לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2006


בס"ד

  

השעון מצלצל בארבע. אני פוקח עיניים. הדבר האחרון שאני רוצה לעשות עכשיו הוא לצאת מהמיטה.

אני מקווה שערן לא יתקשר. אם ערן מתקשר זה אומר שאני חייב לקום. הוא הרי לא יגיע לבדו.

אני מכוונן את מכשיר הרדיו הישן לקלוט מוסיקה טובה, מוסיקה של  לילה.

ערן מתקשר ב 4:05.

אני מתעורר שוב ב 4:15  ועכשיו כבר אין זמן להתמהמה. בזריזות אני מתלבש ויוצא אל החשיכה.

חשוך בשכונה הירושלמית. רק צרצור צרצרים נשמע מקרוב. ריח ביוב עולה באפי.

אני ממלמל את ברכות השחר, אך ריח הביוב מטרידני, שהרי אי אפשר לו לאדם שיתפלל ליד מקום זוהמה. בלית ברירה אני לוטה פני בטליתי וממשיך לברך.

 

בכל פעם שאני יוצא כך אל הלילה המאוחר אני חושב לעצמי שמחר אקדים לצאת לסייר בכרכי העיר. שהרי אני איש של לילה. ושעות של לילה יפות עלי עד מאוד.  שקט ששורר לו בעולם משרה שלווה והחושך מכסה על כל הפגעים.

 

נפגשנו בבית המדרש.  ערן כבר עמוק בתוך הדף

ערן הוא בחור בן 40, יוצא קיבוץ בצפון הארץ. הוא כבר מזמן מכיר את רבונו של עולם. עכשיו כל המשפחה  אחריו.

- "חשבתי כבר שלא תגיע". 

- "גם אני", אמרתי  והתיישבתי מולו.

מסכת שבת, דף צג עמוד א'. 

וכשאנו לומדים - שוב אין דבר שבעולם יכול להטרידנו.

אני מסתכל על השעון. כבר 5:15  ובבית הכנסת של עדת המערביים  חנניה הזקן החל כבר להנעים את תפילת הקורבנות.

ואם לא תקדימנו - שוב לא תוכל להשיגו, שהרי תפילתו שגורה וסדורה על פיו מאוד.

 אנו מתעטפים בטליתותנו, מתאזרים בתפילין ומניחים צעדנו אל בית הכנסת של הנץ החמה.

 תפילה של שחר בשעת הנץ החמה יש בה שתזרוק בך שמחה וברכה בכל היום כולו.

ואני אוהב את תפילת השחר בשעה שהשמש יוצאת ומביאה אור לעולם.

תפילתי כמו מתרוממת עם קרניה ומגיעה אל מקורה.

וכשם ששעת התפילה אהובה עלי - כך היא גם עוברת.

אני מקפל את טליתי ומזדרז אל ביתי.

 

 

 

נדמה לי שהשמש ממשיכה לזרוח עלי גם כעת

 

נכתב על ידי , 19/1/2006 21:14  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

בן: 50




254

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאיש בן חיל אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על איש בן חיל ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)