לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

שירת הסוואנה


"ראיתי דברים שאתם, חיוורי הפנים, לא הייתם מאמינים. ראיתי חללית תקיפה בוערת ליד כתף אוריון. ראיתי קרני C בוהקות בחשיכה סמוך לשער טנהאוזר. ראיתי בוטולזי מביא בקוף רזוס. כל הרגעים האלו יאבדו בזמן, כמו דמעות בגשם." (רפליקנט טומבי, נאום סיום)
Avatarכינוי: 

בן: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2004

המדריך למיסיונר המתחיל


 

הקדמה נרגשת: הללויה, השבח לאל! הכס הקדוש גאה לברכך, האב ג'ון, על כי אימצת ליבך והתנדבת להפצת בשורת משיחנו בארצות ניכר נידחות. מעלותיך הרבות בוודאי תסייענה בידך להביא אור ישועה לנשמות מסאיות תועות, ממש כפי שהפליאו לעשות האב ג'בדיה, אם המינזר אנה-מארי והאחות ג'ולייטה - קודמיך לתפקיד, שלמרבה הצער אבדו עקבותיהם בנסיבות בלתי ברורות. זכור, האב ג'ון! המונח "התנדבות" הינו רציני, מחייב ובעיקר סופי, גם אם למעשה נפלת מיספר מוות בהגרלה שנערכה שלשום לאחר מיסת הצהריים. אנו סמוכים ובטוחים כי השמועות על תפיסתך אמש בשדה התעופה, כשאתה מחופש לאישה ומנופף בבהלה בכרטיס טיסה חד-כיווני לריו דה-ז'נרו - הן בבחינת עורבא פרח ותו לא, ואינן מעידות כלל על רצון להתחמק משליחות קדושה. הארכיבישוף ביקש להבהיר, כי בקרוב ימסור לך את הערכתו באופן אישי (עת יסיים לבחון את כישוריו של נער המקהלה החדש).  

 

שינוע: דרכך אל הסוואנה תעבור חיש קל ובנעימים, אנו מקווים, באמצעות מטוס תובלה כנסייתי מדגם דקוטה מודל 1939 (יש לעבור באפסנאות הוותיקן לצורך הצטיידות בחומר דוחה כרישים וזוג סנפירים). מסיבות תקציביות נבצר מאיתנו להגיש ארוחות במהלך 18 שעות הטיסה, למעט לחם קודש ושימורי טונה. כפיצוי נקרין את סרטו המונומנטלי של הקדוש מל גיבסון, "הפסיון של ישו", עם דיבוב לאכדית. אנו מקווים שהתנהגותו האמיצה של בן האלוהים, העומד מול גורלו תחת יסורי תופת - תשמש לך השראה לעת מצוא. בשלב מסוים תתבקש לקום ממושבך ולהתקדם אל הדלת, למרות שהמטוס עדיין לא הגיע לכדי עצירה מלאה. עם הידלק האור הירוק הנך רשאי לצאת אל האפלה; נציין רק כי לתרמיל שעל גבך חשיבות מסוימת, ורצוי לשאתו מראש.

 

הגעה: ניתן להניח כי בשלב זה הינך מצוי בעיצומה של צלילה מטה תוך השמעת דברי כפירה, מינוּת וצרחות איומות. התעשת, האב ג'ון! שים מבטחך באל ומשוך בידית האדומה הצמודה לתרמיל. כעת תעמוד לך זכותך כעבד האלוהים, ונפילתך המזוויעה תואט במידה ניכרת. אם לאו, גשש באזור החזה, שם תמצא ידית רזרבית. משוך אותה בעדינות והתפלל בכוונה עמוקה, שהאחות מריה - מקפלת המצנחים - לא מצאה את סליק הוויסקי של אם הבית. אם מצאה, הרינו להזכירך כי חתמת על כתב ויתור בלתי-חוזר, כבר עם תחילת לימודיך בבית-הספר הישועי על שם וענונו.

 

נחיתה: צמצם מסתך, האב ג'ון, לצורך מעבר נוח ככל האפשר בגירסה המקומית לטרמינל נוסעים נוחתים, החולף על פניך במהירות מסחררת (עלוות באובב, קיסוס ארסי ואינסוף ענפים דוקרניים שורצי נחשי בואה). בסופו של דבר תמצא עצמך בתנוחה המיסיונרית המוכרת, כלומר תלוי הפוך ומתנדנד אנה ואנה בגובה שלושים מטרים לפחות. רצוי, לפיכך, לשקול בשום שכל את הדחף הראשוני לחתוך את מיתרי המצנח. נוסיף ונציין, כי השאגות המפלצתיות, הנשמעות מתחתיך - מקורן אינו דווקא במוכסים נזעמים ו/או פקידי הגירה. זו העת, האב ג'ון, לפזר לכל עבר את קופסאות הלוף (אותן תמצא בוודאי בערכת המילוט) ולקוות לטוב.  

 

היערכות ראשונית - המתן עד שתוחלפנה השאגות בקולות לעיסה רמים. כעת פעל בזריזות! משוך באבזם הראשי, שחרר את הרצועות והשתדל לנחות כשרגליך כלפי מטה. מעדויות מקוטעות של קודמיך עולה, כי הישרדותך בלילה הראשון תשפיע בצורה ניכרת על סיכויי הצלחת המשימה. לצורך כך יש לאתר צמרת גבוהה, בעלת ענפים רחבים המרופדים במצע קש נאה. עם זאת, יש לשער כי צמרות מסוג זה תאוכלסנה ע"י פרימאט מוגן העונה לשם מונגו הגורילה. נסה להציע בננות או בוטנים כשכר דירה זמני, או לשוחח על בית"ר ירושלים - אך הייה מוכן לדרישות ספציפיות יותר מצד בעל הבית שוחר הגיוון. זכור, האב ג'ון, כי המטרה מקדשת את האמצעים; וכי תפילת אווה מריה תוך כדי ביצוע התשלום עדיפה מנשיכת ענפים.

 

בפוסט הבא: המשך - כללי ברזל למיפגש ראשוני

   

נכתב על ידי , 26/10/2004 15:49  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של א’ ב-28/10/2004 11:52




178,311
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאיפי טומבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על איפי טומבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)