לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

שירת הסוואנה


"ראיתי דברים שאתם, חיוורי הפנים, לא הייתם מאמינים. ראיתי חללית תקיפה בוערת ליד כתף אוריון. ראיתי קרני C בוהקות בחשיכה סמוך לשער טנהאוזר. ראיתי בוטולזי מביא בקוף רזוס. כל הרגעים האלו יאבדו בזמן, כמו דמעות בגשם." (רפליקנט טומבי, נאום סיום)
Avatarכינוי: 

בן: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2005

גשר צר מאוד


 

הצ'יף, בדרך שבשגרה, אינו נוהג להקדיש תשומת לב מרובה לאיגרות ופתשגנים צבעוניים המגיעים אליו בדואר הסוואנה, אלא משליכם חיש אל מיכל התערובת שליד דיר הכבשים. במיוחד נהנה הוא לעשות כן כאשר מדובר במעטפות מטעמה של מחלקת הגבייה ברשות שידור מסויימת, שעליהן מודפסים תחנונים באדום זועק ("הודעה-חשובה-מאוד-מאוד-מאוד-מאוד-מאוד-בחיי-מוזונגו-בספר-התורה, תפתח כבר בחייאת ראבאק"). ברם, לפני כמה ימים נחת בחצרו נציג סוכנות ה-UPS המקומית, ניער בקפידה את נוצות זנבו ומסר לצ'יף מברק בהול:

 

"מרישומי בית התפוצות עולה כי ה"ה מוגבה וצ'וקודי הינם נצר משותף לאדמו"ר מסדיגורה והעוזרת נקודה אחים אנחנו סימן קריאה אי לכך אגודת מכבי העולמית שמחה להזמין את נציגי המסאים למשחקי המכביה השבע-עשרה נקודה טקס הפתיחה ברמת-גן יולי 2005 נקודה תבואו פסיק יהיה כיף לאללה סימן קריאה לא לשכוח שנורקלים נקודה"

 

עוד מלכודת בושמנית ערמומית שסופה מי ישורנה, חשב הצ'יף: תחילה מרחיקים את לוחמי המסאים באמתלות שווא, ואחר כך עומד אתה מול שוקת שבורה לאחר שבוטולזי וחבר מרעיו פשטו עם שחר, רוקנו את הדיר וברחו לאפטר פארטי שטוף זימה. לא יקום ולא יהיה! ברם, מכיוון שהמברק נראה רציני למדי, החליט הצ'יף לברר בכל זאת במה דברים אמורים. לצורך כך חבט במכשיר הטלפון העתיק וביקש מהמרכזנית לקשרו גוביינא עם רעו האבוריג'יני, צ'יף אטונגה, המתגורר במדבר גיבסון אשר באוסטרליה.  

 

שמח מאוד אטונגה למשמע קול חברו הוותיק, ואף הזמינו לצ'ולנט קנגורו לכשיעבור בסביבה; אך מששאל טומבי האם גם לאוסטרליה הגיע המברק המוזר - השתנק אטונגה והחל להתנשף בכבדות, משל היה דב קואלה שהפריז בזלילת קרפצ'יו אקליפטוס. לא, צווח הוא באימה, לא שוב! לפני שמונה שנים גילו הנודניקים מישראל את הסיפור על תוצאות הביקור של גולדה מאיר אצלנו במדבר, אז קיבלנו הזמנה כזו גם כן. שבעה אבוריג'ינים חסונים שלחנו לשם, ממיטב הנוער, ונחש מה קיבלנו בחזרה?

 

מה, שאל הצ'יף בחשש.

 

שלושה חזרו בתאי קירור, נאנח אטונגה, וארבעה בתור צלחות פטרי מהלכות לגידול פונגוסים רעילים, ועוד עם מדליות זהב מטעם אגודת מגדלי הבּוּצה ואירגון השפד"ן הציוני. עד היום לא הצלחנו להבין מה קרה שם בדיוק.

 

נפרד הצ'יף מחברו באיחולי בריאות שלמה וכריכי ויג'ימייט לרוב, ואז שקע בהירהורים שבסופם הזמין את בוטולזי להתענג בצוותא על ליקר תריסריון ג'ירף.

 

אז מה, בוטולזי, אמר הצ'יף כטוב ליבו במשקה, שמא תחפוץ להביא כבוד ויקר לסוואנה?

 

הציץ בו רעו הבושמני בחשש מה, ושאל האם כרגיל כרוכה ההצעה המפתה במירוצי שליחים על גחלים לוחשות, או היאבקות בסגנון יווני-רומי נגד בנות ירוס-חקק.

 

חלילה, הרגיעו הצ'יף. בסך הכל מדובר במכביה -  צעדה בסך באיצטדיון ססגוני, ניפנוף בדגל המסאי ואחר כך השתתפות בטורניר חמש אבנים נגד נבחרת מכבי בריסל, אולי סיור מודרך במפעל ההתיישבות בחרציצי קרנפים אשר בחאן-יונס, כאלה.  

 

בסדר, שמח בוטולזי, קבענו.

 

נפרדו המסאים בטקס מלכותי מנציגם הספורטיבי, ואיחלו לו הצלחה רבה. לאחר כשבועיים הגיעו ידיעות מקוטעות בדבר חוויה מצערת שעברה על בוטולזי, בעודו מפגין צעדה רבת רושם וחוצה גשר על מי ירקון סוערים. התפלא הצ'יף מאוד, שכן בגשר איתן ויציב היה מדובר - כזה העשוי מקלות ארטיק המודבקים בקמח ומים, ועוד על-ידי חברה קבלנית מובילה בתחומה, "אחים עזרא קרגולה - מוצרי ניקיון וקונסטרוקציות (ע"ר)"! אכן, חשב טומבי ביגון, הגיעה השעה כי יפחית קצת בוטולזי ממשקלו, מיד לאחר שייפטר מאותם זימים שצמחו לפתע על צווארו השמן.

 

 

נ.ב.

 

פרקול פורקלה ש. כהן מזגנים! כבוד!

 

נכתב על ידי , 15/1/2005 10:35  
83 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלומה ב-20/1/2005 12:06




178,311
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאיפי טומבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על איפי טומבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)