לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מילה ותמונה


מתחילים ממקום מסוים, ואז הולכים. אף פעם לא יודעים לאן באמת נגיע. אפשר לנחש, אפשר לכוון, אי אפשר לדעת.

Avatarכינוי: 

בן: 42

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2007

גם אני לא עשיתי צבא, ולא מתבייש בזה


לא עשיתי צבא, ואני לא מתבייש.

לא עשיתי צבא, בגלל הצבא, אז שהוא לא יבוא אליי בתלונות.

 

המסגרת הצבאית היא המסגרת הכי נצלנית ולא הוגנת שיש.

על בשרי למדתי שברגע שאתה מתגיס אתה מפסיק להיות בנאדם והופך להיות "רכוש צה"ל".

לילד בן 18 זה לא תמיד קל.

בהחלט יש כאלה שפשוט לא מסוגלים לעשות צבא, מסיבות רבות ומגוונות.

 

אני למשל, התגייסתי, בחשש אמנם, אבל לא חשבתי להשתמט.

הצבא פשוט התעלל בי בשבוע האחד הזה.

לא נתנו לי מידע בשום שלב, אף אחד לא דיבר איתי, אף אחד לא סיפר לי למה שלחו אותי לאן ששלחו אותי.

כשהם לא שלחו אותי כמו מטען בקר לקב"ן או לכל מיני רופאים אחרים בלשכת גיוס, הם התעלמו ממני.

יומיים ישבתי ליד מבנה בגודל של קיוסק שכונתי מהסוג של פעם. לבד.

אף אחד לא הוציא איתי מילה או הסביר או דיבר.

איך אתם חושבים שזה גרם לי להרגיש?

נגיד הייתי בעייתי, נגיד הם צודקים והיו צריכים לעשות איתי משהו, לא רוצים להסביר לי מה לא בסדר, תשקרו לי ותאמרו שהכל בסדר!
איבדתי שם, אישיות, זהות. הפכתי למספר.

בסופו של יום, הפחד, המתח, החוסר ודאות ועוד כל מיני גורמים הביאו אותי לידי פגיעה בעצמי ואשפוז.

 

אני לא מאשים רק את הצבא בבעיות שלי, אבל אני בהחלט יכול להבין למה אנשים לא רוצים להתגייס.

 

אם נתעלם לרגע מהעולם הקטן שלי, הנה עוד כמה סיבות לא לעשות צבא:

השכן החרדי והחבר הערבי, שגם הם גרים כאן וגם הם חיים ונהנים מה"דמוקרטיה" הזאת וגם עליהם חל האיום הקיומי, מקבלים פטור. למה לא אני?

למה כשהם ילמדו או יעבדו וירוויחו כסף, אני אתבשל באיזה חור בצפון או בדרום או סתם אשרוף זמן בקרייה בשביל 400 שקל בחודש?

אם מגייסים, מגייסים את כולם.

אם לא מגייסים את כולם, שלא ינסו לגרום לי לחוש בושה על זה שאני לא חלק מהמערכת הזאת.

 

יותר מזה, אתם באמת חושבים שצבא של בני 18 שרק עכשיו סיים תיכון, זה מה שיציל את העם?

אם רוצים צבא איכותי, שלא יאשימו נער פציספיסט (שמין הסתם עוד ישנה דיעותיו עוד עשרות פעמים במהלך חייו) שהוא לא רוצה להתגייס.

שיקימו צבא מקצועי עם אנשים שמוכנים לזה נפשית ופיזית, תמורת שכר הולם.

 

היום, 7 שנים אחרי מה שאני עברתי, העובדה שלא עשיתי צבא השפיעה על חיי רק לטובה, אז קשה לי לומר "לכו, תעשו צבא. זה חשוב, ידה, ידה, ידה".
אותי הצבא כמעט הרג, פיזית ונפשית.

מי שלא עושה צבא ובוחר שביל אחר בחייו, זאת זכותו.

הרי למה שיבוא לשרת מדינה שמתגאה בכך שהיא מדינה דמוקרטית וכל תושביה, כשבפועל אותה מדינה עצמה פוטרת מגזרים שלמים ומכריחה מגזרים אחרים בשירות הצבאי.

אם המערכת צבועה מלמעלה, שלא יאשימו בני 18 אינטלגנטיים מספיק כדי לדעת שעובדים עליהם בעיניים.

ביום שיגייסו את כולם ויתנהגו לחיילים כאל אנשים ולא כאל רכוש, או אז, אצא נגד המשתמטים מבחירה.

עד אז, שלא יבואו בתלונות.

 

עריכה:

לאור התגובות,כדאי שאבהיר:

אמנם לא עשיתי צבא, אבל הייתי 3 שנים במגן דוד אדום בתור חובש.

לא נלחמתי בעזה, אבל הצלתי חיים. בעיניי זה שווה לא פחות.

לא השתמטתי - שוחררתי על ידי הצבא.


נכתב על ידי , 2/8/2007 13:40  
81 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להנווד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הנווד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)