לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


בין הבריחה, ובין ההסתרה, בין ההכחשה, ובין התמיהה, בין הפחדים, ובין השאיפה, ישנם חיים. החיים שלי.

Avatarכינוי:  Dum Dum Philosophy

בן: 35





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2009

מודח לבה"ד 1


שבוע זה, השבוע האחרון שלי בהכנה, היה אחד השבועות הכי טעונים שהיו לי אי פעם.

בראשון הגעתי כהרגלי לבסיס והתחלתי לתפקד כרגיל. להתרוצץ בין אנשים ולוודא שכל אחד ואחד יודע את החומר שהולכים להיבחן עליו, מגדר תפקידי כקה"ד (קצין הדרכה).

לקראת הצהרים החילו שוב וועדות. וועדות הדחה. סבב שני.

בהלם טוטאלי קיבלתי את ההודעה שגם אני צריך לחכות בתור לוועדה שלי.

על מה בדיוק? אין לי אף נכשל. לא בבר- אור (מבחני "כושר" אך לאמתו של דבר מבחני נחישות) לא בחומר המקצועי, ובטח שלא בחומר החינוכי- מורשתי. הרי אני הוא הקה"ד.

כשעמדתי מחוץ למשרד המ"פ יחד עם שאר הנכשלים הרגשתי לא בנח. והם, הם בכלל לא הבינו מה לעזאזל אני עושה שם.

הגיע תורי ויצאתי. ביותר שוק ממה שהייתי.

ידידה שלי שעמדה בחוץ וחיכתה לתורה הסתכלה עלי. חיוור בעל עיניים גדולות. אדם שעוד לא קלט מה הרגע עבר עליו.

היא: "דאם דאם, מה קרה? שמענו את הצרחות של המ"פ עד לפה".

אני: "אני... אני עולה לוועדת הדחה אצל מפקד ביה"ס. ההמלצה החד- משמעית של המ"פ היא הדחה".

היא: "מה?! אבל איך?! על מה?!"

ואלו בדיוק השאלות שהדהדו בראשי.

כשישבתי שם, החיוך שלי דעך בשנייה וכל הדם שבראשי חזר ללב, במהירות מרהיבה עם כל מה שאמרו לי. המפקדת, המ"מ ולבסוף המ"פ. נתנו לי את ההרגשה הכי נוראה בעולם. מזועזע ומצומרר לא הבנתי מה הם רוצים ממני.

הם חיפשו סיבה להדיח אותי. בהתחלה זו הייתה הבריאות שלי, שבשבועיים האחרונים לא הייתה במיטבה מאחר והייתי חולה והקראתי 4 פעמים ביום. אבל הבראתי. המ"מ אמר שהפסדתי הרבה תכנים. כשהוא מתכוון אך ורק לניווטים. ניסיתי להסביר לו, כמו שהוא כבר יודע, שאם כבר, זה החומר שאני הכי טוב. יש לי ניסיון של 7 שנים ואני יודע לקרוא מפה ושטח בצורה מרהיבה. לא מתרברבת. אני פשוט יודע זאת כי זה נכון. אני אפילו לא אגזים אם אני אגיד שאני יודע לנווט יותר טוב מאותו מ"מ, שבלחץ יש לו ניסיון של שנתיים. של "פעם ב..." ולא כמוני מתוקף היותי מדריך.

המ"פ אמר שלא הראתי מספיק נחישות, בשבוע הניווטים בשטח שהייתי בו. כי לא השתתפתי בו. במיוחד לא כשיצאתי לניווטים והתעלפתי. וכשנשארתי בשטח אחרי שהרופא הביא לי ג'. וכשקפצתי עם כולם בהקפצה והמ"מ אמר לי לשבת בצד. ולא הראתי מוטיבציה ללמוד. כשהסתננתי לאוטובוס לניווטי הלילה והמפקדת שלי הייתה צריכה להוריד אותי ממנו בכח.

לאחר כל הצעקות שחטפתי מכל אחד מהם, כשאני בשוק כי מעולם לא ציפיתי לזה, הם סיכמו את הנושא בכך שאני לא מספיק בשל בשביל בה"ד 1. כאן חל מפנה. בנושא זה הסכמתי אתם.

אני לא אדם מצטיין ולא פרפקציוניסט אך כשידוע לי שאני יכול להוציא את המיטב שבי בנושא מסוים, אני עושה את הכול ולא עוצר לרגע. אמרתי, שאני חושב שהם צודקים. שאני מאמין שהם צודקים. כי הרגשתי את זה בעצמי. ולא בכלל השטויות שהם אמרו לי אלא בשל העובדה שאני לא הבאתי את המיטב שלי. לא מימשתי אפילו חצי הפוטנציאל שלי בהכנה הזו בגלל שחליתי.

המ"פ עצר אותי וצרח עלי. לא התאמתי את עצמי לתוכניות שלו. הוא האדים וצווח על כך שאנחנו מכירים כבר חצי שנה ותמיד נלחמתי, תמיד היה לי את הברק בעיניים, ועכשיו אני מוותר לעצמי.

לא נכון. הוא מכיר אותי. הוא יודע שאני ביקורתי. במיוחד כלפי עצמי. אני מהאנשים שיכולים למלא בשנייה רשימה של מליון תכונות שיש לשנות בהם ולהיתקע ברשימה של התכונות הטובות.

בטעם רע ובקולות שכול הבסיס שמע הועפתי מהמשרד שלו לוועדה עליונה יותר.

 

למחרת, בוועדה, לא רק הסגל האישי השתתף. החדר הכיל 6 אנשים שכל אחד בתורו קטל אותי אחד אחרי השני. עם עוד דיבור ועוד הבהרה המוקד שלי רק הלך וגדל והנה הגיע תורו של מפקד ביה"ס שהוא בוודאי ידליק את האש.

כששאלו לתגובתי, הגבתי באותה הדרך שהגבתי אצל המ"פ. ושוב, הרסתי לו את התוכניות.

אמרתי שאני מודע לעצמי. אני עולה הרבה יותר מהר מהסגל על הפגמים שלי. אני מודע לפגמים שלי והפגם הכי גדול שלי, שבגללו אני נמצא כאן, זה הפחד קהל שלי. ודווקא בגלל זה ביקשתי לקבל את תפקיד הקה"ד. כי יש לו יותר זמן קהל. וכן היה שיפור, לא מקצה לקצה אבל שיפור. עם זאת אין להשוות אותי לאנשים אחרים כי כל אדם ואדם מתמודד עם הפחדים שלו בדרך אישית לו, זה אינדיווידואלי לחלוטין. מה גם שרק ניסיון וזמן יפתרו את הבעיה הזו. שוב ושוב לעלות מול אנשים. טיפול קוגניטיבי.

בנוגע לשאלה מה קורה אתי עכשיו, אני יכול לענות בכנות שאני כן יכול לסיים את ההכנה. אני כן יכול לסיים את בה"ד 1 ואני כן יכול לסיים את ההשלמה החיילית. יחד עם זאת, זה יהיה אך ורק במצב של "טוב". כי כרגע אני במצב טוב, ולא כמו שמציגים כאן. אבל אני לא אדם שמסתפק בטוב. אולי אני לא הכי בשל בעולם, לפי דעת הסגל, אבל בשבילי זה משהו אחר. אני לא רוצה לסיים את המסלול שלי ולהיות קצין כשאני יודע שיצאתי אל הדרך שאני לא במצב של מצוין. שאני מצטיין. ואני לא מדבר על מצטיין של תעודות אלא אני מדבר על מצטיין בפני עצמי. לדעת שהגעתי למלוא היכולת שלי ושמימשתי את מלוא הפוטנציאל שיש בי.

הוועדה הסתיימה בכך שמפקד ביה"ס אמר לי, כמו כולם בעצמם, שאני בוגר ושאני מודע לעצמי. בשל זאת, הוא מקבל אותי להכנה הבאה.

יצאתי משם מחיוך ושמח.

 

בערב, לאחר ארוחת הערב, במקרה עברתי ליד משרד המ"פ. המ"מ שלי היה שם.

מ"מ: "הו, יופי. דאם דאם חכה פה רגע".

לאחר מספר דקות הוא יצא ואמר לי להיכנס למשרד המ"פ.

המפקדת שלי הייתה שם וגם מ"מ נוסף. עוד וועדה. עוד צרחות, בעיקר מפיו של המ"פ. הוא שאל אותי איך אני מרגיש עכשיו, ועניתי לו בכנות שאני מרוצה. הוא שאל אותי מה יקרה אם הוא יבוא עכשיו ויגיד לי שנותר לי שבוע לשנות הכל, האם משהו ישתנה. עניתי שלאו דווקא. וזו האמת. הוא שאל אותי איך הייתי מרגיש, עניתי שרע.

הוא חתם את העניין ב"בהצלחה" והדיח אותי מההכנה הבאה. זו שעוד לא יצאתי אליה.

אחד החברים שלי בדיוק שמר אז הלכתי לדבר אתו קצת. להפיג לו את שעמום השמירה ולפרוק קצת אחרי כל הוועדות האלו שגרמו לי להרגיש כיצור הכי לא שווה בבה"ד. הוא הוכיח אותי על טעותי. הוא עודד אותי.

המ"פ החל להתקרב וכהרגלי, הצדעתי לו. כרגיל, הוא לא שיחרר אותי. כשלא כרגיל הוא הניף את היד שלו ודפק לי את הצ'אפחה של החיים שלי. קול פגיעת כף ידו על גבי היה כ"כ חזק שהבחור שהיה לידנו היה בטוח שעוד שנייה אני נשפך על הרצפה מת.

מ"פ: "אז בהצלחה לך דאם דאם!" והמשיך ללכת.

שוב בהלם, שוב בשוק. הלכתי חיוור ועם עיניים גדולות לכיתה. שם כל המודחים עלו ונפרדו מכולם. לא הספקתי לספר לאף אחד מלבד השומר, ועליתי גם. קולות המחאה היו גדולים.

מעולם לא חשבתי שהשפעתי על כל כך הרבה אנשים. רוב הפלוגה לקחה את ההדחה שלי יותר קשה ויותר בהלם ממני. התחלתי בבדיחה פוליטית. למרות שלעולם לא מכניסים פוליטיקה לצבא (-.-).

אני: "אז כמו שאתם יודעים ביומיים האלו עליתי ליותר וועדות מאשר אולמרט..."

כולם צחקו מלבד אחת המפקדות שבדיוק הסתננה לכיתה.

"... אז אני עוזב את הבה"ד... לטובת בה"ד 1".

שקט. כל הפלוגה, כמוני בוועדות, בהלם מוחלט.

כשיצאתי התחלתי לערער לי. ומה יקרה אם אסיים ואז יגידו לי שבכל מקרה אני לא יוצא לבה"ד 1? אם בכל מקרה אני לא בשל? אז תפקידי הסתיים? אני לא אהיה קצין? אין מצב.

למחרת כשאני כבר התגברתי, כהרגלי, על כל הלחץ שעברתי ביומיים שעברו, קיפצתי למקלחות לאחר מד"ס מרווה. בדרך, פגשתי את המ"פ.

מ"פ: "דאם דאם, איך אתה מרגיש?"

אני: "טוב מאוד המ"פ". ולא שיקרתי.

מ"פ: "באמת אתה נראה טוב יותר."

ושוב, צ'אפחה שנשמעה ברחבי הבסיס. "אתה יוצא לבה"ד 1".

כי כנראה שהברק חזר לעיני?

לא יודע.

לא שיפרתי כלום. השבוע שאמרו לי שיש לי לשנות דברים הסתיים באותה המהירות שהוא התחיל. רוב הזמן היו לנו מבחנים מסכמים, שהציון הכי נמוך שלי בהם היה 90. אבל זה לא חדש.

בשלישי, אני אמור לצאת עם כולם לבה"ד 1. אני מקווה, שעד אז, התוכניות לגבי לא ישתנו.

ובכל הנוגע למ"פ, אני הכי מעריך אותו בעולם. הוא לקח אותי למקום הכי רחוק שאפשר רק על מנת להצית את היצר הזה שבי, שוב. כי הוא כן דעך קצת בגלל שהייתי חולה.

 

אתמול, לפני שיצאתי הביתה, אחד מהפלוגה הגיש לי גלופה אישית לחולצה. מלבד אלו של המחלקה והפלוגה.

"מוד"ח". מודיעין- חימוש, חילות ההכנה.

ובזאת, ההכנה שלי הסתיימה. כשאני האדם הכי מודח בבה"ד אי פעם.

 

נכתב על ידי Dum Dum Philosophy , 7/2/2009 11:31   בקטגוריות אופי אינו משתנה, אושר, אי שפיות, אני והוא, ביסקסואלים, גאווה, גייז, דיכאון, הרהורים, ורק רציתי לחיות, זעם ותוכחה, חלום אופורי, להיות אני, מחשבות, מחשבות עמוקות, נאיביות, סיוטים, עצבות, פחד וחרדות, ציטוטים, רגשות, קצונה, אהבה ויחסים, אופטימי, אקטואליה, ביקורת, סיפרותי, פסימי, צבא, שחרור קיטור  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



66,454
הבלוג משוייך לקטגוריות: צבא , פילוסופיית חיים , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDum Dum Philosophy אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Dum Dum Philosophy ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)