לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

שירת הסוואנה


"ראיתי דברים שאתם, חיוורי הפנים, לא הייתם מאמינים. ראיתי חללית תקיפה בוערת ליד כתף אוריון. ראיתי קרני C בוהקות בחשיכה סמוך לשער טנהאוזר. ראיתי בוטולזי מביא בקוף רזוס. כל הרגעים האלו יאבדו בזמן, כמו דמעות בגשם." (רפליקנט טומבי, נאום סיום)
Avatarכינוי: 

בן: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2005

איפוב (מעשה נורא שקרה באמת)


 

איש היה בארץ-הסוואנה איפוב שמו והיה האיש ההוא תם וישר וירא מוזונגו וסר מרע; ויהי מקנהו צאן וגמלים לרוב וטויוטה קורולה יד שניה מרופא וקטנוע; ויהי האיש ההוא פראייר גדול מכל-בני-המסאים וישלם מיסיו וארנונתו והטליו ואגרותיו בהוראות קבע וייתן דמו למשיסת כל פקיד מס מנדטורי וערפד מוניציפלי; ויהי היום ויבואו המלאכים להתיצב על מוזונגו הגדול ויבוא גם השטן שון עכברושאי בתוכם. ויאמר מוזונגו אל-השטן עכברושאי מאין תבוא ויען עכברושאי ויאמר משוט בתל אביב ומהתהלך בה כי ראש עיר טייס אנוכי, יהלום נוצץ אלפיים קראט בכיפת זייני ופרופלור בעכוזי; ויאמר מוזונגו אל-השטן עכברושאי השמת לבך על-עבדי איפוב כי אין כמוהו בארץ איש תם וישר ירא מוזונגו וסר מרע; ויען עכברושאי השטן את מוזונגו ויאמר החינם ירא אותך איפוב? הלא בירכת כל מעשה ידיו להתפאר ואף נתת צ'לסי ומילאן לפני הפועל תל-אביב קבוצתו האהובה למען תיתן בראשם באירופה; ואולם שלח-נא והתעלל בו אם לא על פניך יקללך ביידיש. ויאמר מוזונגו וואלה ויאמר עכברושאי וואלה; ויאמר מוזונגו יו טוק דה טוק קאן יו ווק דה ווק ויאמר עכברושאי התערבנו; ויאמר מוזונגו טוב בסדר אבל על מה; ויאמר עכברושאי מאה שקל; ויאמר מוזונגו לא, כי על כבוד; ויתערבו.

 

ויהי בוקר ויהי ערב ויחזור איפוב מעבודתו ויחפוץ להתקלח; וישאל קיזי החיממת הדוד ותאמר קיזי כן נודניק; ויפתח איפוב הברז ותעלינה דפיקות רמות וגם קולות כירכוש וחירחור ותצא טיפת מים חלודה אחת ולא יסף עוד; וייחר אף איפוב ותעלה שוועתו השמיימה וישאג כי את אגרת המים ישלם בהוראת קבע ולמה תבוא צרה זו על ראשו; ויצא מסובן עם מגבת אל חדר המדרגות והנה מדבקה אדומה גדולה על שיברו הסגור לאמור: לא שילמת מים עכשיו נראה אותך חכם יא זבל בכבוד רב עיריית תל-אביב יפו; ויחוש איפוב ויתקשר כל עוד פלמוליבו בו למוקד 106 ויתעמר בו הפקיד ויצחק בקול גדול וינתק בפרצופו; וירחמו עליו השכנים ויתנו בידיו דלי מים קפואים למען ירחץ; וירד אליו מלאך מוזונגו ויאמר לו אין עם מי לדבר עד עלות החמה; עוד זה מדבר וזה בא ויאמר אש אלהים נפלה מן-השמים ותבער בלומפילד ויפסידו האדומים שלוש אפס לבני יהודה ויתכנס דירקטורם וימנה אלי אוחנה למאמן חירום ודודינקה לעוזרו; והנה גם רוח גדולה באה מעבר המדבר ויגע בארבע פנות הבית ויפל על הממיר הדיגיטלי ותישאר הטלוויזיה תקועה על יהורם גאון מארח את רובי ריבלין לשירי שושנה דמארי; ובכל-זאת לא-חטא איפוב ולא-נתן בקללות.

 

וישב איפוב ויחשוב ויזעק אאוריקה ויתקשר לרעו הריפורטר המוניציפלי; וייתן בידיו הריפורטר את מספרו של עכברושאי; ויתקשר איפוב אל עכברושאי בחצות הליל ויתגולל עליו בחרפות וגידופים לאמור הכיצד תנתק אזרח תמים ממים על לא עוול בכפו אותך לגילה הרץ יא חרה; ולא יתרשם עכברושאי ויאמר לאיפוב לך שמיים לך ארץ הטובים לטיס אחד כחול הלך אבל המנגינה לעולם תישאר; ויאמר איפוב הנני שולח בך חרון שלושה ומלאכים רעים ארבע ועברה וזעם שבע וגם אחד בוטולזי שלא ראה כבשה כבר שנתיים; וייבהל עכברושאי עד מאוד ויינחם על מעשיו הרעים; ויצאו פקידיו שלוחים מעליו ויחברו את איפוב חזרה לצנרת ויהי לחץ המים אלפיים אטמוספרות להתפאר; ויתקלח איפוב שעתיים ויצא ענוג ומבושם אל הסלון ויפתח טלויזיונו והנה הפועל מפסידים לסקציית הכדורגל נס ציונה ומשה סיני למאמן חירום יתמנה; ויאמר איפוב עד כאן וירם אגרופיו השמימה ויקלל את מוזונגו עד כי יכחילו פניו ויכהו ברק גדול ויהפוך לערימת אפר וזהו.

 

נכתב על ידי , 24/1/2005 15:49  
157 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איפי טומבי ב-26/1/2005 14:41




178,311
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאיפי טומבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על איפי טומבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)