כי אם לא, אני ממליצה בחום.
* * * * *
זה התחיל עם 012.
מתישהו באמצע מרץ או תחילת אפריל התעניינתי בקו הטלפון הנייח שלהם. ראיתי פרסום, נשמע זול, החלטתי לנסות. התקשרתי, ביררתי, אמרו שהם מתקינים משהו שיושב על המודם של האינטרטנט. בלי התחייבות, ועם חוק ניידות המספרים הם אפילו מטפלים בכל הניתוק מבזק. סבבה, הזמנתי. הגיע טכנאי.
אחרי שעתיים של הסתבכויות עם ההתקנה, וזמני המתנה לא יאומנו מול שירות הלקוחות (שהוא המתין! טכנאי שלהם, שאמור לקבל עדיפות במענה..) התייאשנו. גם אני וגם הוא. הודעתי לשירות הלקוחות שהתייאשתי ושאני לא מעוניינת להתחבר לחברה עם כזה שירות מזעזע, והוא תמך בי בחום. הנציגה הבטיחה לי ששום חיוב לא ייעשה. בכל זאת, לא הייתי מחוברת אפילו דקה וביזבזתי שעתיים מהחיים על נסיונות.
נפרדנו כידידים.
אמצע חודש שעבר, הצצה רנדומלית בחיובי האשראי, ואני רואה באפריל חיוב של 114 ש"ח לקוי זהב, ומאז חיוב חודשי של 39 ש"ח.
טלפון לשירות הלקוחות (זמני המתנה מהגיהנום) ומסתבר שאכן, הוזנה בזמנו בקשה לביטול החיבור שמעולם לא היה, אבל אף אחד לא באמת ביצע את הביטול.
התנצלויות מפה עד ירושלים, הבטחה לניתוק מידי והחזר כל החיובים.
ביקשתי גם להתלונן. קיבלתי מספר פקס לתלונות שניתן לשלוח אליו גם מייל.
שלחתי מייל תלונה. לא שמעתי כלום שבועיים. ואף זיכוי לא נראה באופק.
מיואשת מזמני התגובה של שירות הלקוחות, פישפשתי באתר של 012 ואספתי לי כמה כתובות מייל של שלל נציגי שירות בכירים. ניסחתי מייל זועם, פירטתי את כל ההשתלשלות, כתבתי שזאת אחלה דרך להכיר לציבור שירות חדש, וסיימתי בהבטחה לתבוע במידה והעניין לא יסודר.
למחרת קיבלתי טלפון מנציגת פניות הציבור שהבטיחה לטפל בעניין בעצמה ואף לחזור אלי שבועיים לאחר מכן לוודא שהזיכוי בוצע.
שבועיים אחרי, בלי זיכוי ובלי נעליים, אבל עם הטלפון המובטח מאותה הנציגה.
הפעם היא כבר השאירה אותי על הקו ועשינו שיחת ועידה עם חברת האשראי, הסתבר שהם לא העבירו איזה פקס שהיו אמורים להעביר אליהם, העניין טופל תוך כדי השיחה, והפעם כבר קיבלתי מספר פניה מחברת האשראי עצמה. שבוע אחרי כבר הופיע הזיכוי בפירוט האשראי שלי.
יאמר לזכותה שהיא גם התאמצה למצוא דרך לפצות אותי למרות שאני לא לקוחה שלהם, ובסוף נתנה לי מספר דקות חודשיות חינם לחו"ל.
* * * * *
למודת נסיון, החלטתי לעבור על חיובי האשראי של החודשים האחרונים. למרות שאני כן מאלו שמציצים מדי פעם, אבל החלטתי להקפיד הקפדה יתרה.
נחשו מה?
מאז שביטלתי את המנוי לטיים אווט יורד לי דרך קבע חיוב של 15 ש"ח בחודש.
טלפון לטיים אווט.
מסתבר שכיוון שביטלתי את המנוי אי שם באמצע איזשהו חודש, אז על אותו החודש היה חיוב חלקי, ומישהו עידכן בטעות שבמקום חיוב חד פעמי זה יהיה חיוב חודשי. פרט שולי שהעיתונים כבר לא נשלחים אלי הביתה.
הנציגה החביבה הציעה לי שני ספרוניי ערים. סבבה, בחרתי ניו יורק וברלין.
ואיך יבוצע הזיכוי?
אה, זה היה במקום זיכוי..
וואלה.. חשבתי שאת פשוט מפצה אותי על כל החיובים המיותרים. אז לא, אין לי צורך בספרונים האלו בתשלום.
אז אחרי שהבהרנו את הנקודה הזאת חזרנו לעניין הזיכוי.
כן, אני עדיין קוראת טיים אווט כל שבוע, פשוט נמאס לי להתעסק עם גליונות שלא מגיעים / נגנבים מהתיבה, אז אני מעדיפה לשלם עוד 2.5 ש"ח בשבוע ולקנות לבד בפיצוציה. כן, אין לי בעיה שבמקום פיצוי כספי תשלחו לי גליונות בערך שווה לפיצוי. ממתי? מעוד שבועיים. סבבה.
עברו שבועיים, אין גליון ואין עונה.
אתמול התקשרתי.
נכון, באמת היינו אמורים לשלוח ולא שלחנו, מיד נתחיל.
עזבו, מיציתי, תזכו אותי וגמרנו.
בערב חיכה לי גליון בתיבה.
השארתי הודעה עצבנית במענה (כי חלילה, למה שיהיה שם מישהו אחרי 5 אחה"צ). ביקשתי לוודא שאכן מזכים אותי ולא החליטו כן לשלוח לי גליונות.
ברור שקיבלתי טלפון ברבע לתשע בבוקר..
בקיצור, הזיכוי הובטח. אני מקווה שאני לא אצטרך להתקשר שוב חודש הבא.
* * * * *
בינתיים כל מי שאני מספרת לו על זה מספר לי סיפור חיובים מיותרים משלו. ידיעות אחרונות, מתקן מים מינרלים, מגוון שירותים שנרכשו והופסקו אבל החיובים עליהם נמשכו כאילו כלום.
ואני מגיעה למסקנה שכמה כסף שזה אולי חוסך, בגדול אתה יוצא מופסד. עם כל העצבים והטלפונים וזמני ההמתנה המטורפים (וכמובן שלאף אחד אין מספר חינם לשירות לקוחות, מספרי חינם זה רק למכירות) הכמה שקלים שהמנויים האלו חוסכים לך בטלים בשישים.
לא יודעת מה איתכם, אבל אצלי זה מחזק את הנטייה הטבעית לקנות מה שאני יכולה לבד, בלי מנויים ובלי התחייבויות ובלי הצורך להתעסק עם נותני שירות עילגים שלא מסוגלים לבצע את העבודה הפשוטה שלהם.
אז אני אקנה את העיתון בפיצוציה, את המים בסופר, ועל הסלולרי הנייח והאינטרטנט אני אשלם קצת יותר, העיקר לא להיות מחויבת לאף אחד, וכמה שפחות להתעסק עם חברות שיש להן גישה פרועה למספר האשראי שלי.
ואני אבדוק את החיובים כל חודש, כי מצער ככל שזה נשמע, יש עדיין מספיק נותני שירות שכנראה בונים על זה שלרובנו אין זמן וראש לבדוק מה בדיוק הם עושים עם כרטיסי האשראי שלנו.