לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


בין הבריחה, ובין ההסתרה, בין ההכחשה, ובין התמיהה, בין הפחדים, ובין השאיפה, ישנם חיים. החיים שלי.

Avatarכינוי:  Dum Dum Philosophy

בן: 35





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2011    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2011

החלפת תקופות


המח"ט שלי מסיים את תפקידו.

לא הייתי רוצה להגיד שעובדה זו קצת מערערת את ביטחוני בביטחון המדינה מאחר ואותו אלוף- משנה הוא אחד המוערכים והחזקים שהכרתי ואני חושב שלמרות שהוא יוצא ללימודים ובכך מבטיח את ביטחוננו בעתיד, בזמן הקצר והקריטי הזה אנו מפסידים אותו.

ולכן, אני לא אומר זאת.

אין לי כל בעיה שילך מכיסאו ובמקומו יגיע מישהו אחר, שונה.

 

כשקצינת השלישות החטיבתית ניגשה אלי ודרשה ממני כסף למתנת פרידה לאותו מפקד מהולל, נחרתי עליה בבוז.

כשהיא התעקשה קלות ואמרה שכל קציני המטה נותנים, ואני מוגדר כקצין מטה מן השורה ולכן אני גם צריך לתת, נתתי בה מבט מאובן של כעס מודחק.

"אני כל כך מן השורה כשבפעם הראשונה שניגשתי אליו עם בעיות שאני בדרגתי לא יכול לפתור, והוא בדרגתו יכול, הוא החליט לא לעשות דבר ולהגיד לי להסתדר עם עצמי. אז גם עכשיו אני אסתדר בלי לתת לו מתנת פרידה".

אותה פגישה אגב, הייתה האחרונה. מעולם לא נתנו לי את ההרגשה הטהורה של חוסר אכפתיות כה מוחצנת כלפי עבודתי. 

התרגשתי, כמובן. אבל עכשיו, חצי שנה אחרי, אני מבין שזו בעיה שלו. אני קצין מקצועי בשבילו- וכשהוא בוחר להתעלם ממני הוא לוקח את האחריות עליו.

 

לכבוד הפרידה הסמח"ט, מפקדי היקר, החליט שאנו בתור המטה הולכים לשיר למח"ט שיר בערב פרידה ממנו. בלייב. מול משפחתו וצמרת צה"ל של כמה תתי-אלופים ואלוף אחד או שניים.

כי כל אחד רוצה לשמוע אותנו שרים? כי אין להקות צבאיות שזה התפקיד שלהן....?

כדי שלא יהיו יותר מדי פאדיחות סגרו לנו יום שלם באולפן הקלטות ע"מ שנוכל לייצר פלייבק.

שם גיליתי שאני החמור היחידי.

כלל מפקדי היחידות; בין אם מפקד עוקץ, מפקד ללוחמה בטרור, מפקד אספקה בהיטס, מפקד יח' צניחה והטסה והסמח"ט פצחו ברינה מלבבת כשכל מה שנותר לי לעשות זה לעמוד בצד ולבכות לעצמי בחושך.

אפילו קצין האג"ם החטיבתי הצליח להקליט את עצמו בקול מרענן.

אני לעומת זאת... חרקתי לחלוטין.

ובהברקה של רגע, הסמח"ט החליט שלא רק שמקליטים אותנו שרים, אלא כדאי שגם ילצמו אותנו לקליפ.

כך שמי שלא הסתפק בקול הזוועה שלי יכול כעת גם להנות מעדות ויזואלית שלי על מדים.

מרהיב.

 

רביעי חמישי יצאנו לטיול ג'יפים, פרידה מהמח"ט. שוב אותה חבורה עליזה שמוקלטת בשירה.

האמת, שנהנתי בטיול הזה והדבר בהחלט גיבש אותנו בתור מטה ומפקדי יחידות.

למרות שלא תמיד היה נקודות אור.

כמו למשל שכשנתקעה לנו סופה והמח"ט החליט, בניגוד לכל דעה רציונאלית ומקצועית, לגרורה אותה לאורך כל 40 ק"מ המסלול בשטח,

וכשהגענו לפיצול בין שביל משעמם יחסית אך נח לגרירה לבין מסלול עם מדרגות, והמשכנו למדרגות.

נוצרה סיטואציה שמפראות הנהיגה של המח"ט והגרירה של הסופה, הגלגל שלה השתפד על אחד מהסלעים שבלטו בשטח ופשוט פוצצו אותו.

בהמשך הגענו למדרגה של מטר שלקח לנו שעתיים להעביר את הרכב התקול כשכל הבנים דוחפים, מרימים ומנערים אותו.

באחת הפעמים הסופה כמעט התהפכה ומחצה אותנו.

זה היה יכול להיות מצחיק.

אני יכול לראות את הכותרות.

מח"ט הודח שבוע לפני שסיים את תפקידו בעקבות מותם של 2 סגני -אלוף, 5 רב- סרנים, סרן, 2 סגנים וסג"מניק.

 

 

ובלי קשר לפרידת המח"ט,

אתמול התנגשה לי המציאות עם מה שהולך לי במח ולא יצא משהו חביב במיוחד.

שלחתי לידידה שלי SMS "פרה?" במקום "ערה?".

נכתב על ידי Dum Dum Philosophy , 24/9/2011 14:19   בקטגוריות שחרור קיטור, צבא, קצונה, צחוקים, סרקזם  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סערת זמנים


לאחרונה הלו"זים שלי מסתיימים בשעות לא שעות ומתחילים בשעות לא שעות.

כמו עכשיו,

כשחזרתי הביתה לפני 12 דקות לערך, 22:01.

אני צריך להתקלח, להתארגן,

ולהספיק לישון לפני 04:15 כשאז אתעורר ואצא שוב לצבא.

 

אני לא יכול להגיד שמשעמם לי.

סליחה, טעות.

אני לא יכול להגיד שיש לי זמן לעצמי.

 

בכל מעודי אני מקווה שהפלסטינאים לא יחליטו לעשות משהו מטופש כמו להקים מדינה.

 

אני מותש.

אין לי אפילו כוח, או זמן, לעדכן.

עמכם הסליחה.

 

נכתב על ידי Dum Dum Philosophy , 19/9/2011 22:11   בקטגוריות שחרור קיטור, צבא, עבודה, קצונה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



זמני צבא


"זמנים זה קודש".

 

מעין אימרה צבאית אשר נמצאת בכל וכל ועל בסיסה אמור לקום ולהיות דבר.

מי שמכיר קצת את הצבא, יודע שלעיתים קרובות מדי האימרה הזו נשארת ערטילאית כפי שהיא.

 

כנגזרת מכך קיים לו"ז.

הוא אמור להוות מסגרת נוחה אשר תוחמת את העיסוקים והעבודה לזמנים מוגבלים.

ובנוגע ללו"ז שלי...

הוא מתברר, המלצה בלבד.

לא כי אני בוחר זאת, אלא כי אחרים בוחרים זאת.

 

מתברר שזה הגיוני לחלוטין לתת לי לנסוע באוטובוסים במשך שעתיים וחצי ע"מ להגיע לפגישה,

רק בשביל לגלות שאותו סא"ל החליט לבטל אותה בזה הרגע.

כי הטלפונים לא הומצאו עדין...?

כי אני זה שביקש את הפגישה?

כי לחשוב קצת קדימה זה קשה?

די מטופש.

 

זו אינה הפעם הראשונה שמתבטלים ונדחים לי לו"זים לפי גחמות מפקדים. משום מה הם יוצאים מנקודת הנחה שכל עיסוקי זה לשבת ולהמתין לקריאה מהם, ואם באותו הרגע לא בא להם, אין צורך להיות נימוסי ומחושב אלא בהחלט ניתן לבטל אותי בהנף יד.

 

היום היה אמורה להתקיים דיון של שלוש שעות וגם הוא נדחה. עליו אני לא מצטער,

למרות שהיה נחמד אם היו מודיעים לי ולא הייתי צריך לקרוע את התחת בעבודה לקראתו.

מה שמלבב ביותר היא העובדה שהדיון נדחה ללו"ז אחר שיש לי בפיקוד,

והסמח"ט החליט לא לאשר לי להגיע לפיקוד.

לפיקוד לא אכפת מה הסמח"ט אומר.

ולסמח"ט לא אכפת מה הפיקוד אומר.

מרתק.

 

אני לא יודע באיזה לו"ז אני רוצה להיות. אני מעריך שהייתי מעדיף להעדר משניהם.

 

לאחרונה גיליתי שלפיקוד שלי יש בעיות. ניסיתי לקבוע פגישה עם המפקד שלי בפיקוד,

והדבר לא צלח במיוחד.

התקשרתי ללשכתו כשאני מבקש מהפקידה פגישה.

הייתה דממת אלחוט. כששאלתי אם היא יכולה לתאם לי אחת, וזה לא כזה קשה נוכח העובדה שזאת העבודה שלה,

היא אמרה לי שהיא תשוב אלי.

לאחר שלוש שעות היא שבה אלי ושאלה באיזה נושא אני רוצה את הפגישה. אמרתי פגישה אישית.

יצא מפיה קול התפלאות ושוב אמרה שתשוב אלי.

זה לא קרה.

 

 

פה...

חשדתי.

 

 

כעת, אני זקוק לעזרה מה'. לא כי אני לא חושב שאני אצליח לקבוע פגישה עם הפיקוד, אני אצליח,

אני פשוט צריך לדעת איך להתבטא. יש לי נטייה להיות חסר טאקט ובצבא זה בעיקר הצורה שבה מעבירים את הדברים.

בכך אני לוקה בחסר.

עזרה מישהו?

נכתב על ידי Dum Dum Philosophy , 13/9/2011 18:15   בקטגוריות עבודה, סיפרותי, שחרור קיטור, צבא, קצונה, רגשות  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

66,452
הבלוג משוייך לקטגוריות: צבא , פילוסופיית חיים , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDum Dum Philosophy אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Dum Dum Philosophy ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)