לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


בין הבריחה, ובין ההסתרה, בין ההכחשה, ובין התמיהה, בין הפחדים, ובין השאיפה, ישנם חיים. החיים שלי.

Avatarכינוי:  Dum Dum Philosophy

בן: 35





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2010

זעקת השקמה


צלצול המירס עצר אותי מעבודתי לאחר שבוע ללא שינה.

זה קורה לעיתים תכופות כל כך אמרתי לעצמי כשאני עונה.

השיחה קטעה רצף עבודה של 15 שעות ללא מנוחה.

 

הלוויה. מחר, בשישי. חישוב מהיר נותן לי את התשובה שאני אסע לשם ישירות מהבסיס. אני בדרום והיא אי שם בצפון.

מכנס את המטה ועובדים על תוכנית יציאה. איך ומה, ומי יסגור את השבת.

לבסוף, ב00:43 אני נע לכיוון החדר שלי, מוקדם, אבל יש לי שמירה ב03:00 ע"מ להקל על החיילים שלי ולאחר מכן נסיעה מפרכת.

 

ב02:03 אני מתעורר מצלצול נוסף, חייל שלי לא התעורר לשמירה.

אני יוצא מהחדר קצת הפוך ומגלה שישנה הפסקה חשמל.

הולך בצעדים כושלים, בדיגום פגום ונשק מקשקש במסדרון חשוך כשידי לפני, כסומא.

דלת ראשונה, דלת שנייה, דלת שלישית. מיטה ראשונה, מיטה שנייה, מיטה שלישית.

"קום", ואין תגובה.

אני מנער אותו, ומקבל התקפת נהימות ומילים הגיוניות שמסתננות בטעות.

"עייף...מדי...לא...שומר...", ואני צופה בו משחק אותה ילד בן 4. כי זה לא כזה קשה לגלות שהאדם השוכב מולך רק משחק אותה ישן.

קמתי ויצאתי מחדרו.

הסתכלתי בשעון ורצתי החוצה.

חלפתי על פני כל הבסיס והגעתי לעמדת השמירה המרוחקת. החיילת יצאה ממנה רטובה, רצוצה ועייפה, התחילה לצעוק עד שהיא ראתה שזה אני.

"אבל אתה לא אמור להחליף אותי.... חייל לך אמור", ובצעד מלא רחמים הגישה לי את כובע הצמר שלראשה.

העברתי את השמירה בתנועה רציפה בעמדה. בניסיון נואש לברוח מטיפות הגשם שעטפו אותי.

לאורך השמירה יצבתי את קו המחשבה שלי על החייל הזה. הוא חייל רע. על כך המשתמע מכך. הוא מנצל את טוב לבי ואת התחומים האפורים במערכת.

אני לא מתבייש להודות, שאף על פי שיש מעין טאבו על זה, אני שונא אותו. טוב, אני לא. אבל אני לא רוצה שהוא יהיה יותר מדי מרוצה מעצמו. הוא חוצפן.

אבל בעניין השמירה אני לא אקח את האפשרות שאולי הוא צודק.

אני אולי יוצא פלצני אבל אני לא מתכוון לשבור את מערך ההגנה של הגדוד שלי. לעולם אני לא אעלה חייל שלי כשהוא אומר לי שהוא עייף, גם אם הוא משקר.

אני אעלה במקומו. כי לי לא תהיה מנוחה וזה יציק לי.

לקראת סיום השמירה השומרת הבאה הקדימה וגם היא התפלאה שאני בעמדה.

הודתי לה בחיוך שהיא הקדימה, דבר כל כך נדיר בפלוגה שלי שכל אחד רואה רק את עצמו.

ושוב רצתי. ולקצה השני של הבסיס.

ושוב שמירה, הפעם שלי. ובסיומה, לאור הזריחה,

שוב רצתי, אך הפעם למגורים. ארגנתי תיק ועליתי על מדי א'.

חייל אחר שלי, שראה אותי רץ, הכין לי כוס קפה. אותו אני אוהב. הוא אחד החיילים הכי טובים שנתקלתי בהם במהלך שירותי.

העלתי את הפלוגה על האוטובוס ויצאנו משערי הבסיס.

חיילי, כל אחד לביתי, ואני- לצפון. להלוויה.

 

שם הרגשתי כאשת לוט, כנציב מלח.

 

בדרך חזרה הביתה עברתי בת"א, בדיזינגוף כדי להביא דבר מה לחבר שעבר לגור באזור.

אז ראיתי אותו לשנייה. עיני נתקלו בו וחטפתי מהלומה ניצחת לאחר אחד השבועות הכי גרועים שהיו לי בצה"ל.

אחרי 10 חודשים שאני לא רואה או שומע ממנו הוא10  מטר ממני.

לא ניגשתי. הכאב שהכיבה שלי יצרה גרם לי להתקפל וברחתי משם.

 

כשהגעתי הביתה צנחתי למיטה, השבת עוד שנייה וכבר נכנסה.

נרדמתי והתעוררתי רק לפני שעתיים.

חוויתי משהו חדש בשינה האדוקה הזו.

התקשרו אלי ולא זכרתי זאת. וזה, זה מעולם לא קרה. תמיד זכרתי שהתקשרו אלי במהלך השינה.

 

איבדתי דבר נוסף.

אני מאבד ומאבד ואין שום דבר שממלא את המקום.

אני מתפורר ונשבר לרסיסים והכל עף ברוח.

בסופו של  דבר לא ישאר ממני דבר ואני באמת אהפך למה שהייתי אתמול,

זומבי.

נכתב על ידי Dum Dum Philosophy , 13/11/2010 14:17   בקטגוריות אני והוא, דיכאון, גייז, גאווה, ביסקסואלים, זעם ותוכחה, ורק רציתי לחיות, להיות אני, נאיביות, עצבות, קצונה, רגשות, אהבה ויחסים, סיפרותי, פסימי, צבא, שחרור קיטור  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ביי ביי צה"ל


איבדתי את זה.

כבר אין לי רצון או שאיפה עתידית.

אין לי חזון שאני רוצה להגשים.

שום דבר.

 

הרעיון הכללי של "אושר" אפילו לא נראה קרוב ואני לא מבזבז עליו מזמני.

 

אני נמצא ביותר מדי תככים וריבים בצבא. בעיות משמעת של חיילים, והדבר הגרוע מכל- חוסר גב ממפקדי.

זה כמעט בלתי נתפס שאין לי שום סמכות על חיילי מאחר וכל צעד שלי מבוטל ע"י נגד כזה או אחר.

זה כבר הפך לאבסורד,

כ"כ אבסורדי שהחלטתי לאחר שלל ההשפלות, הירידות והניתוקים בפרצוף,

להוריד את הכפפות ולהתחיל להיכנס בכל דבר שיהיה עלוב מספיק ע"מ לעמוד בדרכי.

גם אם הוא נגד שלי, רב- נגד שחושב שהוא חסין אש.

 

וכשאני מתכנן את הצעדים הקריטיים הללו- אני נחסם. כל פעם ע"י מישהו אחר.

פעם אחת זה אחד המפקדים שלי, ופעם אחרת זה הסמג"ד.

 

התירוץ האחרון של אותו מפקד היה "אתה יודע איך אני אראה שרנ"ג תחת פיקודי ישפט אחרי שאני חודש בפקיד?"

מצחיק ועצוב באותה הנשימה.

האין הוא רואה שאין זה קשור אליו?

זה קשור אלי.

למעמד שלי שכבר נעלם.

 

כשגוזלים כל סמכות מאדם, אין לך את הרשות לבוא ולבקש ממנו 120%. עכשיו, אפילו את המינימום אני אסרב לעשות,

ושהעתיד שלי יהיה חזק.

הוא כבר לא מעניין אותי, במיוחד מאחר ואני יודע שהתפקיד הבא שלי ינפיק לי משכורת רעב והוא לא יהיה בגדודים כך שאפילו בכך אין על מה לאיים עלי.

 

האדם המסוכן ביותר הוא אדם אשר כבר אין לו עתיד,

ואני לא רואה שום עתיד.

 

אירוני שבתפקיד הקודם שלי הייתי מצטיין ואחרי חצי שנה הודיעו לי שלא רוצים לעקב אותי ולכן אני מסיים תפקיד מוקדם.

בתפקיד הנוכחי שלי, אחרי חצי שנה אני רק רוצה לעוף מצה"ל. ציוני ככל שארצה להיות, קשה להגדירה היום.

וכרגע התפקיד הזה רק עושה לי אבל.

אני מסרב.

וסך הכל, כולם יפסידו. גם אני, אבל כבר זה לא משנה.

אני רק קצת מצטער על אותו מפקד. אף על פי שהוא לא מייצג אותי, לא נותן לי גב ולא נוקף אצבע ע"מ לעזור לי...

הוא ילד.

הוא המפקד שלי אבל הוא קטן ממני בגיל, ובידע. הוא יותר זקוק לי מאשר שאני זקוק לו מקצועית.

וזו תהיה מפלתו.

לא מתוך נקמנות אלא מתוך חוסר הירתמות. מחוסר מוטיבציה.

 

נכתב על ידי Dum Dum Philosophy , 5/11/2010 20:18   בקטגוריות אומללות, אופי אינו משתנה, דיכאון, ורק רציתי לחיות, זעם ותוכחה, קצונה, אהבה ויחסים, פסימי, צבא, שחרור קיטור  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





66,453
הבלוג משוייך לקטגוריות: צבא , פילוסופיית חיים , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDum Dum Philosophy אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Dum Dum Philosophy ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)