לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


Oh I, I want to go back to Believing in everything

Avatarכינוי: 

בת: 37

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2006    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2006

זה היה חודש באמת ארוך..


אין לי איך לסכם אותו, הוא כלל לא מעט דברים.

בסופו של דבר היה די נחמד.

2006 התחיל על רגל ימין, עם נטייה קלה לשמאל, אבל בערך כמו הפוליטיקה בישראל- הכל בסופו של דבר נוטה בהחלט למרכז.

 

 


 

 

שם: סקאי
גיל: 18

ממי הודעה הראשונה בפלאפון שלך?
ידיד טוב
מאמין באלוקים?
כן ולא
מה הספר האחרון שקראת?
"בשורות טובות"
כמה עמודים יש בו?
338 אם אני לא טועה
קראת הארי פוטר?
כן
יש לך שרשרת?
יש הרבה שרשראות
הלכת לראות את הפסטיגל?
לא
ושיר נולד?
Hell no!

מה הדבר האחרון שראית בטלויזיה?
"בנות גילמור"
אתה מכיר מישהו שגר במצפה רמון?
חוץ מכמה אלפקות, לא.
אתה מכיר מישהו שקבור בהר הזיתים?
לא
יש לך חבר ערבי?
לא
יש לך חבר נוצרי?
לא
יש לך חברים בכלל?
אחרי כמות תשובות ה"לא" האחרונות, אני כבר מתחילה לתהות לגבי השאלה הזו. נראה לי שכן.
מה הצבע-עיניים שלך?
ירוק
אוהב אותם?
ברוב הימים כן
מה הצבע-שער שלך?
חום
אוהב אותו?
לא תמיד
מה הצבע של הנעליים שלך?
של איזה זוג בדיוק?
אוהב אותם?
נניח שכן
איך קראו לדובי/בובה שהיה לך כשהיית קטן?
XD איזה מהם/מהן?
היית חי בזמן מלחמת המפרץ?
בהחלט
מה אתה זוכר ממנה?
את זה שאטמנו את החדר, איך שניסו להלביש אותי בתוך המסכה שמיועדת לילדים קטנים ואת הסיפורים על זה שנפלה קטיושה לא כ"כ רחוק מהבית שלנו (במרחק אוירי).
מישהו שאתה מכיר נרצח בפיגוע?
אישית, לא.
ומת בתאונת דרכים?
לא.
ביום כיפור האחרון- איפה היית?
בבית וברחוב
יש לך בלוג?
כן (לאאאאאא!!! אתם נמצאים כרגע במקום לא קיים מבחינה הגיונית. אתם סתם מדמיינים את דף האינטרנט הזה!)
וקומונה?
לא
(אפשר להוסיף קישור...)
תודה על הרשות, אבל אין כ"כ צורך.
כמה הכי הרבה זמן היית ברצף מחוץ לבית (בלי משפחה..)?
3 ימים, טיול שנתי של כיתה י'.
מה אכלת לארוחת ערב האחרונה?
פריכית עם קוטג', תה וופל.
מה המילה הראשונה שעולה לך בראש?
מיצי.
באיזה צבע המקלדת שלך?
לבן-אפור-אוף וויט לא מוגדר?
באיזה צבע המצעים שלך?
הם די צבעוניים.
מה הפרי האחרון שאכלת?
אגס
היה טעים?
בהחלט
אתה מכיר מישהו שקוראים לו אלעד?
לא אישית
איך קוראים לסבתא שלך מצד אמא?
עטרה
היא עוד חיה?
לא
אתה נוסע בטרמפים?
בד"כ לא
יש לך חיית מחמד?
לא
איזה?
כשתהיה לי אני אענה על זה.
יש לך חולצה בצבע אפור?
אי שם במעמקי הארון, נראה לי שכן.
כמה דיסקים יש לך?
בסביבות ה-45 (אין כוח לספור) אבל חלקם צרובים/סתם תקועים אצלי מסיבות לא מובנות.
איזה מהם אתה שומע הכי הרבה?
תלוי בתקופה. כרגע זה "I've Been Expecting You" של רובי וויליאמס.
מה השם האהוב עליך לבן?
לא החלטתי
ולבת?
כנ"ל



אסוציאציות- מה המילה הראשונה שעולה לכם כשאם שומעים את המילים הבאות:
תותים- קצפת, יאמי!
עמיר בניון- שו?
חתולה- מיאו!
קצפת- תותים!
פלאפון- משקולת ניירות מוצלחת
גלידה- קיץ
קיא- פיכס.
בית- קירות
נדנדה- ילדות
כתר- שיניים  
תנ"ך- ספר
M16- צבא.

 

המקור.

 

 

 

סוף ינואר שמח ומאושר לכולם!

 



 

נכתב על ידי , 31/1/2006 20:07   בקטגוריות שאלונים  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של NightSky ב-3/2/2006 22:42
 



אמא'לה


 

 

 

 

729

 

 

 

?!?!?!?!?!?!?!?!?!

 

 

I'm a fucking genious

>.<

 

 

אבל מה כבר אפשר לעשות עם פסיכומטרי כזה? oO       :P

 

 

התלהבו נא בשבילי?

(כי אני לא ממש עושה את זה כרגע, וייקח לי עוד כמה ימים לעכל את זה, בטח כמו עם הטסט. אני אתחיל להתלהב כשאחרים מסביבי ממש ישמחו.. so... make my day?)

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 24/1/2006 23:30   בקטגוריות אופטימי  
79 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של NightSky ב-25/9/2006 12:58
 



שאלון על אוכל וחיות


 

stolen from here

 


לא לא חיות שהן אוכל
חלק א'
1.מה האוכל האהוב עלייך?

אוכל טעים לכל צורותיו.
2.מה בחיים לא תכניס לפה?

נעל מבושלת עם ג'וק בתחתית.
3.צמחוני?

לא.
4.טבעוני?

מסתבר שלא.
5.אוכל של אמא או של סבתא?

אמא
6.אוכל מנה חמה או מרק נמס?

ברוב המקרים, אפילו לא במקרים של סכנת מוות מרעב.
7.אם כן איזה מנה חמה אתה הכי אוהב?

כזאת שמישהו אשכרה הכין לבד קודם. או לפחות חימם, אבל זה טעים ואכיל.
מה עדיף:
דג\בשר?

בשר (בעיקר עוף..) אבל גם דגים לפעמים יוצאים טעימים (אם כי אני שונאת שיש להם המון עצמות, ואני מוצאת אותן אפילו בפילה.)
פירה\צ'יפס?

צ'יפס! (ופירה P:)
מקדונלדס\בורגר ראנץ'?

מקדונלד'ס
פירות\ירקות?

פירות, אבל גם ירקות זה בסדר.
תותים\אבטיח?

אוף. תותים בחורף, אבטיח בקיץ.
חמאה\מרגרינה?

חמאה.
שוקולד\חטיף?

חטיף שוקולד. P:

חלק ב'
אוהב חיות?

כן

(כמה נדרש לענות פה משהו נוסח "כן, על האש! *מוהאהאהאהאהאהא*" אבל אני לא אעשה את זה.)
אם כן מה החייה אהובה עלייך?

חתולים כנראה.
יש חיה שאתה מפחד ממנה?

נראה לי שכן.
מאיזו?

אממ... כרישים, כלמיני חיות ארסיות (וערסיות!) כמו סוגים של נחשים, עכבישים וכאלה..
יש לך חיות בבית?

יש אותי, לא מספיק? סתם.. יש גם פרפר לילה דבוק לחלון. וכמה חיות דוממות. ככה שלא, אין חיות באמת.
רכבת פעם על סוס?

כן!!!
מתי?

אממ... הפעם האחרונה הייתה בסוף י"א בערך :(
מה הכי רחוק שאתה מוכן ללכת בשביל חייה כלשהי או חיות בכלל?

זואופיליה מישהו? oO
חושב שבני אדם הם גם חיות?

לא, אנחנו צומחים ודוממים, אבל ממש לא קשורים לעולם החי.
זכור לך סרט או ספר שאהבת על חיות?

כל הספרים של ג'ראלד דארל (אם אני כותבת ת'שם נכון). קראתי כמה וכמה מהם כשהייתי קטנה, וכ"כ אהבתי אותם.
מה עדיף:
חמור\חזיר?

הו, אתם מנסים לעורר פה ריב על מי מחברי פו הדוב שווה יותר? לא ולא. גם אי-אה (שתקו, אני שונאת ת'שם העברי שלו) וגם פיאטאצ'וק (חזרזיר בשבילכם) שולטים!
תולעת\עכביש?

עכביש
נמלה\ג'וק?

נמלה
סוס\פיל?

עם כל חיבתי לדמבו, סוס
כלב\חתול?

חתול
תוכי\איגואנה?

תוכי
קוף\ג'ירפה?
ג'ירפה

 


 



נכתב על ידי , 21/1/2006 20:49   בקטגוריות שאלונים  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של NightSky ב-27/1/2006 14:44
 



זה לא כ"כ נעים לראות קניון סגור...


הלכתי היום לקניון, בשעה 8 וטיפה בבוקר.

אווירה שונה לחלוטין.

כמעט הכל סגור.

אפילו קצת חשוך.

ושקט.

מאוד שקט..

 

ובכל זאת, הצלחתי להתחדש (:

 

2 זוגות גרביים חדשים (כן, אני מתלהבת מגרביים).

אחד עד הברך, שעם הרגל שלי אין מצב שיגיע עד הברך בפועל, אבל העיקר הכוונה.

הן בצבע ורוד. ורוד חזק. עם פרחים דקים בלבן. כן, אני פסיכית שקניתי אותן, אבל מתחשקות לי גרביים ארוכות, והיחידות שהיו הן בצבע ורוד בהיר, חלקות. וזה משעמם.

הזוג השני זה סתם פסים בעובי שונה של שחור-אפור-ורוד. (כן, שוב ורוד -_-)

בכל מקרה, זה נחמד שיש משהו חדש (:

זכיתי לרושש את סופר-פארם מ2 חבילות שלישיית המאסט בטעם פטל-לימון האחרונות שהיו להם *מוהאהאהאהאהא* זה טעים ושווה ביותר (במיוחד כשכל שלישייה עלתה 8 ש"ח P:)

חוץ מזה, קנינו סתם דברים אחרים "שצריך", אבל מה ששיעשע אותי, שבסוף הכל היה ורוד. הסבון, המרכך כביסה, מסיר הלק ושלל השטויות האחרות. כשאני חושבת על זה, אפילו אריזות המסטיקים הן בצבע ורוד.

אניווי, דברים קטנים וחדשים זה נחמד (:

אז כנראה שאני אסיים את הפוסט השטותי הזה באיחולי בוקר ורוד לכולם!

 



ורוד P:



 

אני מזמינה אתכם למצוא לי כינויים. סתם כינויים כלשהם, שמות מוזרים וכו'.

אני צריכה כינוי חדש (לאו דווקא לכאן, סתם נמאס לי מכל מה שיש/היה לי אי פעם באייסי ובמסנג'ר) ולא עולה לי שום דבר מיוחד לראש.

תודה מראש

^_^

 


 

יום שישי ה-13 שמח, מאושר ומפחיד לכולכם!

 

 

סקאי.

נכתב על ידי , 13/1/2006 10:13   בקטגוריות סתם&catdesc= כי בא לי לעדכן..  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של NightSky ב-19/4/2006 00:20
 



3/1/2006


רק כי זה נכתב באותו יום, ולא פורסם עד כה מטעמי עצלנות.

חלק ראשון, של סיכום תחילת 2006 שלי.

אינג'וי (אם כי אתם ממש לא חייבים לקרוא, זה עוד פוסט היסטוריית אירועים שלא תעניין אתכם יותר מדי)

 


 

 

סיכום 2006

 

טוב, אני באמת לא יודעת מה איתכם, אני ב-2006 הספקתי לא מעט. ולחשוב שהשנה מכילה רק שלושה ימים עד עכשיו. ושלושה ימים, זה אחלה זמן לסכם.

 

בחצות שבין 2005 ל-2006, הייתי במיטה. והלוואי וזה היה מעניין. אבל זה לא היה.

דקה או שתיים אחרי, התחלתי לשמוע פיצוצים מבחוץ, ואז שמתי לב שכבר אחרי חצות, ושזה בעצם זיקוקים. החלק המעניין הוא, שלראשונה מאז שעברתי לאיפה שאני גרה עכשיו (שזה אומר מעל 5 שנים), יצא לי לגלות שעל הרי הגליל שרואים מכאן, אכן יש ציוויליזציה. עד כה, לא היה אף סימן שאכן יש חיים על ההרים האלו. לא ראו פנסים, אור או שלט ענקי של מק'דונלדס. ולפתע, משום מקום, ההרים מתחילים לנצנץ. בום. בום. בום בום בום. אני חושדת שייתכן ויש שם זן נדיר של בני אדם מנותק מהעולם, שעלה על המצאת אבק השריפה לבד.

קיבלתי אי שם בלילה סנטה שוקולדי ומרשרש. מקור הרשרוש התגלה כ"סמארטיז" (עדשי שוקולד של נסטלה) שהיו בתוך הסנטה משוקולד. יאמי.

בלילה לא יכולתי להירדם. אבל נרדמתי. אי שם לקראת 2. אולי אפילו אחרי.

אם להתחשב בעובדה שהייתי צריכה לקום ב-6 וחצי, זה אומר מאוד מעט שעות שינה.

ב-6 וחצי לא היו לי הרבה ברירות ואכן קמתי. אפילו אמא שלי עוד ישנה. אפילו השמש עוד ישנה, דמיט. ההשכמה המוקדמת הייתה עקב טרמפ שהובטח לי לאוניברסיטה, שם היה אמור להיות הפסיכו'. העדפתי לצאת שעה לפני הזמן, פשוט כי חברה של אימא שלי עובדת שם, ומכירה את המקום, ואני לא רוצה ליסוע לשם ברגע האחרון, ולמצוא את עצמי מחפשת איפה הבניין שבו אני אמורה להיבחן וכך מאחרת באיזו שעה (וכן, זה בדיוק מה שהיה קורה אם הייתי נוסעת לבד..)

לזכותי ייאמר שזו הייתה החלטה חכמה ביותר. לא רק שבאמת הגעתי לשם בזמן (יותר מדי בזמן), אלא היא גם מאוד הרגיעה אותי, והסיחה את דעתי. ולאדם לחוץ כמוני, זה מאוד נחוץ לפני מבחנים. זה בדיוק מה שהייתי צריכה.  ניסיתי ללמוד כמה מילים. הספקתי לזכור אולי 3. אחת מהן אפילו הייתה במבחן עצמו. ייאי לי. החברה החליטה להתקשר לאימא שלי, אחרי שאמרתי לה שהיא בטח ישנה. השיחה הלכה משהו נוסח: "איזו אמא את? לא אכפת לך מהבת שלך? לא אכפת לך אם היא הגיעה בשלום לפה? ככה את מרשה לעצמך לישון כשהיא צריכה להיבחן עכשיו?", זה מאוד שיעשע אותי.

בכניסה לבניין של המבחן, הביאו לי שוקולד. שוקולד זה יאמי. שוקולד זה לא יאמי אחרי ששותים קפה, והכל במילא מתהפך בפנים בגלל הלחץ. אז לא אכלתי אז שוקולד. אפילו במבחן אכלתי רק 2 מטבעות שוקולד קטנים. וסוכריה. קטנה.

היו בוחנות מוזרות. הרגיש לי כמו בגרות. ממש כמו בגרות. רק ארוכה מדי.. סיימתי את רוב הפרקים איזה 5 דקות לפני הזמן. זה היה מוזר. וקל מדי. אבל אני אשתוק ואחכה לתוצאות. מרפי אוהב להוכיח את קיומו ע"י הפיכת החיים שלי לדפוקים, אז נראה מה יצא מזה.

בדרך חזרה, הייתי צריכה לקחת אוטובוס. יש רק אוטובוס אחד שעובר ליד הבית שלי, והוא מגיע פעם בשעה. התחילה להציק לי העובדה שאוטובוסים אחרים מגיעים פעם ב-10 דקות. אז החלטתי לעלות על אחד שמגיע לקניון שנמצא במרחק הליכה סביר מהבית. באותו היום "מרחק הליכה סביר" קיבל משמעות שונה לחלוטין, שכן את רוב הדרך עשיתי בזיגזגים, ולא משיכרון לצערי. יותר מעייפות וחוסר קליטה.

בבית אכלתי יותר מדי שוקולד (שליש סנטה ענקי, כולל הסוכריות, ברצף).

ואז נסענו לבית קברות (שנתיים..).

ואז קלטתי שאני יותר עייפה אפילו ממה שחשבתי.

ואח"כ עוד הספקתי לנמנם חצי שעה, רק שזה לא היה אפילו נמנום אלא סתם שכיבה בחושך, בניסיון לא להרגיש כלום. הניסיון נכשל. התעוררתי, הספקתי לראות קצת טלוויזיה, לפטפט עם נועה, לפטפט עם קוקי, להקליד עבודה לאימא, להתעייף אפילו יותר, וללכת לישון.

או-הו.. ללכת לישון.

אנשים, אתם לא מתארים לעצמכם איזו הקלה זו הייתה. ללכת לישון בלי להחזיק כרטיסיות מכוערות עם מילים עקומות וחסרות שימוש. אתם לא יודעים, מה זה ללכת לישון בלי החשש הזה מהבחינה המתקרבת ובאה. בחיי, פשוט התרגשתי ללכת לישון סתם ככה.

 

בוקר יום שני התחיל בצורה עקומה. ב-6:25 צלצל השעון המעורר, עקב חוסר הבנה קל בין הרצונות שלי (שיצלצל יום אחרי) לבין הרצונות של הפלאפון (לעשות מה שבא לו). אח"כ כבר התעוררתי לבד לקראת 9. תוך שעה וחצי, הייתי אמורה למצוא את עצמי בתחנת הרכבת. זמן מספיק לכל הדעות כדי להתארגן ולצאת. אבל עקב היותי אנשה לא נורמלית בעליל, כמובן כשב-10 וחצי אימא (טרמפ..) עמדה מחוץ לדלת, צעקה עליי שהיא מאחרת בגללי ושאני אסע לבד, והתיק שלי עוד לא היה מסודר. בסוף איכשהו הספקתי לדחוף לשם כמה דברים הכרחיים, ולטוס החוצה. לתחנת הרכבת (לא זו שאני נוסעת ממנה בד"כ, כי אחרי הכל הייתי צריכה משהו בכיוון הנסיעה של אימא) הגעתי בזמן, וזה מאוד נחמד. מה שלא היה נחמד הוא שמכונת הכרטיסים לא עבדה שם, והיה תור מאוד לא חביב, שברובו דווקא עמדו אנשים שלא היה להם דחוף להספיק לרכבת שהייתה אמורה להגיע עוד 2 דקות. הם גם מאוד נהנו לשאול את המוכרת-כרטיסים כל מיני שאלות נודניקיות, ועוד בשיא האיטיות. את הכרטיס עוד הספקתי לקנות כשהרכבת עוד הייתה בתחנה. אבל כל מה שנותר לי לעשות איתו, היה לראות את הרכבת מתחילה ליסוע בדיוק כשאני מנסה לעבור אליה.

 

זה היה רשע. וגרם לי לתהות איך אני מבזבזת בדיוק כמעט-שעה, על ספסל בצבע צהוב. התקשרתי לדי, להגיד שאין לי כבר סיכוי להיות ב-12 בעזריאלי..

 

 

-המשך יבוא-

 

נכתב על ידי , 10/1/2006 23:45   בקטגוריות סיכומים ארוכים  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של NightSky ב-15/1/2006 23:00
 



שאלון


שאלון, נגנב מכאן.

(אה, מחר יבוא פוסט שכתבתי לפני שבוע. אני עצלנית. -_-)

 


1. באיזה שעה תקום מחר?

6:30 בבוקר. פאן, הא?
2. יש לך משקפים/עדשות?

משקפיים
3. איזה מספר?

1.5-
4. מה הדבר האחרון שאכלת?

עוגה..
5. מה עשית בחג (חנוכה)?

*מצונזר*
6. מה המילה שעולה לך ראשונה בראש עכשיו?

קיביניבלאט.

(מתוך חיטוט בהודעות בלוגים מאוד ישנות. נאמר ע"י פטל פעם.. oO)
7. מה הסרט האחרון שראית?

אממ... "השעות", רובו לפחות.
8. אתה אוהב כלבים?

אפשר להגיד שכן..
9. למי אתה מצביע/ היית מצביע אם היית יכול בבחירות (מפלגה)?

אני יכולה! אמורה להיות יכולה oO וממש לא יודעת.. :/ לא יודעת אם יש מישהו שראוי לקול שלי..
10. מה הספרה הראשונה של המס' טלפון שלכם (בבית)?

8
11. ובפלאפון? (חוץ מה-054/052 וכו'..)

8 (כי אני מאוד מקורית עם מספרים.)
12. באיזה שעה קמת היום בבוקר?

6 וחצי. בערך. נו רימיתי קצת, 6:35.
13. מה העיר אותך?

השעון המעורר (פלא') בעיקר..
14. היית בחו"ל?

סיני נחשב?
15. מה המדינה האחרונה שביקרת בה?

מצרים, טכנית Oo
16. מתי זה היה?

בפסח של י"א. (לפני כשנתיים כמעט..)
17. מה עשית בסילבסטר?

גיליתי ישובים שלא ידעתי על קיומם, ושמעתי דיסק רומנטי מדי, וניסיתי לא לחשוב על "פאק יש לי מבחן עוד כמה שעות!"
18. מה השעה עכשיו? (כולל שניות)

21:39:59
19. איך קוראים לספר שהכי קרוב אליך?

"דרקונים של ליל חורף" P:
20. קראת אותו פעם?

הוא בתהליכי קריאה די מתקדמים עכשיו!
זהו. לילה טוב!

נו, מה שכתוב שם- לילה טוב!

 


 

הא, המון אנשים נזכרו היום בקיומי, זה מוי כיף!

=]

 

 

נכתב על ידי , 9/1/2006 21:25   בקטגוריות שאלונים  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של זנב ב-13/1/2006 23:18
 



אל תסתכלו בקנקן


 

אלא על העיצוב החדש שלו!

 

בחסות זוהר (:

 

 

 

 

 

 

 

תודה לך פיצקית יקרה!

3>

 

 

-פרסום סמוי-פרסום סמוי-פרסום סמוי-פרסום סמוי-פרסום סמוי-פרסום סמוי-

 

 

נכתב על ידי , 5/1/2006 16:54   בקטגוריות סתם&catdesc= כי בא לי לעדכן.., עיצוב חדש, סתם כי בא לי לעדכן..  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של NightSky ב-13/1/2006 21:17
 



לדף הבא
דפים:  

39,952
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לNightSky אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על NightSky ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)