לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

Fucking Union


מומו ניצבה באמצע הכיכר העגולה. היא חשבה על קולות הכוכבים ועל פרחי-השעות. ואז התחילה לשיר בקול צלול (מיכאל אנדה)
Avatarכינוי: 

בת: 49





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2008    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2008


כבר חודש וחצי שאני מחזיקה בבטן. שומרת בפרופיל נמוך על הבשורה. נזהרת שמי שלא צריך לדעת לא ידע כדי שהכסף שבדרך אלי לא ייעצר פתאום בחריקה ויעשה אחורה-פנה.

 

חודש וחצי עבר מאז הגעתי אל הרופא ההוא, הכי טוב בארץ בתחום האורתופדיה של הכתף. כבר ביקרתי אצל כמה מהטובים, אבל אין ספק שהוא הטוב ביותר. כל האצבעות הופנו אליו. 1000 ש"ח הוצאו היישר מכיסה של אמא (כאלה שבזכותם הרשתה לעצמה אחר-כך לבקש ממני לא לנסוע לסיני, ונענתה. כמה קל לקנות אותי). באתי אליו לייעוץ. שיגיד לי מה קורה איתי. מה עושים אחרי שלוש וחצי שנים של Non Union, כלומר, של חוסר חיבור בעצם. רציתי שיגיד לי גם מה סיכויי במשפט מול חברת הביטוח. האם כדאי לי לקחת את הפשרה המאכזבת, או שמצבי גרוע מספיק כדי ללכת איתם למשפט.

 

לפני חודש וחצי, בבוקרו של ה- 15 באפריל, הלכתי לעשות צילום רנטגן במכון התל-אביבי שלא הכרתי ליד הבית החדש שלי. אחר הצהריים של אותו היום, ביושבי מול מומחה הכתף הגדול בארץ, הוא שם את הדיסק עם תמונת היד שלי, וראה את זה:

 

 

 

טוב, מה אתם מבינים... אני כבר מבינה, אחרי שלוש וחצי שנים של צילומי האיזור הזה. אני יודעת די טוב לקרוא את מה שהתמונה אומרת. חודשיים קודם לכן היא אמרה די בפרוש שאין חיבור. עוד לפני שהגעתי אליו ראיתי את זה ומשהו התחיל לבעבע בבטן שלי. רואים את שני קטעי העצם? רואים שבחלק הימני (שליד הפלטה) יש הרבה לבן ביניהם? שזה בעצם נראה מחובר? אז זהו, שזה לא רק נראה, זה באמת!

 

אני מחוברת!!!!!

 

הוא ישב איתי ועם אמא שלי איזה חצי שעה. הסביר, ענה על שאלות, פירט, שירטט, היה חביב מאין כמותו. דיבר על הניתוח הבא, שבו צריך להוציא לי את הפלטה והברגים, שעדיין גורמים לי לכאב ולהגבלת התנועה. יצאנו משם בשוק. באנו לייעוץ, לא לבשורות. זה הרגיש קצת מפחיד, האמת. זה עדיין מפחיד קצת לדבר על זה. התקוות תמיד הפחידו אותי, רק שעכשיו זה כבר לא תקוות, כנראה, זה אמיתי.

 

מותר? שאלתי אתמול את עורך-הדין אחרי שחתמתי על הצעת הפשרה עם הביטוח, מותר עכשיו שהעולם יידע? הוא צחק. למי כבר יש לך לספר? אתה לא מבין, עניתי לו, נרגשת, יש לי המון למי לספר. אני כבר לא Non Union. ואפילו כבר לא Delayed. אני מחוברת! מחוברת! מחוברתמחוברתמחוברת!

 

כבר חודש וחצי עבר מאז שאני יודעת שאני מחוברת. הייתי כמה ימים באופוריה מטורפת. לא הפסקתי לחייך. לא יכולתי להתאפק וסיפרתי לקצת יותר אנשים ממה שהיה לי מותר. אבל כנראה שהם ידעו לשמור סוד, כי בכל זאת הפשרה יצאה אתמול לפועל. אחר-כך קצת שכחתי. ונסעתי לפריז ונפרדתי מהפסנתרן ומאז הפרידה אני לא משהו. פה בוכה, שם חולמת סיוטים, הרבה מתעצבנת, לא מעט מרגישה בבדידות ובריק הגדול ששוב נהיה לי במקום בו הוא היה. שלשום הלכתי לעשות פילאטיס. חזרתי עם כאבי כתף איומים שמלווים אותי עד עכשיו. מחוברת כן, אבל עדיין עם סימני השבר, כתב המומחה.

 

אולי זו הפרידה. הפרידה מהנכות. הפרידה מהמסכנות. הפרידה מהמקום הקורבני, החולה, החלש. הפרידה מה Non Union. זו אפילו פרידה מהזהות שלי כאן, במרחב הזה. אולי גם את הפרידה הזו צריך לעבור בשלבים. אז השלב הראשון היה סוף סוף לספר לכם (כמה שזה בער בעצמותי! תרתי משמע, כמובן). השלב הבא יהיה להחליף את השם של הבלוג. ואולי אחר-כך גם את העיצוב, ככה בשביל החגיגות.

נכתב על ידי , 29/5/2008 08:37   בקטגוריות בגוף אני מבינה, מחוברת  
83 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



צימר בגבעתיים*


 

ככה הפסנתרן היה קורא לדירה המקסימה שלי. הדֵק של המרפסת היפהפיה, הגינה הטוסקאנית, החדרים הגדולים עם התקרה הגבוהה, הבר שצופה אל המטבח ששיפצתי, הקיר של חדר השינה בכתום-ורוד בשילוב הוילונות הירקרקים, חדר האמבטיה הבוהק לבן עם עיטורי פרחים ועם הזרם החזק-חזק של המים - כל אלה עושים את הדירה שלי לשווה במיוחד. העובדה שהוא גם היה אוכל אצלי טוב, ישן מצויין ומתעורר לקול ציוץ ציפורים וריח של קפה טרי בוודאי הוסיפו לדימוי המשובח של הדירה.

 

לפני שאתם ממשיכים לקרוא, אתם חייבים לראות את המערכון הזה שארץ נהדרת עשו על גבעתיים. זה מערכון קורע. מצחיק מכדי לכעוס על הדימוי הנורא של העיר. אין לשם לינק ישיר. אז פשוט תלחצו על "ספיישל עצמאות" ואז על הקטע שנקרא "שותפים פרק 10 - שותפה חדשה". ככה כבר על הדרך גם תזכו לראות את בר רפאלי טובלת את הקשה של הפיצה בממרח שוקולד ומג'דייפת בכיף.

 

אני גבעתיימית חדשה. בעצם לא לגמרי. את גיל ההתבגרות העברתי כאן כשהייתי כתבת צעירה של "ראש 1" והמערכת היתה בגבעתיים. פה, בגינה שליד הבית שלי, התחילה האהבה הגדולה הראשונה של חיי עם עורך התרבות שפיתה אותי עם תותים טריים שקנה לנו לארוחת הצהריים. הייתי בת 17 אז, ובינתיים די שכחתי מהעיר הזאת.

 

חיכיתי לדירה הזו המון זמן כי היא היתה זולה ברמות לא חוקיות ובמרכז. בכלל לא קלטתי כמה טוב יהיה לי פה. כמה חברים יש לי כאן מסביב שבקלות קופצים אלי או ללאנץ' באחד מבתי הקפה במרחק הליכה. גם לא ידעתי שיפתחו לי טיב טעם מתחת לאף. בכלל לא שיערתי כמה קרוב להגיע לתל-אביב עם אופניים (חדשות מגניבות שקניתי בפסח!), ואיזו בריכה מצויינת אני אמצא במרחק יריקה. לא זכרתי איך זה שהירקן, שמביא את הפירות והירקות שלו טריים טריים, הוא שכונתי ונחמד ואפילו עושה משלוחים בחינם. היה מגניב לגלות שכשגרים בעיר יש שכנים. ואם הם נחמדים (קצת פחות מ"יקר" ו"יקרה", אבל זה רק לטובה) אז בכלל נעים. וגם הסַפַּר הבוכרי הכי קרוב אלי (יש כאן כלכך הרבה, אז הולכים אל ההכי קרוב) הסתבר ככזה שיודע לעשות לי בדיוק את הפן שאני אוהבת. ומהר. ובזול.

 

גבעתיים טובה לי. היא לא בורגנית לי ולא משעממת. היא חיה וזולה, ושווה לכל נפש וקרובה להכל ונוחה ומלאה בחברים טובים טובים שאני אוהבת. בערב שקט כאן כי ראש העיר לא מרשה לפתוח פאבים. אז קופצים לתל-אביב. זה הדיל התרבותי. כאן גרים, שם מבלים. לעומת החור הנידח שגרתי בו קודם - אני לגמרי מוכנה לחתום על זה.

 

ועכשיו, אחרי כל זה, אי-אפשר בלי כמה תמונות. הראשונה מבית הקפה המיתולוגי (במונחי גבעתיים) "ויולה", שם היתה לי את ארוחת הבוקר האחרונה עם הפסנתרן. השאר כבר מהטריטוריה הפרטית שלי:

 

 

 

          

 

 

 

*לא קראתי את הספר הזה של אשכול נבו, למרות אהבתי הגדולה אליו. פשוט שמעתי שהוא די גרוע...

נכתב על ידי , 22/5/2008 11:20   בקטגוריות חופשי זה לגמרי לבד, חצר ביתי, מעברים, דיגיטלי  
61 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

99,879
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 30 פלוס , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוֹמוֹ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוֹמוֹ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)