לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


Oh I, I want to go back to Believing in everything

Avatarכינוי: 

בת: 37

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2007

על פיראטיות, סרטים ושאלה פתוחה לקוראים


 

 

היום אחה"צ יצא לי לדבר עם יוני על עניין הפרסומת הזו שיש נגד פיראטיות בדיסקים של דיוידי.

 

כמה דקות לאחר שסיימנו את החלק הזה של השיחה [פשוט כי באופן יחסית מפתיע בא לאחר מכן חלק נוסף], מצאתי את הפוסט הזה (מומלץ לקרוא), ששלחתי קישור אליו ליוני, ומשם התחילה השיחה הבאה (כן זה ארוך תתמודדו):

 

 

 

Free Sparrow says:

או

Free Sparrow says:

תחשבי על זה שאם בן אדם לא מוריד סרטים זה לא יטריד אותו

Free Sparrow says:

ובעצם אולי הסיבה שהוא כן מתעצבן זה בגלל הפרסומות?

Free Sparrow says:

הם לא קוראים למי שרואה פושע

Free Sparrow says:

אלא למי שמוריד סרטים

Sky. says:

אתה זוכר שמיד התעצבנתי על זה שסיפרת לי את זה ששמים פרסומות שכאלה?

זה, בגלל שלא משנה אם אני מורידה או לא מורידה, זה רמת העיקרון, שכשאתה בא וקונה דיוידי או וידאו, אתה קונה אותו כי אתה רוצה לראות את הסרט נטו! [אז נחמד שמוסיפים גם קטעי אקסטרא, ומאחורי הקלעים, אבל לא בגלל זה בלבד קונים את הסרט. קונים אותו כדי שתוכל לראות אותו בזמנך הפנוי, כמה שבא לך, ו*רק* אותו.]

ככה שגם אם אני בנאדם שלא מוריד סטרים, על אחת כמה וכמה אני לא צריכה לראות את הפרסומת ההיא שם, והיא רק מפריעה.

Free Sparrow says:

לדעתי מדובר כולה בחוסר סבלנות וסובלנות לעניין

Free Sparrow says:

הם לא מפנים את זה ישירות אלייך, כל אחד יכול לקנות את זה. כמו שמראים את הפרסומת בקולנוע

Sky. says:

ומה שמעצבן במיוחד בדבר הזה, זה מה שהוא כותב, אני לא יודעת אם הבנת את זה או לא בדיוק, אבל מתוך השאלה שלך-

זה שהם שמים את הפרסומת בסרט הקנוי! מי שקונה סרט מקורי, מקבל יחד איתו את הפרסומת הזו, שהיא בבירור מופנית למי שמוריד סרטים, אבל עצם זה שהיא בתוך הסרט שקנית, היא בבירור מופנית *אליך*, האדם התמים שקנה את הסרט! הם יוצאים מנקודת הנחה שכולם פושעים, גם אלה שמפרנסים אותם בכך שקונים את הסרטים המקוריים, וזה בפני עצמו דבר לא הוגן.

Sky. says:

לא.. אתה די טועה, בעיקר במשפט האחרון

Sky. says:

הם מפנים את זה לקהל יעד מאוד מסוים- האנשים שקנו את הדיוידי ה*מקורי*!

Free Sparrow says:

סקאי

Sky. says:

והאנשים האלה, לפחות לא כולם, ואסור להם באמת להניח שכולם כאלה- לא פושעים.

Sky. says:

שטו?

Free Sparrow says:

את מתעלמת מהעובדה שיכול להיות שזה שקנה את הדיוידי המקורי אולי גם מוריד סרטים

Free Sparrow says:

כמוני למשל

Sky. says:

אבל ככה אתה יכול לבוא ולהצביע על כולם.

Free Sparrow says:

סטטיסטיקה זה לא דבר ישר.

Sky. says:

אני לא אומרת

Sky. says:

אני מסתכלת מהצד שבאמת זה מעצבן אותו, הצד הישר, זה שהולך וקונה סרטים. [וכן, פרסומת בקולנוע ופרסומת בדיוידי שאתה קונה לעצמך זה 2 עולמות שונים לגמרי]

Free Sparrow says:

לדעתי מדובר סה"כ באנשים שמרגישים שמאשימים אותם, וזה לא ככה.

Free Sparrow says:

למה? כמו שכל אחד יכול ללכת לסרט, כל אחד יכול לקנות אחד.

Free Sparrow says:

לדעתי זאת הגזמה של אנשים שפשוט מרגישים חסרי ביטחון מהפרסומת או פשוט חסרי סבלנות וסובלנות, ואולי זה נובע אחד מהשני

Free Sparrow says:

אם הייתי מתלונן על כל מה שמעצבן אותי שהוא לא צודק, הייתי יכול למצוא לך אלף דברים לכאורה. זה לא אומר שזה נכון

Sky. says:

אלה שמורידים סרטים, כמובן שבין כה וכה יסתכלו על הפרסומת הזו עם מבט ה"יאללה, מה הם רוצים ממני?" אבל אלה שבאים וקונים את הסרט, הם לא הפושעים, ומה שעצוב הוא שנקודת ההנחה של המפיצים היא שכולם פושעים, ולא להפך. כי לדעתי זה צריך להיות להפך. זה די מעליב שבסרט שקנית מכספך, ישימו את הפרסומת הזו, שעצם ההופעה שלה בתוך קלטת הדיוידי, היא אצע מאשימה כלפי כולם, גם אלו שקונים את הסרטים. זה מה שלא בסדר פה.

Free Sparrow says:

לדעתי לא

Sky. says:

אני עדיין לא מסכימה לחלוטין עם ההשוואה בין קולנוע לדיוידי.

Sky. says:

למה אתה קונה דיוידי של סרט?

Free Sparrow says:

כלומר,זה פשוט איך שאת רואה את זה.

Free Sparrow says:

לדעתי הם לא יוצאים מנקודת הנחה שכולם פושעים

Sky. says:

אוקיי, אז זה איך שאני רואה את זה

Free Sparrow says:

הם פשוט רוצים להעביר מסר, לא משנה מי אתה.

Sky. says:

הם כן, עצם זה שהפרסומת מופיעה שם, אומרת שגם אלה שקונים את הסרטים, מורידים אותם בלי תשלום באינטרנט

Sky. says:

יש דרכים אחרות להעביר את המסר הזה, ולהכניס את זה לקלטת הדיוידי שלי, היא לא הדרך שהייתי רוצה לראות

Free Sparrow says:

לא

Free Sparrow says:

זה רק אומר שהתופעה קיימת

Sky. says:

אבל כולם יודעים שהתופעה קיימת...

Free Sparrow says:

ולהצהיר עליה לא אומר שמאשימים את הרואה הישיר.

Sky. says:

הם לא רק מצהירים עליה....

Free Sparrow says:

סקאי

Sky. says:

אבל לא משנה

Free Sparrow says:

כמה פעמים ביום את פוסחת עליה?

Sky. says:

אתה לא ענית לי על משהו קטן

Free Sparrow says:

על כל התופעות

Sky. says:

למה אתה מתכוון?

Free Sparrow says:

כן?

Sky. says:

*שנייה אני תכף אשאל

Free Sparrow says:

מזתאומרת? על העוני בכלכותה? על הטלת סמכות ודיכוי האני?

Free Sparrow says:

הם רוצים להביא את התופעה אל האור.

Sky. says:

למה אתה מתכוון ב-

כמה פעמים ביום את פוסחת עליה?

Free Sparrow says:

על תופעת הפיראטיות.

Free Sparrow says:

אומרת לעצמך:"אה..טוב..נוו.."

Sky. says:

מה הכוונה?

Free Sparrow says:

שלא אכפת לך יותר מדי.

Sky. says:

קודם כל זו תופעה שאני בכלל לא חושבת עליה כל יום

Free Sparrow says:

זה בדיוק העניין

Free Sparrow says:

הם רוצים שתהיי יותר מודעת

Sky. says:

והדעה שלי מאוד מתנדנדת, מצד שני, כידוע לך אני מאוד בער שמירה על זכויות יוצרים

Sky. says:

היייייייייייייייייייייייייי

Sky. says:

זה שאני לא חושבת על זה כל יום, לא אומר שאני לא מודעת לזה!

Free Sparrow says:

אוקי,נכון

Free Sparrow says:

אבל פה נכנס עניין הפרסומת

Free Sparrow says:

הם רוצים שתגבשי דעה.

Sky. says:

כמה פעמים ביום אתה חושב על העוני באפריקה. על הילדים הסינים הקטנים שמקבלים דולר לחודש בעבודת הפרך שלהם? על טבח ורצח עם שמתרחש בכמה וכמה מדינות בעולם?

 

זה אותו דבר.

Free Sparrow says:

נכון.

Free Sparrow says:

הם לא רוצים לגרום לבנאדם להרגיש רע.

Free Sparrow says:

הם פונים להיגיון.

Free Sparrow says:

והדבר היחיד שגורם לבנאדם להרגיש רע, זה עניין פנימי שלו.

Free Sparrow says:

ביטחון עצמי, ייסורי מצפון.

Free Sparrow says:

האחריות היא לא של מפיקי הפרסומת.

Free Sparrow says:

ומה שהוא כתב זה קצת ילדותי. זה להשליך את האחריות על אחרים.

Sky. says:

הדעה שלי לא תתגבש כל עוד אני אמשיך מדי פעם להיתקל בכתבות, די נכונות למען האמת, שמראות כמה כל עניין הפיראטיות לא באמת פוגע באולפנים.

כל העולם עובד בשאיפה אחת גדולה לאיחוד חברות. תאגידי ענק שולטים על כל החיים שלך, ואותם אולפנים ויצרני סרטים, רובם, בסופו של דבר, חברים בקונצרנים ענקיים שבין היתר מספקים לך את הטלויזיה, האינטרנט ושלל התקשורת. הם אלה שחברים באותם תאגידים שאחראיים על הגדלת רוחב הפס באינטרנט שלך, בדיוק למטרה של הורדת חומרים מהאינטרנט.

Sky. says:

ככה שבדיעבד, הם לא נגד זה.

Free Sparrow says:

ומי שהפיק את הפרסומת? אולי הוא דווקא כן נגד זה?

Sky. says:

אתה תמיד תמצא אנשים שהם בעד ונגד זה באופן מוחלט, זה לא העניין.. העניין הוא שהגופים שלכאורה מפסידים מזה שלפני רגע הורדת עוד שיר באימיול, לא באמת לגמרי מפסידים מזה.

Free Sparrow says:

יכול להיות

Sky. says:

תן לי לשאול אותך בכלל את מה שרציתי לשאול קודם

Sky. says:

למה אתה קונה דיוידי?

Sky. says:

*סרט אני מתכוונת... בוידאו/דיוידי/וכו'

Free Sparrow says:

למה? כי אני רוצה שיהיה לי את הסרט המסויים.

Sky. says:

ועד כמה חשובה לך חווית הצפייה בבית?

Free Sparrow says:

מאוד

Free Sparrow says:

ואם אני מבין לאן את חותרת..הפרסומת לא מפריעה לי.

Free Sparrow says:

להפך, זה חלק.

Sky. says:

לא מפריעות לך גם פרסומות באמצע הסרט? נגיד, כמו בקולנוע, או בערוץ 2/10 ושות' כשהם שמים סרטים וכל כמה זמן עוצרים לך את הסרט להפסקת פרסומות?

Free Sparrow says:

תלוי במצב הרוח. לרוב לא.

Sky. says:

אז הנה, אותך, בקטע הזה, אני לא מבינה לחלוטין.

ככה שכן, אנחנו חושבים אחרת לגמרי. כי אם אני קונה סרט, מאוד חשוב לי שהוא יהיה "נקי". אני קונה סרט, ואני רוצה לראות רק את הסרט. בלי פרסומות לפני [כי בשביל זה באמת אפשר ללכת לקולנוע באופן חד פעמי, ותודה], בלי פרסומות באמצע [כי בשביל זה אני יכולה לחכות שהוא יהיה בטלויזיה] ובלי פרסומות אחרי. [ולא, אני לא מדברת על קטעים נוספים ושלל בונוסים שקשורים לסרטים שמדי פעם מוסיפים בדיוידי]

Sky. says:

אני קונה סרט, ומשלמת עליו לא מעט, אגב, כדי שאני אשלוט בקצב הצפיה, במתי לעצור אותו, מתי להמשיך, ובלי שידחפו לי לתוכו עוד דברים

Sky. says:

ככה שמבחינתי, גם אם זו פרסומת שמפנה את הציבור לנושא חשוב בפני עצמו (שזה ממש לא עקרוני כרגע עד כמה אני מסכימה איתו או לא), זה ממש לא מקובל שהיא תהיה תקועה שם, בעיקר אם זו אחת שאי אפשר להעביר הלאה, וככה בכל פעם שאני מכניסה אותה למכשיר הדיוידי אני לא יכולה להימנע מלראות אותה (וגם בקטע הזה יש גבול, כמה פעמים אפשר לראות את המסר, גם אם הוא חשוב? בשלב כלשהו מפנימים וזה לא משפיע יותר)

Free Sparrow says:

לא מקובל?

Sky. says:

לא מקובל לגמרי!

Free Sparrow says:

פרסומות זה אחד הדברים המקובלים בחיינו.

Sky. says:

אני קונה סרט, לא פרסומות.

Sky. says:

וזה מה שכ"כ גרוע פה!

Free Sparrow says:

אני קניתי חבילת ערוצים.

Free Sparrow says:

רציתי פרסומות?

Free Sparrow says:

אני חושב שמעל לכל

Free Sparrow says:

מדובר באנשים חסרי סבלנות שכמה פרסומות מציקות להם.

Sky. says:

לאחרונה פורסם שאישרו להכניס "פרסום סמוי" לכל מיני סדרות טלויזיה ושלל תכניות, וזה אחד הדברים הנוראיים בעיניי.

הן גם ככה בכל מקום. ולא אכפת לי כמה התופעה הזו משתלטת לאחרונה. זה שהיא משתלטת, זה מה שלא בסדר.

Free Sparrow says:

ואני אומר: תתגברו, זה לא כזה נורא.

Sky. says:

זה לא רק חוסר סבלנות, זה עניין ה"יש גבול לכמה אפשר"

ובעיקר בדבר הזה, כמו שהסברתי לך, אם אני קונה וידאו/דיוידי של סרט מסוים, אני לא מוכנה שידחפו לי לתוכו תכני שיווק כלשהם.

אני משלמת על סרט, ואני רוצה לקבל אותו, בגלל זה כ"כ כואב שזה מתחיל לטפטף גם לתחום הקלטות. כי עד עכשיו זה עוד היה מפלט, היית קונה קלטת/דיסק דיוידי/וואטאבר וידעתי שזה מכיל רק את הסרט, ככה שאני יכולה לראות את זה כמו שמוצא חן בעיניי ולא כמו בטלויזיה- שיש פרסומות כל 10 דקות באמצע, או בקולנוע, שגם שם עוצרים לך את הסרט באמצע, ודוחפים פרסומות לפני [כשפעם עוד הרוב המתקדו בפרומואים לסרטים, וגם זה מתחיל להיעלם לאט-לאט]

 

Free Sparrow says:

בן אדם יכול להנות וגם לראות פרסומות. מדובר באיך הוא חי את החיים שלו, ולדעתי כדאי מאוד ללמוד לדעת איך לא להתעצבן מזה, זה יעזור בהרבה דברים אחרים.

Sky. says:

אני ממש לא יודעת איך אפשר.. כלומר, לא במינונים שהפרסומות משתלטות על החיים שלנו כיום.

Free Sparrow says:

זה יכול דווקא מאוד לחשל.

Free Sparrow says:

ואני חושב שכל המחאה הזאת נובעה מזה.

Sky. says:

מה הכוונה?

 [בעיקר- איך זה מחשל?!]

Free Sparrow says:

זה יכול לחשל.

Free Sparrow says:

תלוי בצורת הרגש.

Sky. says:

במה, ממה ואיך?

Free Sparrow says:

פיתוח סבלנות.

Sky. says:

ופרסומות זה הכלי שבעזרתו אתה רוצה שאנשים יפתחו סבלנות?

[בחיי, עוד מהגן עברתי דרך מספיק מחנכים שידעו איך להעביר ערכי סבלנות, ואם לא אז אנשים עוברים מספיק מגיל צעיר כדי שיכירו בחשיבות הסבלנות (ואם לא מצליח להם, מתקבלים ערסים, אבל לא על זה אנחנו מדברים )]

בתור אדם די סבלני (וצנוע מאוד כמובן), אני חייבת לציין שכמות התוכן שאתה מקבל עטוף ביותר מדי פרסומות בימינו. וכן זה בכוונה, התוכן עטוף בפרסומות ולא להפך, לפחות ככה זה מתחיל להרגיש, וזה מאוד חבל.

Free Sparrow says:

לי זה לא מפריע. ואני לא חושב שלזה הם נועדו

Free Sparrow says:

אבל זה יכול לקרות.

Free Sparrow says:

עוד פרסומת. שיהיה.

Sky. says:

הם נועדו כדי לדחוף לך את כל עניין ה"תקנה אותי!"

[וזה נכון אגב, גם בתוך הפרסומת המאוד חשובה לזכויות יוצרים (ומה שחשוב בה זה זכויות היוצרים)- כי בסופו של דבר מה שהם אומרים לך זה "תקנה את הסרט"]

Sky. says:

וכשבין היתר, דוחפים לך גם את המסר הזה, אחרי שכבר הלכת וקנית את הסרט- זה יחס מאוד מזלזל בלקוח שלך .

Free Sparrow says:

את לא מסוגלת לחשוב שאולי לחבר'ה שמאחורי הפרסומת הייתה מטרה קצת אחרת?

Free Sparrow says:

וגם אם כן, מה רע? זאת המטרה של הפרסומות.

Sky. says:

לא תמיד

Sky. says:

נכון שזו המטרה של כל הפרסומות, אבל הכמות שלהן, בנוסף להכל מתחילה להיות מוגזמת.

Free Sparrow says:

לדעתי לא, כי זה לא מופנה דווקא אליו, ושוב, זה עניין של פירוש של כל אחד, זה נובע מאלף ואחד דברים שלא בהכרח משחקים קריטריון בעניין

Free Sparrow says:

זה בא להעביר מסר כללי שייגע בך אישית מבחינה ערכית, לא מבחינת: אתה פושע! קנה תמיד סרטים מקוריים!

Sky. says:

הפירוש של כל אחד זה באמת יכול להיות מעניין, פשוט כי אני לאורך כל השיחה הארוכה הזו לא מצליחה להיכנס לראש שלך [כלומר, מצליחה להיכנס, לא מצליחה למצוא את עצמי מסכימה...]

Free Sparrow says:

זו דרך די רדודה, ושוב, אני לא בטוח מה בדיוק היה קו המחשבה של החבר'ה, אבל זה איך שאני לוקח את זה, וזה איך שזה צריך להיות, מבחינה ערכית והכי יעילה.

Sky. says:

אני מבינה את העניין הערכי שבזה, אני לא מבינה למה זה צריך להיות תקוע בדיסק שנקנה באופן מקורי.

Free Sparrow says:

תקשיבי, אנחנו לא יכולים לדעת בוודאות. אנחנו לא מכירים את העובדים של הפרסומת.

Sky. says:

כנראה... טוב בוא נסכים בזה שכמו בהרבה פעמים אחרות, אנחנו לא מסכימים? ^.~

Free Sparrow says:

כי זה להעביר מסר. בלי קשר לאריזה של העניין.

Free Sparrow says:

את מסכימה שיכול להיות מצב שבנאדם קונה סרט שהוא גם מוריד סרטים? את מסכימה שכמה חבר'ה רואים סרט אחד מהם גם מוריד סרטים?

Free Sparrow says:

את מסכימה שהפרסומת הזאת יכולה לגרום לך לחשוב, לתהות בעניין?

Sky. says:

כן, אבל אני עדיין לא מסכימה בשום פנים ואופן שהיא תהיה בתוך קלטת הדיוידי שלי.

Free Sparrow says:

וכמו שאומרים עורכי דין, אין לך קייס

Free Sparrow says:

הנימוק שזה מעצבן יהיה בשבילם חסר ערך

Sky. says:

 יש לי, כבר אמרתי שאני לא רוצה שום פרסומות בסרט, גם אם הן בעלות איזשהו מסר.

Free Sparrow says:

זה לא כזה נורא, את יכולה להתגבר עם קצת מאמץ

Sky. says:

אני לא מוכנה להתגבר, זו הנקודה. כי אם אני אתגבר על זה, ימשיכו לדחוף לי עוד פרסומות, שיווקיות הפעם, לתוך הקלטות

Sky. says:

כמו שאומרים- נותנים אצבע, הם ייקחו את כל היד

 

Free Sparrow says:

וטיפוסים כמוני, שהם אספנים, יחיו עם הפרסומות.

Free Sparrow says:

יש בזה נקודה, שמגזימים.

Free Sparrow says:

ואולי יום אחד גם אצלי יימתח גבול. בינתיים, אני בסדר.

Sky. says:

אז כל אחד והגבול שלו,הא?

 

 

 

 

 


 

ועכשיו, אם קראתם את כל זה, או שיש לכם עוד דעה לפני -

- מה הגבול שלכם?

- אתם בעד/נגד פרסומת שכזו?

- מה דעתכם על פרסומות בכלל?

ועוד ועוד ועוד

 אתם מוזמנים לחלוק. אני יותר מאשמח לשמוע. =]

 

 

 

נכתב על ידי , 8/3/2007 19:20   בקטגוריות הרהורים ומחשבות, ביקורת, שחרור קיטור, לפעמים יש פה גם תוכן!  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של NightSky ב-16/3/2007 23:28




39,952
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לNightSky אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על NightSky ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)