לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

שירת הסוואנה


"ראיתי דברים שאתם, חיוורי הפנים, לא הייתם מאמינים. ראיתי חללית תקיפה בוערת ליד כתף אוריון. ראיתי קרני C בוהקות בחשיכה סמוך לשער טנהאוזר. ראיתי בוטולזי מביא בקוף רזוס. כל הרגעים האלו יאבדו בזמן, כמו דמעות בגשם." (רפליקנט טומבי, נאום סיום)
Avatarכינוי: 

בן: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2005

ינואר 2006, גזרות השמד


 

 

(כן, הצ'יף יודע שהגזרות נדחו בחצי שנה. אז מה! עד שטרח הוא לכתוב פוסט, שום להמן לא יהרוס לו את זה) 

 

בדרך שבשגרה, משתדלים המסאים להתעלם מהשפעות הקדמה הדוהרת. מה בצע לו לצ'יף במעבדי מזון ומיקרוגלים למיניהם, כל עוד אין אלה מסוגלים להתמודד ולו עם מתנדבות גרינפיס בדרגת גיוד בינונית? גם למהפכת האינטרנט מתייחסים המסאים בחשדנות מסוימת: תוצרה העיקרי מתבטא בתיבת דואר אלקטרוני, הגדושה בהצעות לשיפור מידותיו של הכבוד המסאי! נו באמת, כפי שתיטיב לדעת כל כבשה ברחבי הסוואנה. עם זאת, נושאת המהפכה הטכנולוגית בשורה משמחת הקרויה "שיחה מזוהה", שבהשפעתה הברוכה נאלץ להודות אפילו צ'יף נרגן כטומבי. שכן, שערו בנפשכם את התמונה הבאה: שרוע לו המסאי במשובה ובנחת על אמריקן קומפורטו, מרחיב דעתו בעונג מול פרצופו המכורכם של ניר קלינגר, כשלפתע מתעורר הסלולרי שקיבל במתנה משגריר נוקיה ומצרצר באופן מעצבן ביותר! אם עד עתה נאלץ הצ'יף לשים נפשו בכפו ולהסתכן בהאזנה מייגעת לאחד מקרוביו הקשישים, המתאר באריכות התקף פודגרה שעבר בליל אמש - הרי שכעת יכול הוא להתעלם בחן מרעש הרקע, לאחל לטרחן צרור מיתות משונות, ולא להחמיץ כדור החולף בין רגלי השטראובר בדרך לעוד תבוסה צהובה מחיית נפשות.

 

בשבועות האחרונים התגלה חידוש מרענן זה כחיוני עוד יותר, וכל זאת עקב התקפת מלקחיים טלפונית מצידו של גורם עוין המתקרא "זיוה מהבנק". מדובר בישות קומפלסיבית-אובססיבית, הנוטה להתקפי פאניקה גוברים והולכים נוכח יתרות עו"שו של הצ'יף. בדרך כלל נוהג טומבי בסבלנות רחימאית כלפי אותה נפש תועה, ומקפיד על מערכת יחסים המבוססת על הסכמה: זיוה טוענת שצריך לעשות משהו בקשר לאוברדראפט, והצ'יף מסכים מיד שאכן כן, יש לעשות משהו, ויפה שעה אחת קודם, ואחר כך מנתק ועושה מעשה, כלומר נוסע עם קיזי והילדים לקניון החדש במוגדישו, שם רוכשים הם מסך פלזמה 80 אינץ' ומערכת קולנוע ביתית וסלון עור ושטיח וג'קוזי וטויוטה קורולה והליקופטר סיקורסקי, ולמחרת שוב מתקשרת הזיוה ובוכה בכי תמרורים, ומצפונו של הצ'יף מייסרו קשות עד שרץ הוא וקונה קופסת סיגרים קובנים כדי שגם לרעבים מהוואנה יהיה משהו לאכול, וחוזר חלילה.

 

אלא שלאחרונה חל באישיותה של זיוה מהפך מיליטנטי מדאיג למדי, המאופיין באיומים חסרי פשר בדבר סנקציות מרתיעות - כאלו הצפויות למסאים החל מהראשון בינואר, רחמא ליצלן, אם לא ייטיבו דרכיהם, כלומר יקפידו לחיות על-פי משכורתם ותו לא.

 

סנקציות? כמו מה למשל, תהה הצ'יף.

 

אנחנו נגביל לכבודו את החשבון, רהטה זיוה, ואף נחזיר צ'קים ונעשה לו בושות איומות בכל הסוואנה.

 

אמר הצ'יף שאין לו מושג מה זה צ'קים, ואיזה בושות איומות אפשר כבר לעשות למי שאך בשבוע שעבר נתפס על חם עם שני תיישים ואנטילופה.

 

תעשה טובה, התחננה זיוה, בסוף אני עוד אצטרך להוציא שחורים באותו תא עם אתי אלון.

 

התרצה הצ'יף ומיד התיישב לערוך מאזן בוחן קטן, אשר חשף אי-התאמה זניחה בין הכנסותיו

(19.40 דולר בחודש ממכירת גלויות נוף לתיירים) לבין הוצאותיו, שכנראה הושפעו במידת-מה מרכישת הטאג' מהאל בתשלומים. חישב הצ'יף ומצא כי המצב אינו נורא כל כך, שכן בקצב הכנסותיו הנוכחי יתפוגג אוברדראפטו תוך מילניום אחד או שניים לכל היותר! עם זאת, ומאחר שמתגובתה הטלפונית של זיוה ניתן היה ללמוד על תלותה ההולכת וגוברת במשאפי ונטולין למיניהם, החליט הצ'יף על היערכות חירום לנוכח התקנות החדשות. מאז, כל אימת שעל הצג מופיע מספרה של זיוה הצייקנית, מקפיד טומבי להשליך אגוזי קוקוס על הסלולרי ואף להגביר את עוצמת הקול בטלוויזיה, שממרקעה ניבט אליו פרצופו הזחוח של נחמיה שטרסלר. שלא יעבדו עליכם, הא. נראה אותך מזמר את זה מתוך הרטטוי.

 

נכתב על ידי , 8/12/2005 11:30  
211 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איפי טומבי ב-18/12/2005 10:45




178,311
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאיפי טומבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על איפי טומבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)