לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


Oh I, I want to go back to Believing in everything

Avatarכינוי: 

בת: 37

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2009    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2009

Friends Thesis - Part 1


הווה:

- חברים קרובים מול חברים רחוקים, מעגלי חברים קיימים ורבדים שונים שמשתלבים זה עם זה:

זו בעצם התגובה שלי לפוסט המקדים. אני די מסכימה/מזדהה עם התגובות הקיימות שם, פשוט רציתי לכתוב משהו כזה בעצמי.

מעגלי החברים:

1.      המעגל הכי קרוב מכיל את בן הזוג (במקרה שלי גם רק אותו), ולא סתם.

לדעתי בני זוג צריכים לדעת לשתף אחד את השני בהכל, מבלי לרצות להסתיר דברים שמעיקים על הלב, לדעת שאפשר לסמוך על הצד השני ובאותה מידה שהוא יסמוך עליך, לשתף. זה כולל באותה מידה לדעת להשרות את תחושת הביטחון הזו, שניתן לסמוך עליי, שאפשר לדבר איתי על כל נושא שבעולם ולקבל את מלוא התמיכה שאני מסוגלת להעניק.

1.5       במעגל המאוד קרוב הכמעט-נושק למעגל הקודם נכנסים ה-Best Friends. אלו שהם כמו אחים בשבילך, אלו שתמיד יהיו שם בשבילך, אלו שיתמכו בך, אלו שלא תפחדו לדבר איתם על הכל. זה יכול להיות בן אדם אחד, 2 אנשים שונים שלא מכירים אחד את השני או חבורה קטנה.

            מה שהכי חשוב (בשבילי) בשני המעגלים הראשונים הוא ההדדיות. באותה מידה בה אני אחלוק את חיי עם מישהו, אני אצפה מהצד השני לא להסס לדבר איתי על הכל גם כן. באופן ישיר, הקשר עם החברים הללו יהיה בתדירות גבוהה, לא משנה באיזה אמצעי: טלפון, מייל, מסרים מיידיים ופגישות תכופות.

2.      המעגל הבא הוא החברים הסמי-קרובים. אני לא אחלוק איתם מידע רגיש או אינטימי, דברים עמוקים מדי וכו', אבל אני כן אשמח לדבר איתם לעיתים תכופות על החיים באופן כללי, היום-יום ונושאים לא עמוקים במיוחד וקצת יותר "שטחיים" (אם כי לא לגמרי) ממעגל 1.5. מה שכן, אני עדיין אצפה מהקשר להיות קבוע (כשקבוע הוא לא לדבר פעם בחצי שנה). אלו אנשים שאפשר לצאת איתם לבלות (גם אם זה סתם לשבת אצל מישהו ולדבר), ולהעביר לא מעט זמן ביחד. גם כאן אלו יכולים להיות אנשים בודדים וזו יכולה להיות קבוצה מאוחדת מסוימת.

2.5       עוד קבוצת ביניים. חלק לא קטן מהחברים שלי בהווה שייכים אליה.

הקשר איתם יחסית קבוע, אני פוגשת אותם לא מעט בלימודים ואפילו יכולה לפטפט איתם בהרצאות. אבל אני לא אכיר את החיים שלהם באמת (לא מה הם עושים בשעות הפנאי או דברים אישיים יותר), וכשאני אצא איתם זה בד"כ יכול להיות נחמד, אבל לא במידה מספקת.

לכאן גם נכנסים לא מעט אנשים שברגע שנכנס קריטריון המרחק הפיזי (כלומר, לא מתראים מכורח הנסיבות) הקשר יתמוסס באופן מהיר יותר.

3.      למעגל האחרון שאכתוב עליו נכנסים בגדול מכרי ה"היי-ביי": אני מכירה אותם, יודעת איך קוראים להם ואולי כמה פרטים רנדומליים כללים (כמו מה הם עושים בחיים או מה הם לומדים). לעיתים אוכל לנהל איתם שיחה קצרה ושטחית, בעיקר אם יש עוד אנשים באיזור על מנת להניע אותה.

 

עבר מול הווה (בקצרה):

יש לא מעט אנשים שנעים ממעגל למעגל לאורך השנים. בייחוד קשרים קרובים שעם השנים התרחקו מסיבות שונות. יש מעגלים היברידיים של אנשים שאני אולי לא מדברת איתם באופן קבוע, אבל עדיין שמורה להם פינה חמה בלב, כך או אחרת. אנשים שאני כן מדברת איתם באופן קבוע, אבל פשוט לא יוצא לי להתראות איתם כמעט, ועוד.

 

שלב הממצאים:

 

הבעיה:

כיום, מעגל מס' 1.5 ריק אצלי לחלוטין.

יש כאלו שמסתדרים עם זה ולא שמים לב או לא אכפת להם. לי, בינתיים, זה די מפריע.

במעגל 2 נמצאים 2-3 אנשים (באופן מוזר, כולם קוראים כאן).

מרבית הקשרים שלי כרגע נעים על הקו בין 2.5-3.

 

באופן קצת יותר מפורט:

-          החברות מהתיכון:

אני אסתכל לאמת בעיניים: מאז סוף י"ב, מבחינתי נראה כי הקשרים דועכים. דרכינו התפצלו ונסיבות החיים הובילו אותנו למסלולים מעט שונים, גם אם דומים, ואורח החיים בשנים האחרונות השתנה. החל מהפיצול של שירות לאומי vs. צבא (כשלשתיים יצא אפילו לשרת זמן מה באותו בסיס), ובהמשך עם זה שהתחלתי ללמוד בטכניון לבד. באופן טבעי ומובן, לא התראיתי איתן באופן יומיומי והשיחות נהיו עם הזמן נדירות ושטחיות יותר.

פעם בכמה זמן יצא לי לדבר עם אחת מהן על חיים קצת יותר אישיים, אבל גם זה היה ממש מדי פעם.

במפגשים האחרונים (סוף אוגוסט, כשעד כה ניסיתי לסכם את 3 השנים האחרונות לפיסקה אחת) הרגשתי לא בדיוק קשורה (שזו בעיה כללית שלי בפני עצמה, אני עוד אכתוב עליה בהמשך), משהו שלא הייתי אומרת על השאר. העובדה שאני לא באמת יודעת מה חדש אצלן ומה קורה איתן משליכה באופן ישיר על כך שלרוב אין לי באמת מושג על מה השיחה ולאן היא זורמת, ולא פשוט להשתלב ככה.

-          יש 2-3 אנשים אנשים שאני מנסה לשמור איתם על קשר יחסית קבוע. כאמור, הם שייכים בעיקר למעגל מס' 2 מבחינת קירבה, אבל כמעט ולא יוצא לי להיפגש איתם פנים מול פנים סתם ככה. (בין אם בגלל מרחק פיזי ובין אם מחסור בתירוץ הולם או עוד חברים שיצטרפו, ועוד שלל סיבות שונות ומשונות).

 

-          ויש את ה+1 שאני לומדת לדבר איתו באמת על הכל, בכל תחום שהוא, ושיתוף הפעולה שלי וגם שלו מפתיעים אותי לטובה ואני אוהבת את זה. אני לא מזלזלת בקשר שכזה ולא רוצה לגרוע ממנו.

המטרה היא למצוא אנשים שאפשר לדבר איתם ולסמוך עליהם יותר ממה שאני סומכת על אנשים כרגע. בקיצור: מישהו או שניים שימלאו בהצלחה את מעגל 1.5.

~*~

בחלק הבא:

חברים לספסל הלימודים ועל הבעייתיות המסוימת שבקשר עם עתודאים

חבר'ה, קליקות, ואיך להרגיש קשורה אליהם בכלל?

 

המשך: יבוא.

 

נכתב על ידי , 27/9/2009 03:10   בקטגוריות Friends Thesis, לפעמים יש פה גם תוכן!, פרויקטים מיוחדים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של -מיאל- ב-27/9/2009 13:45




39,952
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לNightSky אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על NightSky ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)