לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

שירת הסוואנה


"ראיתי דברים שאתם, חיוורי הפנים, לא הייתם מאמינים. ראיתי חללית תקיפה בוערת ליד כתף אוריון. ראיתי קרני C בוהקות בחשיכה סמוך לשער טנהאוזר. ראיתי בוטולזי מביא בקוף רזוס. כל הרגעים האלו יאבדו בזמן, כמו דמעות בגשם." (רפליקנט טומבי, נאום סיום)
Avatarכינוי: 

בן: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2004

בולטין


 


הרבה דברים אפשר לומר על ד"ר נ'קומבה, אבל האיש צולח מסיבות עיתונאים כמו קרוקודיל מיומן בנהר הזימבזי. הנה, למשל, הסכסוך הפעוט שהתגלע בין מוגבה וצ'וקודי לבין אותו מנהיג בושמני אומלל, אבימבולה. איש כבר אינו זוכר על מה ומדוע, אך לאחר כחמש דקות של אינטראקציה מסאית מסורתית נשען אבימבולה בניחותא על גזע הבאובב, בעוד ראשו משקיף עליו בעניין רב מן הצמרת דווקא.


היית חייב לנופף במצ'טה, הא? נזף מוגבה בצ'וק.


רציתי רק להדגיש את הארגומנט, הצטדק צ'וקודי.


ואכן הדגשת, אמר מוגבה. עכשיו בוא נטפל מהר בבעיה, לפני שחמשת אלפים בושמנים יבואו להפריע לצ'יף באמצע השלאף שטונדה.


נטלו אפוא השניים את שני חצאי האבימבולה, חיברו מה שחיברו והשליכו את החולה למערתו של הדוקטור.


שמועות רצות מהר בסוואנה, וכשהקיץ הצ'יף משנת הצהריים כבר נאסף המון בושמני זועם בפתח המערה. רוצים לדעת מה עם אבימבולה, זעקו סגניו, או שיהיה רע מאוד באמת. ניסה הצ'יף להרגיע את הרוחות, אך לפני שהספיק לומר לובנגולו מלך זולו - והנה ד"ר נ'קומבה יוצא אל ההמון, מדיו מצוחצחים וקרחתו מבהיקה לאור זרקורי המצלמות.


הנשיא אבימבולה הועבר למוסדנו הרפואי לפני שעות מספר, מסר הדוקטור בתמציתיות. כעת הוא עובר סדרת בדיקות ראשוניות ומקבל טיפול בהתאם למחלתו. תודה ושלום.


ונעלם חיש.


ברם, עוד באותו ערב לגם צ'וקודי מעט תסס סלמנדרות, וכטוב ליבו בנקטר תיאר בפני איזה אהוד את הרווח המסוים, שנפער בין ראשו של אבימבולה לבין כתפיו. אץ רץ אותו אהוד חמור סבר ודיווח לעולם על פקיעתו של המנהיג הבושמני הנערץ. תוך שניות צבא המון בושמני על פתח המערה, קונן קשות וזימר שירי מלחמה.


 יצא הדוקטור ואמר: במשך הלילה חלה הרעה מסוימת במצבו של הנשיא אבימבולה, מה שחייב את העברתו ליחידה המתאימה למצבו.


ואחר כך הישיר מבטו למצלמות ואמר: מיסייה אבימבולה נה פה מורט. מרסי.


חזרו הבושמנים מרוצים לביתם, אלא שלמחרת כבר חגו עשרות נשרים מעל מערתו של הדוקטור, וכמה צבועים גדולים אף הפגינו נוכחות כשמפיות לבנות קשורות לצווארם. חיברו הבושמנים אחד ועוד אחד והחלו לפקפק באיכות המידע, אלא שהכל בא על מקומו בשלום לאחר הופעתו המרגיעה של נ'קומבה, שמסר הצהרה כדלקמן:


לא חל כל שינוי במשך הלילה, והנשיא אבימבולה נתון בתרדמת קשה אך יציבה. עם זאת, הועבר מיסייה אבימבולה ליחידה אחרת המתאימה למצבו הנוכחי, קרי מקרר בעל תא הקפאה גדול.


שמחו הבושמנים עד מאוד ופרצו בשירה וריקודים, אולם כמה חוצפנים מקירבם החלו לדרוש שיותר להם להתלוצץ עם נשיאם פנים אל פנים, ולא להשאיר את התענוג לרופאים בלבד. יצא אליהם נ'קומבה והקריא את הבולטין הבא:


במגבלות ההקפדה על פרטיותו של החולה, ועל-פי דרישת המשפחה, נוכל למסור בשלב זה שהנשיא אבימבולה עבר לתרדמת עמוקה מעט יותר. מצב דברים חדש זה חייב את העברתו לבור בעומק מטר ושמונים, כיסוי הבור בתלולית עפר וחתימתו בסלע ענק. על התפתחויות נוספות תבוא הודעה. מרסי.


אבל חוץ מזה הוא בסדר, הא? שאלו הבושמנים.


נו כמובן, אמר ד"ר נ'קומבה ואף נשף בקוצר רוח: פפפהה, כמו שלימדו אותו בסורבון.


טוב, אז נישאר בקשר, אמרו הבושמנים והלכו. מאז לא חל שינוי במצבו של הנשיא, אבל לפחות אפשר לישון בצהריים.


 


  

נכתב על ידי , 10/11/2004 16:09  
50 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חבצלת ב-11/1/2006 20:24




178,311
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאיפי טומבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על איפי טומבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)