לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


.it's a Paper Tiger

Avatarכינוי: 

בן: 38

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2005    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2005

אני צריך יין טוב ואתה, אתה צריך להיות נחמד יותר.


(The Cardigans - Grasn Turismo Overdrive)

(Remixed By Naid)

 

שב.

כלב טוב.

עמוד.

כלב רע.

ארצה.

תתגלגל.

 

***

 

לפעמים אנחנו מדברים בארוחת ערב כמו חברים טובים כבר המון שנים, אבל שנינו בעצם יודעים שזה לא זה. אני משתדל יותר מדי, ולך לא אכפת. אני פיטבול ואתה כלב בנזונה. אני הכנתי אוכל, אתה הבאת יין. אתה פותח אותו בנון שלנטיות שרק כמה גברים שאני מכיר באמת יודעים לפתוח, ומוזג לשתי כוסות עגולות. לא שיש כוסות מרובעות ליין.

 

אתה מרים כוסית: "לחיי הזמנים הטובים שהיו לנו, ולחיי הזמנים הרעים שיהיו לנו".

היין שהבאת מגעיל. אתה יודע את זה, אני יודע את זה. אבל אתה שותה כאילו כלום.

 

***

 

זמנים טובים, זמנים רעים.

יין מתוק, יין רע.

כלב טוב, כלב רע.

שיחה של צחוק, שיחה רעה.

 

***

 

אז אני צריך יין טוב ואתה, אתה צריך להיות נחמד יותר.

 

נכתב על ידי , 26/8/2005 20:16  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דחוף את זה.


(Garbage - Version 2.0 LP)

 

תן לקצב לפעום חזק יותר.

דחוף את זה.

זה הופך את הקצב מהיר יותר.

 

אל תדאג מותק, אל תהיה מתוח.

אל תדאג מותק, נישאר ערים כל הלילה.

 

זה הרעש שמחזיק אותי ער הראש שלי מתפוצץ והגוף כואב.

 

קדימה דחוף את זה אתה מסוגל.

נכתב על ידי , 23/8/2005 18:36  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



Ich Bin Ein Beacher*


(All Saints - Pure Shores)

 

[ * אני חופאי (גרמנית). פראפזה על נאום היסטורי שנשא הנשיא קנדי בברלין, ובו הכריז בגרמנית: "אני ברלינאי." ]

 

כשירדנו מהאוטובוס, זה היה נראה כאילו אין לנו שום דבר חוץ מלהגיע לשם. אני כמעט בטוח שמיסטר דאק אמר לי שיש איזו שהיא דרך קיצור דרך שדות הגראס, אבל היה לנו כל כך הרבה שהבנתי שיהיה מיותר אם נעבור דרך השדות. גם היה חם. חם מאוד. החום הזה שאתה מרגיש איך הזיעה יורדת לך במורד הגב. עברנו מטעי בננות, חשבנו על אולי אפילו לגנוב כמה, אבל גם היה מספיק אוכל.

 

ואז הגענו לחוף.

 

החול היה חם, התיקים כבדים. הכרחתי את כולם להביא שקיות זבל למקרה שנרצה לשחות אל האיים, שנוכל לשים את כל החפצים בשקיות להציף אותן על פני המים ולהביא את אתנו אל האיים. אבל זה היה אולי מסוכן, או שאולי היה חם מדי, ותפסנו לעצמנו פיסת צל בחלק היותר מבודד של החוף, ממש ליד האזור המפורז.

 

אחרי כמה שעות כבר מצאנו ערמות של כיסאות ושולחן גדול מאולתר מקרש שחור ומלא חול ושתי רפסודות מפורקות בתור רגליים. את רוב היום העברנו בתוך המים, שוהים קצת במים, וכל כמה זמן שוחים כנגד הסחף כדי להיות מול הדברים שלנו. צוללים קצת כדי לקרר את הגוף. אם היינו רעבים, אספקת אטריות גדולה מאוד חיכתה לנו, יחד עם קפה וחטיפים מלאי חול. שום דבר לא הפריע לנו.

 

אחרי ארוחת צהריים או ערב, כי לא היינו בטוחים מה השעה, חזרנו אל המים קצת. השקיעה החלה, והחוף התחיל להתרוקן. עוד כמה שעות נישאר שם לבד ונוכל להתחיל. יצאתי קצת לפניהם אל המים, והתחלתי לשחות. לא אל תוך הים, אלא לצד השני של החוף. יחד עם הגאות, הגלים, והריאות השחורות שלי זה היה עניין של חצי שעה בערך, אבל שוב, לא היה לנו מושג מה השעה. צפיתי בשקיעה מתוך המים וכשהיא הסתיימה שחיתי שליש מהדרך חזרה בצלילה ואז נחתי קצת על המצוף, ויצאתי מהמים, מדשדש בקושי אל עבר הבית. השאר היו במים, וכשקלטתי אותם נכנסתי אליהם, ושוב בילינו שעות במים.

 

אני לא זוכר אם אכלנו אחר כך או איך בדיוק זה הלך. אני חושב שלא. אבל אני לא יכול להיות בטוח. החוף התרוקן. כסאות ריקים בשלל צבעים משאירים עקבות של אנשים שהיו שם לאורך היום. הסדינים היו פרושים מלפנינו לקראת הלילה. ואז הוצאתי את ההפתעות שלנו, והעברנו את הערב בהעברת ג'וינטים מעולים עליהם שקדנו ערב לפני ועוד כמה שעות בסצינות מטורפות לגמרי. חשבנו שאולי ניכנס למים, אבל המים היו כל כך חמים, ובחוץ היה כל כך קר שזה היה מיותר. אף פעם לא הבנתי את זה. איך הים קר ביום, כשיש שמש וחם בחוץ, ובלילה כשקר נורא ואין שמש המים חמים ונעימים. זה לא כל כך משנה לי, בכל מקרה.

 

התעייפנו, נשכבנו אחד ליד השני על הסדינים וניסינו להירדם. הנחתי לעצמי שהשאר כבר נרדמו. לי תמיד קשה בלילה הראשון. הקור כיווץ לי את השרירים, והשכיבה על החול הקשה יחד עם הרוח והסדין הדק לא עזרו לי להירדם. התיישבתי על אחיד הכיסאות, ואת שארית הלילה העברתי שם בין אם ער או ישן, הזוי או שפוי, לבד או עם מישהו. בקצה השני של החוף היו צעקות ומדורה גדולה. אבל ראיתי מטושטש מדי בשביל להבין מה היה שם בדיוק. אני רק זוכר שבבוקר ראיתי שאריות של מדורה על חול חרוך.

 

השאר קמו. הכנו ארוחת בוקר שהייתה מורכבת מקפה טוב עם קרקרים או משהו כזה. חתיכות אננס היוו תחליף מצויין לטעם של השינה שבפה. השאר הלכו לשירותים ולצחצח שיניים בחוף השני, ואני נשארתי לסדר. תליתי את הבגדים ואת המגבות, ניקיתי את השולחן, הבאתי עוד אחד, גבוה יותר, שהיה המטבח, ותליתי סדינים שיעשו צל עד שהשמש תעלה לגמרי. החוף הטריף אותי, הזעתי כל כך הרבה. נכנסתי לשטוף את עצמי במים, שעוד היו חמימים קצת מהלילה, וכשיצאתי הפינה שלנו עוד הייתה ריקה אבל מסביבנו כבר התקבצו כמה קבוצות של אנשים. זוג זקנים מאושר התמקם לידנו. כמה משפחות אמריקאיות מאחורינו ושני זוגות חברים שבאו מירושלים, אם הקשבתי נכון.

 

לא היינו בטוחים מה השעה, ולאף אחד זה לא היה אכפת. נכנסנו אל המים לכמה שעות, מרגישים את עור הפנים האדום שחום שלנו. יודעים שגם כשזה יתקלף אחר כך, לא נתחרט על זה. המים כל כך נעימים והשמש נעימה, ולאף אחד מסביב לא אכפת. אחת מהנשים שבאו מירושלים אמרה לחברה שלה שכולם באים לפה עם אותה מטרה, ושבחוף הזה כולם רוגעים וכולם בסדר, והזקנה המאושרת אמרה להן שאין ספק שזה החוף הכי טוב בארץ. והשאר נאלצו להסכים. לא הייתי חלק פעיל בשיחה, אבל הנהנתי לעצמי עם הראש. כי בדיוק מהסיבה הזאת באנו לשם.

 

שעת צהריים הגיעה, התחלנו לשים לב יותר לשעון. הלכנו אל האזור המפורז בשקט ארבעתנו עם שני ג'וינטים ולא היה אכפת לנו שזה מאוד ברור לאן אנחנו הולכים לעשרים דקות וחוזרים. "יוצאים לטייל" אני חושב, אמרנו. לאף אחד לא היה אכפת. היינו עם עצמנו ולא הפרענו לאף נפש חיה. יושבים על כמה סלעים, בין בריכות קטנות שמים חמים ובריכה גדולה של מים קרים. והכל טבעי. ידעתי שבאיים זה הרבה יותר יפה, אבל לא היה אכפת לנו. היה טוב. כשסיימנו על הסלעים חזרנו אל החוף, מחייכים לחבורות שמסביבנו ושותים הרבה מים. מכינים ארוחת צהריים. אטריות. כמו בספר שלך, מיסטר דאק.

 

המים עמדו להסתיים. הלכנו אל החוף השני וחזרנו עם חמישה בקבוקים מלאים. לא ידענו עם נצטרך כל כך הרבה, אבל במים לא צריך לחשוב יותר מדי. לא זוכר בדיוק מה הסדר של הדברים, ואם נכנסנו למים או לא, אבל ישבנו והדלקנו עוד אחד, והרתחנו מים לעוד מנה של אטריות. כן. בזמן הזה העברנו ג'וינט אחד. המים עוד לא רתחו כשסיימנו. הגז נגמר. השריתי את האטריות במים שהיו עוד קצת חמים, כמו בספר שלך, ואחרי עשר דקות הן היו בסדר גמור לאכילה. לא היינו בטוחים אם זה הרעב העצום או שהן באמת היו בסדר, אבל בשניות כאלה דברים כאלה לא במאת משנים לך. אתה גם תשתה מים מאגרטל, אם תהיה באמת צמא.

 

מחפשים שאריות מזון אחרונות. אננס. קרקרים. טונה. זה מספיק בהחלט. נכנסים שוב למים. צפים אחד ליד השני, אחד עם השני, צפים ושוקעים בתוך המים, בין הסלעים, על הסלעים, מתחת לסלעים. עם המים, עם המים, בתוך המים. בשלב מסויים כשאתה ככה אתה מרגיש כמו חלק מהים. זה קורה אחרי שיש לך נגישות מרובה למים עם מלח. היציאה מהמים בחלק הזה של החוף היא קצת בעייתית. יש המון סלעים ואבנים. אבל כבר איך שהוא הצלחנו להתרגל ובלי ששמנו לב כבר ידענו מאיזה חלק בחוף הכי טוב לצאת כי שם תתקל בפחות סלעים.

 

ומדליקים עוד אחד. השמש כבר יורדת מאמצע השמיים. אנחנו אבל לא מדברים על זה. אין לנו כבר יותר מה לעשות. הבית מושלם, הבטן מאלה, והראש מאושר. הולכים לנוח. מתי שהוא אני קם ומתחיל לסדר קצת, כי אני מרגיש את זה בא, וכשאני שם לב לשעה, אני מעיר את השאר. צריך לחזור. אנחנו מתארגנים מהר, והתיקים קצת פחות כבדים. יש לנו עוד הרבה ללכת. מבט אחרון מסביב. מדליקים את המצלמה בפעם האחרונה. האישה מירושלים עם השיער האפור ניגשת אלינו, ונותנת לנו סוף לסרט הקצר הזה. היא אומרת משהו כמו שאנחנו אנשים טובים ונעימים ושהיה לנו המון בהצלחה. זה נחמד לצאת ככה מהמקום הזה כשמישהו אומר לך דברים נעימים. אנחנו מדשדשים בחול ושוטפים את עצמנו מהחול והמלח שכבר הפכו לחלק טבעי מאתנו. במים כאן קפואים, ומחזירים אותנו קצת לשפיות של החזרה הביתה. חול לבן ודם שחור יורדים ממנו, ומים קפואים מחדירים לי חמצן למוח.

 

את הדרך של מטעי הבננות שהלכנו עשינו עכשיו הנסיעה. עניין של עשר דקות בערך. אני לא בטוח אם זה היה אקט של עצלנות או חוסר זמן. אבל אני לא חושב שהיינו מסוגלים ללכת. לצד הכביש עוד היה קצת טעם של החוף. אבל כשהאוטובוס שאב אותנו לקור המלאכותי ולעוד אנשים שנוסעים להמשיך הלאה בחיים שלהם, לא משנו שעברו רק חמש עשרה דקות, כבר היינו במקום אחר לגמרי.

 

וחיי החוף הסתיימו.

 

נכתב על ידי , 17/8/2005 14:34  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חפירות (כיסא פלסטיק לבן).


 

אנחנו יושבים בהרכב כמעט קבוע.

ערב ערב.

הסיטואציה משתנה, האקט לא.

 

לפעמים אני מדמיין כאילו אנחנו יושבים עם כפות כאלה, כמו של הילדים הקטנים שבוני ארמונות חול בים, וחופרים. במוח שלי, במוח של מישהו אחר, זה מתשנה לפי שעה, או לפי הרגע. אני לא בטוח.

 

אני קולט לאט לאט שכל כך כיף לי. ואני קולט שאני סובל כאן. בבית. בנקודת המפלט שלי. לא רוצה להיות בבית שלי. לא רוצה להיות כאן. לא רוצה לבהות בטלוויזיה. לא רוצה לראות את ההורים שלי. לא רוצה לאכול, לא רוצה לישון, לא רוצה להתקלח. עושים את כל הדברים רק כי הגוף לפעמים צורח שהגיע הזמן. אני מעדיף לשבת ולשחק בקקה עם החברים שלי. עם האנשים שנהנים לחפור איתי. או אולי לחפור אותי. זה לא כזה משנה.

 

הכפות האלה. כפות קטנות וצבעוניות. כשהכף צהובה והידית אדומה. אני רוצה להיות הילד הקטן ההוא, שיושב חמש מטר מההורים שלו והוא שקוע בטראנס של לחפור בחול ולבנות את הארמון שלו. אמא שלו מתעסקת בשטויות שלה, ובודקת מדי פעם שהוא עדיין מתעסק שם בארמון. אולי היא חושבת לעצמה כמה היא הייתה רוצה לגור בארמון. אולי היא תוהה למה הילד שלה לא משחק עם שאר הילדים וחופר בחול עם עצמו. בעצמו. לעצמו.

 

אני רוצה להיות הילד הזה. שיושב עם בגד ים רטוב וחול בכל מקום בגוף ועם כתמים של ארטיק לימון מסביב לפה וסימנים של מריחות של קרם הגנה גבוה מאוד כי צריך להיזהר על הילדים אבל אל אכפת לו כלום ולא אכפת לו מהמים ולא אכפת לו מהכדור ושאר הצעצועים שאמא שלו הכריחה את אבא שלו לסחוב למקרה שהילד ירצה ורק לחפור לחפור לחפור בחול.

 

פעם לפני כמה שנים היינו בים עם כל החבר'ה וכולם ישבו בסבבה שלהם ורק אני הייתי חמש מטר מהם וחפרתי לעצמי בור ענקי אבל לא הייתה לי כף צהובה עם ידית אדומה אז חפרתי בידיים ועד שהם הודיעו לי שהולכים הבור היה בגודל של שלושה אנשים שיכולים לשבת שם בכיף ואפילו הבאתי לשם כיס אוישבתי שם בסבבה שלי בחצי מטר מתחת לפני המים ואני הבטתי במתרחש סביבי ואז היינו צריכים ללכת וגל גדול מאוד בא מילא את הבור שלי במים וחול ולא הצלחנו להוציא את הכיסא משם אז אם יוצא לכם פעם לבוא לחוף ראשון ליד הסככות צל שליד סוכה 2 יש איפה שהוא קצת אחרי קו החוף כיסא פלסטיק לבן שקבור מתחת לחול.

 

אני חופר לעצמי בור כבר שבועות. עם כף צהובה וידית אדומה, אבל מטאפורית. דרך הפה, דרך מונולגים, דרך דיאלוגים, דרך טרילוגים, דרך סרטים, דרך חשיש, דרך מה לא. אבם עם הכף הצהובה והידית האודמה המטאפורית.

 

אני מקווה שמתי שהוא אני אגיע לכיסא פלסטיק הלבן.

ואז אני אשב בנחת ואביט בשקיעה.

 

 

נכתב על ידי , 11/8/2005 07:26  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סוף קיץ.


 

וכמו שזה התחיל ככה זה גם ייגמר, ואתה יודע את זה.

 

***

 

בסוף כל קיץ יש לי נטייה להשוות לעצמי את הקיץ הזה לקיץ הקודם. וכמעט כל קיץ אני חושב שזה הקיץ הכי טוב שהיה לי. אבל בכמה שנים האחרונות הקייצים היו מוזרים. וגם הקיץ הזה הוא מוזר אבל הוא טוב.  

 

זה כמו משהו שרצית לעשות הרבה זמן, ורק עכשיו מצאת.

 

***

 

המחשב מתמלא כל יום בעוד ועוד דפים ועוד ועוד מילים ובלילה אני מעשן ומעשן ואחר כך ישן ואז קם ואז מסדר ואז כותב וממלא את המחשב ואז מעשן ומעשן ואני מנסה לנסות להיזכר מתי זה התחיל וקשה לי לשים את האצבע על הנקודה המדוייקת בלוח שנה ויכול להיות שזה כבר מעורפל מדי אבל כל כך לא אכפת לי ואני פשוט מנצל את החיים שלי בדיוק איך שהייתי רוצה לנצל אותם ואיך שהייתי מעוניין לחיות אותם כרגע למעט כל מיני דברים קטנים בבית שאני מרשה לעצמי להיות מוטרד מהם לעיתים רחוקות מאוד שזה יוצא בעצם אף פעם אבל לאט לאט אני קולט שהימים עוברים מה רמאוד ושעוד שנ ייה מתחילה עוד שנה של שיעמום וחוסר כוח ואיבוד הרצון לעשות משהו מועיל עם עצמך וכמה סיגריות אני בטח אקנה למרות שהבטחתי לעצמי שאני יפסיק בתחילת השנה ואני באמת אפסיק ואני רוצה להגיד לעצמי שאני אפסיק לתמיד אבל אני לא יודע אם זה באמת יוכל לקרות ומעבר לזה אין לי כוח להתחיל את הכל מחדש כי בא לי להישאר ככה עד סוף הזמן בלי שאף אחד יציק לי ואולי גם בדרך לסיים את התסריט המחורבן שלי שגוזל ממני הרבה שעות שינה והרבה מקום פנוי בתאי המוח שלי שבמילא נמחקים מעצמם כל ערב אבל אני חושב שבסוף עוד יצא מהתסריט הזה משהו נורמלי ואולי אפילו טוב ומי יודע כי אולי גם ממני יצא משהו.

 

אמא שלי תהיה שמחה מאוד אם יצא ממני משהו.

או שאולי היא תפסיק לשגע אותי.

נכתב על ידי , 8/8/2005 19:40  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רוג'ר ואאוט.


 

חם בחוץ. אני מתאר לעצמי לפחות שחם בחוץ, כי לא יצאתי מהסביבה שלי כבר כמה ימים. חשוך כאן, ככה שאם לא הייתי מסתכל על השעון לא הייתי יודע מה השעה, או מה התאריך היום. המזגן עובד. אני מגלגל ומדליק, לא כל כך אכפת לי שהעשן יישאר בתוך החדר.

 

***

 

היום הם יחזרו, אמנם באיחור מועיל, אבל יחזרו. ההיזרקות הענקית של השבוע וחצי האחרון שהפכה כבר לשגרה תהפוך עוד כמה שעות לזיכרון נחמד ומטושטש. והכל יחזור להיות כמו פעם. אמא פסיכית, אבא אטום, ובן מטורף.

 

אני לא בטוח, בעצם.

 

***

 

אז אני מגלגל ומדליק. אני פותח את החלון. שייכנס קצת אוויר אמיתי.

ולא אכפת לי שגם יסתכלו עליי.  

נכתב על ידי , 3/8/2005 15:06  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





52,987
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסיילנט אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סיילנט ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)