לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

Fucking Union


מומו ניצבה באמצע הכיכר העגולה. היא חשבה על קולות הכוכבים ועל פרחי-השעות. ואז התחילה לשיר בקול צלול (מיכאל אנדה)
Avatarכינוי: 

בת: 49





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2007

מגררררדדדד לי!!!


כבר בקומזיץ של יום העצמאות הופיעו לי שני כתמים אדומים גדולים ומגרדים - אחד באחורה של הרגל ואחד בצוואר. זה נראה כמו עקיצות של עכביש. את כולנו עוקצים עכבישים אבל אני, הסתבר לי כשהייתי קטנה, רגישה אליהם. ואז, הופיע עוד אחד על המצח שלי, שנראה כמו חצ'קון אבל גירד. וביום של החתונה מצאתי כמה קטנים על הרגליים.

היתה לי קשה החתונה. קשה מאוד. לקחתי על עצמי את קישוט האוטו וההסעות והליווי במספרה ובאיפור כל היום. וכנראה שלא שתיתי מספיק, או שאולי שתיתי יותר מדי, אבל כשהתחילו הריקודים הבנתי שאני עייפה. או אולי בדכאון, ועמדו בפני שתי אופציות: האחת לשבת בצד ולהביט על הרוקדים - מה שבוודאות נראה מהצד כמו מישהי מבעוסה, או לרקוד עם כולם. בשני המקרים, ידעתי, אסבול. אז קמתי על הרגליים ורקדתי. פה ושם גירד לי. הרגליים כאבו לי. לקחתי עוד ועוד שאכטות והבנתי, מאוחר מדי, שזה רק מכניס אותי לעוד סרטים רעים. כולם היו זוגות סביבי ולי לא היה. התחלתי להבין שמי שכן נמצא ברקע הוא כבר בעצם לא. וגירד לי.

לא יודעת למה נשארתי עד הסוף. מן משפטי "אני כבר כאן 6 שעות, מה זה משנה אם אשאר עוד שעתיים למען החברות הטובה". בכל פעם שהתיישבתי לנוח גירד לי. בשלוש בבוקר הכל הסתיים. סך של 15 שעות רצופות עם הכלה. לקחתי אותם בחזרה למלון, שהיה ממש קרוב. נסעתי לאט לאט הביתה. וגירד לי.

ביום ששי קמתי וצלצלתי לאמא, והתחלתי לבכות נורא, עם טישואים וזה. אני דפוקה, אמרתי לה, יש לך בת דפוקה, שבחיים לא תמצא אהבה. וחוצמזה שכואבת לי היד, וחוצמזה מגרד לי. אמא, במחווה נדירה, הקשיבה. ואמרה שאני עוד אמצא, שהיא בטוחה בזה. ואולי כדאי שאלך לעשות עוד צילום ליד, כי זה לא טוב שהיא כואבת. ומה זאת אומרת שמגרד, מה, שכחתי לסגור את הרשת בבית?

המשכתי לבכות כל היום. וגם לישון. הסמים מחקו אותי, אבל גם קצת טשטשו את הגירודים. ובערב, כשבאתי לארוחה המשפחתית, הראיתי לאמאבא את הבטן והגב שלי, ומהמבטים שלהם הבנתי שזה חמור.

אז זו תמונת המצב: הגוף שלי, על כל איבריו בלי יוצאים מן הכלל (פנים, ידיים, רגליים, בטן, גב, ציצי, כוס, יו ניים איט) מכוסה בהמוני נקודות אדומות ומגרדות בטירוף. אתמול נתנו לי זריקה כואבת בטוסיק שהרדימה אותי לכמה שעות אבל לא עזרה בכלום. הכל עדיין מאוד אדום ומגרד. את הציפורניים שלי גזרתי עד העור. גם זה לא עוזר. אף אחד לא יודע ממה זה. לא אכלתי או שתיתי שום דבר חדש. 

אזורי גירוד מועדפים: בירכיים - מאחורה, בחלק העליון של הגב (לשם מגיעה יד ימין), בחלק שבין הצוואר לציצי (שהוא גם הכי אדום ונוראי) ובגב באופן כללי (שאפשר לחכך אותו במסעד הכיסא ולקבל שניה של עונג-גירודי-מפוקפק)

השערות: המרכך של הסדינים של ההוא (כי זה חדש לי), ההוא בעצמו (שמתחיל להרגיש לי לא מתאים בעליל), חומר חדש בבריכה (צריכה לשאול אותם אם שינו משהו בהרכב של המים), תגובה פסיכוסומטית חריפה לכל ארועי החתונה, תגובה פסיכוסומטית חריפה ללחץ הלימודים, תגובה פסיכוסומטית חריפה של הגוף למצבי הנפשי הרעוע הכללי. תהיה הסיבה אשר תהיה, מדובר כאן בסבל עמוק שנמשך כבר שלושה ימים.

קצת קשה לי לתקשר בימים האחרונים, ולכן אתכם הסליחה על היעדרי בבלוגים שלכם. קראתי הכל, פשוט לרוב אני לא מרגישה שיש לי מה להגיד. בינתיים אני אמשיך להתגרד, וגם, כמובטח, זו השמלה שלבשתי לחתונה, שעות ספורות לפני שהעור שלי חורר באלפי נקודות אדומות.

 



 

נכתב על ידי , 29/4/2007 10:36   בקטגוריות בגוף אני מבינה  
107 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סיכום ארועי הזכרון


היה לי קשה לכתוב פה בשבוע האחרון. היה לי קשה לדבר על מה זה יום השואה בשבילי. מה זה יום הזכרון. התקשיתי להתמקד. בא לי לפזר משפטים, ולא להסביר. אתם תבינו.

 

 

השכן הפולני, שהיה ממש חבר טוב שלי, הוא זה שהלשין על המשפחה. אני כבר הייתי אז בארץ, סללתי כבישים. (סבא שלמה ז"ל, מסביר למה אין לנו משפחה גדולה)

 

חזרנו למוצב ומצאנו אותו מוזנח. הדגל התנפנף קרוע ומלוכלך. לא יכולתי לראות את זה ועליתי להחליפו. הדגל הקרוע היה התחבושת הראשונה שלי (אבא, שאיבד את האצבע שלו, כשניסה לקפוץ מהמוט חזרה למטה)

 

היא ראתה את הרכבות בוינה, וברחה ממש ברגע האחרון. היא אף פעם לא באמת התאוששה מזה שכל המשפחה שלה הלכה. בגלל זה היתה ככה (אמא שלי על אמא שלה, חנה ז"ל, שהתאבדה בגיל 62 כי לא יכלה לשאת עוד את הכאב)

 

היינו צריכים לרוץ על גוויות של ערבים ושל החברים שלנו (אבא, בסיור נדיר שעשה לי ביום ירושלים בגבעת התחמושת)

 

תמיד תזכרי שמה שאת רואה כאן זה קטן בהשוואה למה שקורה במלחמה (אבא, מול תמונות של עוד פיגוע בטלויזיה)

 

אנחנו לא יכולים להמשיך בשיחה, טלי, יש כאן שוב צפירות (המנחה שלי לדוקטורט, בפתח המרחב המוגן בביתו בחיפה)

 

נר הזכרון שהדלקתי לאמא שלי התחיל להבהב ואז נכבה. הבנתי שמשהו לא טוב קורה (אמא, על יום כיפור, 1973)

 

אני רק זוכרת שישבנו במקלט ובכיתי שאני רוצה את אבא (אחותי, דולה שביב זכרון מגיל שנתיים)

 

התייחסנו אליהם כמו אל מצורעים ממש. אני כל-כך מתביישת בזה היום (דודה הלי, נזכרת בפליטי השואה שהגיעו ארצה, בעקבות שיחה על "פרוסה של ים"/עליזה אולמרט)

 

אין ברירה, טלי, את חייבת להכנס לחדר ולהשאיר את החתולה בחוץ (אמא, מלחמת המפרץ, 1991)

 

הגרמנים הבטיחו פיצויים גדולים למי שהיה לו עסק בגרמניה ויחזור לשם אחרי המלחמה. אז נסענו לשם, כל המשפחה. את משפט אייכמן ראיתי עם חברי הגרמנים (אמא, על גיל ההתבגרות שלה)

 

תכתבי משהו לחייל. הוא בטוח ישמח לקבל את המכתב שלך והממתקים (תמר, השכנה, מארגנת משלוח לחיילים בלבנון, 1982)

 

היא נפגעה בפיגוע בקו 5. היא ישבה בתוך האוטובוס, אבל כנראה נפצעה רק קל (חברה שלי, על הצלע השלישית שלנו בתקופת הצבא)

 

הכל, הכל עדיף על מלחמה (אבא)

 

נכתב על ידי , 25/4/2007 00:38   בקטגוריות חירות  
הקטע משוייך לנושא החם: יום העצמאות
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

99,879
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 30 פלוס , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוֹמוֹ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוֹמוֹ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)