לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

רואה וכמעט אינו נראה

מכירים את האנשים האלה, שתמיד מסתכלים מסביב על אנשים אחרים? אלה, שתמיד כשמביטים בהם הם מביטים בחזרה? אני כזה. מה שאומר, שיש לי לא מעט דעות על לא מעט נושאים. החלטתי שאני צריך להגיד את מה שיש לי לומר. אתם מוזמנים להצטרף ולהגיב.

כינוי: 

בן: 45





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2011

מילון אקראי


מצאתי אתר חביב, שזורק מלים אקראיות באנגלית (לפי חלוקה לפעלים, שמות עצם ושאר ירקות, וגם לפי מידת השכיחות שלהן בשפה). החלטתי לא להתגרות בגורל יותר מדי, לבחור כמה מלים שכיחות, ולראות מה ייצא.

Shortage – מחסור. מעט מאוד ספק שהדבר שהכי חסר לי הוא שעות שינה. שגרת היום שלי השתנתה בעליל בחודשים האחרונים. התחלתי לקום כל יום בסביבות רבע לשבע (בתיאוריה לפחות. באופן מעשי, בערך בשבע-שבע וקצת אני יוצא מהמיטה). פיכס.

Sensitivity – רגישות. אם נעזוב לרגע את העובדה שאני יכול להיות רגיש, דווקא במדע יש למלה הזאת משמעות מאוד טכנית ומאוד חשובה, שמודדת עד כמה יכולת הניבוי (נניח שיש שתי קבוצות, כמו בנים ובנות, ולפי כל מיני פרמטרים צריך להחליט ("לנבא") אם האדם שעומד לפניך הוא בן או בת. יכולת הניבוי הזאת היא שנמדדת) יעילה.

Wiring – חיווט. אני תמיד אומר לאנשים שמשהו בחיווט שלהם לא בסדר. מצד שני, אף אחד לא מושלם. מצד שלישי, גם החיווט שלי לא משהו. זה שאני בודק לפחות פעמיים שהדלת נעולה בטח אומר עליי משהו.

Blood – דם. משהו חשוב, שכדאי שיישאר בפנים. יצא לי לא מזמן לחתוך את עצמי (סכינים חדשים). לא משהו. כואב, גם. כנראה שיש לי קצת פחות מדי ממנו, אם לשפוט לפי הידיים הקרות-כמעט-תמידית שלי.

Nature – טבע. יצירה מופלאה, ללא צל של ספק. מצד שני, אין שום צורך להכניס לתוכה גורמים חיצוניים ועל-טבעיים כדי להסביר אותה. אני אתן למדענים לעשות את זה. ועוד משהו: Nature הוא גם אחד המגזינים הנחשבים, ולהכניס לשם מאמר הוא הישג מרשים (עוד לא יצא לי – אבל אני ממש אשמח).

Announce – להודיע. אני לא מאלה שדורשים תשומת לב (לפחות לא יותר מדי) – אז הסיכוי שיהיה לי איזה נאום חצי-ספונטני קלוש למדי.

Correlation – מתאם (בעברית), אבל רוב הסיכויים שקורלציה היא מלה יותר מוכרת. משהו חשוב במדע, אבל יותר מדי אנשים מבלבלים בין מתאם לבין סיבתיות. אם שני דברים הם בקורלציה אחד עם השני, זה לא אומר שאחד מהם גורם לשני. דוגמה פשוטה: העובדה שתוחלת חיים גבוהה יותר נמצאת בקורלציה עם מחלות כמו אלצהיימר לא מרמזת שתוחלת החיים הגבוהה היא זו שגורמת למחלה. כנראה שיש איזהשהוא גורם שלישי, שנמצא מן-הסתם בקורלציה עם השניים הראשונים. בהקשר הזה ראוי להזכיר את הוידאו הזה, שמעביר לא-רע את המסר שקורלציה בדרך כלל לא מספיקה בשביל מאמר. כמה חבל.

נסיים עם Overlooked – משהו שמתעלמים ממנו. לפעמים בשביל לראות את היער, צריך להפסיק לראות את העצים הבודדים. אם אתם לא בקטע של קלישאות, אז בשביל לייצר מודל, צריך לפשט אותו, וזה אומר שאי אפשר להכניס פנימה את כל הפרמטרים. אני רק מקווה שכשאני עושה דברים כאלה, אני לא מפשט מדי את המציאות.

נכתב על ידי , 4/12/2011 13:57   בקטגוריות רק על עצמי לספר ידעתי, מדע טוב, פילוסופיה בגרוש  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



25,669
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפרופסור קתרוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פרופסור קתרוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)