לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


בין הבריחה, ובין ההסתרה, בין ההכחשה, ובין התמיהה, בין הפחדים, ובין השאיפה, ישנם חיים. החיים שלי.

Avatarכינוי:  Dum Dum Philosophy

בן: 35





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2010    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2010

קולו נדם


רחש נשימותיו,

התנועות הכמעט והלא מורגשות של עליית וירידת בית החזה,

רפרוף עפעפיו,

תמו.

חיוכו רפה.

 

"הוא אמר לי שהוא יבקש מה' שיהיה לי רק טוב, כי אני עשיתי לו רק טוב,

ואז יצאתי מהחדר לבכות במסדרון",

 כך סיפרה לי סבתא היום בקול חנוק ועיניים דומעות.

 

סבי נפטר. ביום שישי בצהרים. בן 90 היה.

 

אותו אחד שהיה הבריה הכי חשובה לי עלי אדמות, יחדיו עם סבתי.

לא הספקתי לראותו השבוע.

זו לא הייתה הפתעה, הכנתי את עצמי לכך כבר לפני חודשים. אבל זה שונה. שזה גם לא הפתעה מדהימה במיוחד.

הפעם האחרונה שראיתי אותו, הוא עוד לא היה בבית אלא בשיקום. צלול, חד, דעתן, חייכן, מתעניין ודואג.

קיניתי לו ספרייט והוא שתה אותו בשקיקה ובאושר.

רק לאחר מכן התברר לי שאסרו עליו זאת, מבחינה רפואית היה אסור שישתה יותר מדי.

אהבתי אותו. בכל מאודי. אני עדיין אוהב.

אני לא קולט.

אני מדחיק.

ואני מודע לכך.

אני משתמש בהומור שחור למרות שזה לא מצחיק.

 

אבסורד בעיני שחבריי שואלים אותי לשלומי.

"אתה בסדר?"

מה נראה לכם?

 

"אני? בטח. אבל סבא שלי קצת לא... אבל אני מניח שהוא לא יכול להתלונן כל כך".

 

רק אחות סבתי לא שאלה אותי מה שלומי כשהתקשרה, אלא רק ניסתה לנחם.

אני לא רוצה שינסו, אבל אני יודע שזה מעין פורקן שלהם, אף על פי שזה מעיק עלי.

 

זו הפעם הראשונה שמישהו קרוב אלי נפטר. וכשזה הוא אז אני בכלל לא יודע מה לעשות עם עצמי.

לא רציתי ללכת לסבתי כי פחדתי. כי אני לא יכול לראות אותה בוכה, כי אני אבכה. כי אני לא יודע מה להגיד.

אני לא יכול לנחמה.

למעלה מ60 שנה הם היו יחד ועכשיו אין יחד. אין לה אותו.

אין לי אותו.

אין לי מי שינחה אותי. מי שילמד אותי. מי שיפליא אותי כל פעם מחדש בידע שלו.

מי שייתן לי הרגשה טובה. מי שידאג לי.

 

עוד לא בכיתי.

אני מפחד לבכות. אני מפחד שלא אוכל להפסיק.

גם עכשיו כשאני מרגיש את המחנק כי אני שובר את מחסום ההדחקה שלי אני לא בוכה.

 

מחר יהיה קשה.

סבתי לא בוכה לפני אנשים. היא לא חושבת שזה נכון. היא גאוותנית.

אבל היא תבכה.

ואני גם.

במיוחד כשאני אראה אותו בתכריכים מובל לעבר...

אראה אותו אבל לא אזהה. כי זה לא הוא. גוויה בבדים.

לא נפרדתי ממנו. לא עשיתי מספיק.

 

אני לא רוצה לבכות. אני רוצה להעלים את הכאב הזה.

אני צריך להיות חזק, במיוחד בשביל סבתא שלי.

כי למרות שכולם יהיו שם בשבילה...

יש בנינו קשר מיוחד. לה, לי ולסבי המנוח.

 

אני מתגעגע אליך סבא.

נכתב על ידי Dum Dum Philosophy , 7/8/2010 23:14   בקטגוריות אומללות, דיכאון, מוות, משפחה, עצבות, פחד וחרדות, שחרור קיטור, פסימי, סיפרותי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





66,452
הבלוג משוייך לקטגוריות: צבא , פילוסופיית חיים , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDum Dum Philosophy אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Dum Dum Philosophy ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)