לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

Fucking Union


מומו ניצבה באמצע הכיכר העגולה. היא חשבה על קולות הכוכבים ועל פרחי-השעות. ואז התחילה לשיר בקול צלול (מיכאל אנדה)
Avatarכינוי: 

בת: 49





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2009

אחד חושב על בית, אחד על עבודה


בגיל 18, אחרי חודש וחצי של קורס תכנות בממר"ם החלטתי שלא מתאים לי כל העסק הזה. הבטתי קדימה אל תוך חיי ולא ראיתי את עצמי יושבת ומתכנתת כל היום במשרד סגור מול מסך מרצד. ניגשתי אז למפקד שמעט הבנות שהיו בקורס היו דלוקות לו על התחת ואמרתי לו שאני רוצה לפרוש. הוא זימן את כל צוות ההדרכה וניסה ללחוץ עלי להישאר. זה גרם לי לבכות אבל לא להשתכנע. אהבתי את הצוות ואהבתי את החננות שלמדו איתי בקורס אבל ידעתי שאני אאבד את שפיותי אם אבזבז חמש שנים בחיי כמתכנתת בצה"ל, שלא לדבר על מתכנתת בעולם הגדול, שאז היה בועה מפתה מאוד שהרגשתי שלא מתאימה לשאיפות שצברתי ב- 18 שנות חיי.

 

היה ברור לכולם (ובמיוחד להורים שלי שהתאבלו על השאיפה שלהם שמתה להם מול העיניים) שהצעד הבא בחיי כחיילת יהיה בקו"ם ומשם לעשות קפה לאיזה מפקד. אבל לבית הספר של ממר"ם היו מחשבות אחרות לגבי. המפקד הגדול, שלושה פלאפלים על כתפו, הזמין אותי למשרדו ושאל אותי אם אסכים להישאר שם בממר"ם ולהיות מדריכת יישומים. זה תפקיד רציני, הסביר לי, את תצטרכי לפקד על קורסים של 40 חבר'ה ולהכשיר אותם להיות מדריכי יישומים ותלמדי מחשבים גם כל מיני קצינים ואלופים. היום אני מבינה איזו הזדמנות נדירה נפתחה אז בפני אבל אז ישבתי מכווצת במדים הירוקים המגוהצים שלי וכל מה שהצלחתי למלמל היה: אבל מה אני יודעת על ללמד אני? עזוב אותי באמ'שך ותן לי להקטין ראש בשנתיים הקרובות. הוא היה חביב אלי והתעקש שאני אהיה מעולה, שזה רק עניין של נסיון, ואני, לבסוף וברוב טובי, התרציתי.

 

אני כבר לא זוכרת איך קראו לו, אבל את השיחה ההיא אני זוכרת היטב ושומרת לבעל הכתף עם שלושת הפלאפלים חסד נעורים רב שנים. השירות הצבאי שלי היה מהטובים שיכלו להיות, מפקד הקורס החתיך הפך להיות קולגה, הצוות שהייתי חלק ממנו היה מורכב מאנשים חכמים ומגניבים, מצאתי את מקומי במהירות. ברמה המקצועית פיתחתי די בקלות יכולות של עמידה מול קהל, של סבלנות, של נעימות כלפי תלמידים - טירונים מפוחדים כמו גם אלופים יהירים, של יכולת להסביר את החומר בבהירות ובהגיון. כשהשתחררתי מצאתי מיד עבודה כמורה במכללת מחשבים ידועה, שמימנה לי את הלימודים והחיים והטיול לדרום אמריקה וסיפקה לי בסיס מקצועי יציב.

 

בינתיים גם הפכתי להיות מטפלת. ובשנתיים האחרונות את המכללה למחשבים החליפה מכללה אחרת, נחשבת ויוקרתית יותר, שם ניתנת לי האפשרות ללמד חומרים שאני אוהבת הרבה יותר ממחשבים, כמו פסיכולוגיה. שנה שעברה היתה שם קשה מדי וחשבתי ברצינות שאיבדתי לגמרי את הטאץ'. אבל השנה אני פורחת. אני אוהבת את הסטודנטים שלי והם אוהבים אותי בחזרה. אני נהנית להכין את המצגות לשיעורים ויוצאת עם מלא אדרנלין מהשיעורים עצמם. הפידבקים האוהדים מהתלמידים ומהפרופסורים מזכירים לי את הימים הטובים ההם ואני מרגישה הכי בבית שאפשר.

 

בטיפולים, לעומת זאת, אני לגמרי מקרטעת. את ימי העבודה כמטפלת הכנסתי לתחילת השבוע ובימי רביעי וחמישי אני מלמדת. החלוקה הזו גורמת לי לסבול מאוד בתחילת השבוע ולהיאנח ברוגע של "מעכשיו הכל בסדר" כבר בשלישי בערב. לראשונה בחיי, מאז התחלתי ללמוד פסיכולוגיה לפני יותר מעשר שנים, אני מפקפקת במקום שלי כמטפלת. פתאום כל העומס הרגשי הזה, המפגש עם ילדים בסיכון ועם הורים בשפל, הבדידות האיומה שבעבודה הזו, המחסור בהכלה, העליבות, תנאי השטח הקשים, המחסור בתקציבים - כל אלה נופלים עלי לא טוב. גדולים עלי. לא מתאימים לי.

 

לקחתי על עצמי לפני חודשיים עוד טיפולים בהחלטה של רגע. למרות שידעתי בתוכי שזה ימנע ממני להתקדם עם הדוקטורט, שהוא כרגע הדרך היחידה שאני רואה להתקדם באקדמיה ולהמשיך ללמוד וללמד - שאלה שני דברים שאני בוודאות מחוברת אליהם. ובכל זאת מילאתי לי את השבוע בעומס - בעיקר רגשי - שלא משאיר פנאי לדבר האמיתי.

 

אני יודעת שזו תקופה כזו. הפוסט הזה נכתב מתוך הצפה שנובעת מהיכרות ראשונית עם המטופלים שלי, עם אנשי מקצוע חדשים, עם עיירות פיתוח קשות שלא הכרתי קודם, עם מקומות רגשיים שלא מאפשרים לאף אחד להישאר אדיש. תמיד קשה לי בהתחלות - לא משנה באיזה תחום. אני יודעת שבחרתי במקצוע הזה כי עושה לי טוב לעזור לאנשים ולשפר ולו במעט את איכות חייהם הירודה. להכניס להם טיפה קטנה של קשר בריא ומכיל ותומך. טיפה קטנה של תקווה. אני יודעת. ובכל זאת בא לי כרגע לקרוע את כל זה מעלי.

 

אתמול באו אלי השכנה שלי ובתה בת ה-15. לפני שבועיים ישבתי איתה שעתיים וחצי ולימדתי אותה מתמטיקה לקראת מבחן חשוב שהיה לה. אתמול הן באו עם מאפינס שהילדה אפתה ועם המבחן הבדוק שבראשו התנוסס הציון 96. הייתי כל-כך גאה, תוך כדי טריפת מאפין שוקולד משובח. חשבתי לי איך אצל מטופלים אף פעם אי-אפשר לראות ציון וכמה נדיר שאני מצליחה להרגיש מתוק בפה אחרי טיפול.

 

אחר-כך צילצלתי למדריכה המוערצת שלי, 200 ש"ח לשעה, וקבעתי איתה פגישה.

נכתב על ידי , 26/11/2009 12:07   בקטגוריות אוניברסיטת החיים, צרצר מצרצר צרצורו, בימים ההם בזמן הזה  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שקיפות


הערב פנוי, המקס מקליט לי את השרדות שתיכף אלך לראות (אני מקווה שלא יהיה משמים מדי בלי זיו), פילי מנסה למצוא את המקום שלה איפשהו בין הברכיים שלי למקלדת למסך ולעכבר. לא קל לה איתי כשאני על המחשב.

 

אתמול פגשתי אמן תל-אביבי שאחראי על קיר של בית-קפה נחשב בעיר. ה"אוצר" של הקיר. ביקשתי ממנו לתלות כמה תמונות שלי שם. את זקוקה לחשיפה, הא? אמר לי שחקן שהצטרף אלינו לבר של בית הקפה בצהרי השישי. זקוקה זו מילה קצת חזקה, עניתי. אני רוצה להתעמת עם הציורים שלי מחוץ למגירה בה הם נמצאים כרגע. האמן הביט בהם ואמר שהם לא מעניינים מספיק בשביל הקיר שלו, שהם לא בועטים. הוא מחפש לקיר יצירות שיגרמו לאנשים תחושת אי-נוחות, שיהיו אלימים ומטרידים. את מסוגלת לעשות דבר כזה? שאל. לא ידעתי מה לענות. לא באתי לפגישה איתו במטרה לנהל משא ומתן על ציורים עתידיים. באתי כי הוא הזמין אותי לקפה אחרי שכבר ראה כמה יצירות ששלחתי לו. הוא לא רצה להגיד לי לא, אלא להזמין אותי לעשות משהו אחר עם הכשרון שלי.

 

את מציירת מאוד יפה, אמר השחקן אחרי שראה כמה ציורים בלפטופ של האמן. למה שלא תיתן לה לתלות אותם? פנה אליו. האמן נענע בראשו. יפה כן, אבל לא מספיק מעניין, פסק. הוא לא אוהב את הציורים שלי, תרגמתי לשחקן. זה לא מדויק, התגונן האמן. אבל אני מזמין אותך לערוך איתי דיאלוג שאולי בסופו יצא משהו ששנינו נסכים עליו. לרגע נדלקתי. דיאלוגים אני אוהבת. אבל מיד קלטתי שלא מדובר כאן בדיאלוג שאני מכירה, אלא במילה ריקה הלקוחה היישר מהז'רגון התל-אביבי. מילה שמביעה רצון לעצב את החומר שיש בי בדיוק למה שמתאים לו. דיאלוג מהסוג הזה מכניס אותי לאמביוולנטיות. כי מצד אחד אני סקרנית ללמוד דברים חדשים מאנשים שיודעים, להיפתח לעוד אפשרויות שהחיים מציעים לי, להתנסות. ומצד שני כל-כך חשוב לי שלא לאבד בתוך כל זה את הגרעין שהוא אני.

 

במהלך השיחה והקפה והסיגריות היו גם הרבה "יאללה, נמאס לי ממך" ו"תמותי" שמיד אחריהם הגיעו התנצלויות סטייל "ככה אני מדבר לכולם". והוא הוכיח את זה כשבאו והלכו וחיבקו ואמרו שלום כלמיני אמנים עם שמות שלא היו לי ידועים. רואה אותו? הציג לי איזה איש, הוא זה שצייר את הציור האוטיסטי כאן על הקיר. חייכתי. לא מעניינים אותי ציורים אוטיסטיים. מעניין אותי להתרגש מאמנות, ליצור תקשורת שקטה ופנימית, לא לתת ולא לקבל צרחות או בעיטות. יצאתי משם קצת בשוק ומיהרתי לצלצל לדנה, המורה שלי, כדי לעדכן אותה. את יודעת מה הבעיה? אמרה לי, שהאנשים האלה גם מלמדים אמנות. והם הורגים בשיטתיות תלמידים שהם כמוך. משאירים רק את מה שהם חושבים שהוא נכון. בשמש הצהריים התל-אביבית היא עשתה לי קצת לחייך.

 

אחר-כך נפגשתי עם עוד הרבה חברים וחברים של חברים שעשו לי לצחוק. ועם חברים אחרים שעשו לי להעריך את הביחד. ועם תינוקת יפהפיה שעשתה לי לשיר.

 

אני עובדת על שני ציורים עכשיו במקביל. האחד יהיה מתנה לפיזיותרפיסט המוערץ שלי: רקע של שמים אפורים - לעתים קודרים לעתים פורצים בצבע - ועל הרקע הזה תופיע דמות קטנה שפושטת זרועות ארוכות ונוגעת בעולם. את הציור השני אני מקווה לסיים ממש בקרוב. חסר לי רק לצייר את הכד הכחול ואת מסגרות הזהב לתמונות שתלויות מאחורי האישה שקוראת עיתון בהונגרית.

 

חשבתי שאצליח לעבוד עליו בשבת, אבל לא מצאתי את הטרפנטין. או את הבטחון בעצמי. לא יודעת מה קודם - שניהם הלכו לי לאיבוד בשקיפות שלהם. 

 

נכתב על ידי , 21/11/2009 21:28   בקטגוריות העולם הציורי שלי, רק בגלל הרוח  
50 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

99,879
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 30 פלוס , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוֹמוֹ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוֹמוֹ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)