לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


בין הבריחה, ובין ההסתרה, בין ההכחשה, ובין התמיהה, בין הפחדים, ובין השאיפה, ישנם חיים. החיים שלי.

Avatarכינוי:  Dum Dum Philosophy

בן: 35





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2012

בארצות המתים


משב רוח נוסף חולף על פני ומנפנף את צעיפי על פני וחזי בליטופים מהירים,

מצליף את מעילי על בת דודתי שצמודה אלי חבוקה מסתתרת מתנועת האוויר.

מחבק אותה, וזוכה לרגשי התפלאות מהמשפחה.

תמיד עקצתי וקינטרתי אותה באירועים וארוחות משפחתיות, מעולם הם לא ציפו להתפרצות כזו של חום בנינו.

אני חושב שגם היא עצמה הייתה קצת מופתעת, אך אני לא. אני מגלה עניין באנשים ע"י עקיצות.

ובכלל, יש בי רגשות חום ואהבה חזקים כלפי מה שמוגדר "משפחה". בעיקר בשל העובדה שזה ניגוד מוחלט לקור שגדלתי בו.

באותה הנשימה אמי שלי הפליאה אותי וגרמה לי להרים גבה,

לא יכולתי שלא לשים לב לאירוניה.

אמי הלכה צמוד לסבתי ותמכה בי.

אמי, וסבתי.

כשכל המשפחה נעה בתהלוכה שקטה ונראה כאילו לאף אחד לא אכפת מאותה זקנה תימניה שלא כזה מקרטעת.

 

נקודה נוספת שלדאבוני אני חייב להודות שאני דומה בה לאמי.

אני גם תמכתי ונצמדתי לבת דודתי רק בשל העובדה שאני יודע עד כמה סבנו היה יקר לה.

ראיתי אותה מבולבלת, צפיתי בעינייה המחפשות משהו אשר כבר לא בין החיים ומתחילות להאדים. חבתי בכאבה ולפני שהספיקה להתייפח תפסתי אותה.

 

צעדנו כולנו בשקט מעורר צמרמורת כשבראש אבי אחיו ואחותו לצד עגלת תכריכים וטלית אשר הכילה את סבי ז"ל.

עברנו יערות של מצבות, נעים בשבילים ימינה ושמאלה כדרך הנראת כנצח.

נכנסנו תחת גג כשהקירות מולנו, מאחורינו ובעצם מכל עבר הינם קברים.

טמנו את סבי בקיר.

היו הרבה אנשים. אמרו הרבה תפילות.

צפיתי כמנותק מהצד כשרק אחיזתה של בת דודתי מזכירה לי שאני נוכח.

בסיום כשכולם התפזרו ורק המשפחה הקרובה נשארה שם צפיתי באותו חור בקיר אשר סבי מונח בו.

חור שלבנת בטון חוסמת אותו מלבד חריצים קטנים.

לא היה מקום להניח עליו אבן.

 

יצאתי מאותו חלל קברים ומצאתי בחוץ אבן שהתאימה לי. הרמתי אותה ושבתי לקבר.

עמדתי צמוד אליו מניח את ידי על האבן, כאילו אוכל להרגיש את פעימות לבו של סבי.

היא הייתה קרה וקשה.

לקחת את האבן ודחפתי אותה פנימה.

האבן לא תנוח על הקבר אבל היא תנוח לידו.

מעין עיוות של מסורת יהודית.

 

 

נכתב על ידי Dum Dum Philosophy , 4/3/2012 21:37   בקטגוריות אופי אינו משתנה, אתאיזם, הרהורים, להיות אני, מוות, מחשבות, משפחה, עצבות, רגשות, שחרור קיטור, סיפרותי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



66,451
הבלוג משוייך לקטגוריות: צבא , פילוסופיית חיים , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDum Dum Philosophy אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Dum Dum Philosophy ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)