לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

שירת הסוואנה


"ראיתי דברים שאתם, חיוורי הפנים, לא הייתם מאמינים. ראיתי חללית תקיפה בוערת ליד כתף אוריון. ראיתי קרני C בוהקות בחשיכה סמוך לשער טנהאוזר. ראיתי בוטולזי מביא בקוף רזוס. כל הרגעים האלו יאבדו בזמן, כמו דמעות בגשם." (רפליקנט טומבי, נאום סיום)
Avatarכינוי: 

בן: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2004

בצהרי היום


 

לאות נעימה ירדה על הסוואנה. אכן, חשב טומבי, מסביר פנים וידידותי נראה העולם לבעליה של בטן מסאית, המלאה בכמאתיים ושבעים לטקעס בשמנת! ניסה הצ'יף לשחזר את אירועי סוף השבוע הסואן, אך ויתר במהרה נוכח עירפול חושים מסוים: הבאמת מלאה בקתתו בארבעים פולנים רעבים וכמספר הזה עירקים ששים אלי קרב? התקפו כולם גלים גלים שולחן ענק העמוס אקלקטית בפשטידות, פואה גרה, תבית, פוקצ'ות, סביח, לחם אגוזים, ריבת בצל, הררי אנטיפסטי, רשאד, שמונים סוגי סלטים, חריימה, ליטרים של כהיל סקוטי מובחר, עראק זחלאווי ועוד כהנה וכהנה עוגות ושאר מיני תרגימא, שהיו גורמים ליוכי שבץ מוחי מיידי? למוזונגו הגדול פתרונים, הצ'יף לא זוכר מזה כלום (חוץ מאיזה סכסוך דמים קליל שפרץ בין שני אגפי המשפחה, לאחר שדודה טומבי תהתה בקול בנוגע ל"סופגניות המוזרות האלה עם המילוי חומוס." סמבוסק, סיננה דודה קיזי בארסיות תוך שהיא מטיחה את ראשה של החוצפנית בריצפה, סמבוסק!).  

 

השליך הצ'יף מעט בונקלעך על ראשי צ'וקודי ומוגבה הנופשים אף הם בצל הבאובב, עד שהתעוררו השניים ופיהקו בכוונה רבה.

 

אז מה עושים היום, שאל טומבי.

 

אמר מוגבה: שמא נשקיע בבורסה?

 

נחרד הצ'יף ומיהר להסביר לידידו המפגר, כי חלילה לו מלהתפתות למשוגותיהם של חוורי הפנים! הנה, למשל, מסאי מסוים שלא ננקוב כאן בשמו, אך פרטיו שמורים בידי קיזי. באושיית סוואנה עסקינן, איש ערכים התורם לקהילה, אלא שמזיל הוא ריר יום יום למקרא נפלאות שוק ההון, ובמיוחד נוטה להתרשם מביצועיה המרהיבים של חברת תרופות מסוימת, המעניקה למשקיעיה דיבידנדים נדיבים עד כי ישמינו אלה מנחת ויצפו קירות בקתתם בשטרות ירקרקים לרוב. מנכ"לה המוכשר של אותה חברה אף יככב בכותרות המוספים הכלכליים, ויוכתר כאישיות העסקית של השנה! ירוץ אפוא אותו מסאי, ימכור את כבשתו האחרונה, ירכוש ערימה נאה של מניות ואו-אז ישב לו תחת באובבו כשהוא מפליג בדימיונו לחופשה באיים האנטילים. ברם, כבר למחרת יתפרסם בעיתון תחקיר יסודי בליווי תמונות צבעוניות, שמהן משתמעת חיבתו של אותו מנכ"ל לעזים קטינות; וכאילו לא די בכך - יסתבר, כי התרופה המובילה שמשווק המנוול באמריקה מיוצרת בשיתוף עם "בוטולזי שיקויים ופרמצבטיקה (ע"ר)" וגורמת למספר תופעות לוואי, שהמתונה שבהן מצמיחה זוג אשכים על האף. עקב כך צולל מחירה של אותה מנייה ומחפש משמעות בעומק האוקיינוס האטלנטי, ולמסאי האומלל לא נותר אלא לחפש לו עץ גבוה כדי לקפוץ ממנו אל גורלו - אלא שתור ארוך של משקיעים כבר משתרך מול כל באובב רענן, לקול צחוקו המרושע של נחמיה שטרסלר! חלום בלהות אמיתי.

 

הסכים מוגבה שאכן כך הם פני הדברים בדרך כלל, ומוטב לו לאדם לפתוח דוכן למימכר שפכטלים או טרמפולינות מתחת לבניין הבורסה שברחוב אחד-העם.

 

אז אולי נהמר, אמר צ'וקודי. פתחו עכשיו ליין חדש בקינשאסה על מי ייכחד קודם, הפיל האפריקאי האפור או שימון פרס.

 

לא כדאי, אמר הצ'יף. על זה הפסדתי כבר לפני עשרים שנה, שמתי כסף על הלווייתנים ז"ל.

 

שקעו כולם בהירהורים ונאנחו קלות.

 

נו אז איך נעשה כסף, התעצבן מוגבה, בסוף עוד נצטרך לעבוד!

 

אימה קמאית נפלה על המסאים לנוכח החזון האפוקליפטי, אך אז הבריק מוגבה ברעיון מופלא. מחזמר, הריע הוא בקול, מחזמר לחנוכה!

 

באמת איך לא חשבו על זה קודם, שמח טומבי. מיד התיישבו שלושתם וחיברו עלילה מרתקת, המתרכזת במצוקותיו של יודה לוי המכבי - מנהיג המורדים הצעירים מבואנוס איירס המפזזים בבגדי ים מינימלים ושרים על מוצ'ו מוצ'ו סופגניות - המתלבט בין אהבתו לאפרת בוימולד החשמונאית לבין תשוקתו האפלה לרוני סופרסטאר לבית אפיפנס, על רקע מלחמת חורמה במתייוונים רשעים השואפים לטמא את אולפן כוכב נולד בפסלי אסף אשתר, אך מזימתם הרשעה עולה בתוהו בזכות גייסות חניבעל הרכובים על צביקות הדר המזמרים רינגטונים של שרית חדד, ומקבלים סיוע מהאגף מצחי אירני ואפרת רייטן בטוגה חושפנית ואף דאוס אקס מכינה בדמות עודד מנשה ויעל בר זוהר המשתלשלים ברצועות מהתקרה לצלילי פרסומות לתחבושות היגייניות וסלקום-בשבילי-הכוכב-זה-אתה!  

 

ההצלחה, אין צורך לציין, הייתה מסחררת. אלפיים וחמש מאות הורים ופעוטות, שנדחסו לקונטיינר בלתי ממוזג, לא פסקו מלהריע ממושכות לנוכח הספקטקל הססגוני ואף רכשו תקליטורים ובמבה לרוב. בשנה הבאה, החליטו המסאים, נלהק גם את דליה מזור ושרי רז בתור חשפניות חשמונאיות. צריך ללכת גם על המגזר הגימלאי, מה יש.     

   

נכתב על ידי , 13/12/2004 11:24  
60 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שרון ב-14/12/2004 12:57




178,311
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאיפי טומבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על איפי טומבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)