לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי:  BooBoolicsheas

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2011

טעימה מהשירות שלי בתור צלמת צבאית


 

סגרתי שבת בבסיס, והחלטתי לשים על דיסק מלאמלא תמונות שלי ולהביא אותן הביתה.. אז היום אני באפטר וחשבתי שתמונות וישרא בלוג הולכים טוב ביחד (:

זה חלק ממש קטן של תמונות שצילמתי במסגרת צבאית, ויש עוד מלא שאני לא ממש יכולה לשים כאן. קצת באסוש..

אניוואי, אינג'וי ^^


















התמונות בסדר אקראי לגמרי חח כל תמונה לא קשורה לשניה..

יצא לי לצלם גם את הרמטכ"ל, ראש אמ"ן ועוד הרבה אנשים חשובים ודברים מעניינים.

מקווה שאהבתם

סייה פרח


עריכה:

 

קודם כל, אני לא יודעת מי בדיוק המליץ, חוץ מ-Mrs. Sweet שכתבה לי, אבל רציתי להגיד לכם תודה! באיזשהו מקום זה מראה לי שלמרות שאני לא כל כך מעדכנת כמו פעם, עדיין אנשים מתעניינים בבלוג שלי, אז באמת שוב תודה. תודה גם כמובן לכל מי שהחמיא, היה לי נעים לשמוע (:

דבר שני, בהרבה תגובות שאלו אותי איך הגעתי לתפקיד שלי, אז אני אספר בקצרה. אני אתחיל מזה שבצו ראשון שלי לא דיברתי יותר מדי על ההתעניינות שלי בצילום, חוץ מלהגיד שאני אוהבת את זה ושאני בכלליות מתעסקת באמנות. דיברתי על זה קצת יותר ביום המאה שהיה לי, וכתבתי על זה במנילה. בנוסף לצילום אמרתי שאני גם אוהבת פוטושופ ואם יש שילוב של שניהם זה יהיה מצויין.

בעיקרון הייתי בכלל אמורה להיות גרפיקאית של "במחנה", והלכתי לכמה ראיונות שם, עד שהעורכת התקשרה אלי ואמרה לי שהם היו שמחים לקבל אותי, אבל אין להם תקנים, משהו בסגנון..

הכי מצחיק שכשסיימתי טירונות והייתי בהשבעה, פתאום ראיתי פנים מוכרות, ולא הבנתי מאיפה אני מכירה אותה, ואז שתינו דיברנו וקלטנו מאיפה אנחנו מכירות אחת את השניה.. אממ כן, מביך קצת אבל בקטנה חח

מפה לשם הגעתי לכל מיני מיונים לצילום צבאי, שהצריכו תיק עבודות ופשוט להסביר על הנסיון שלי בצילום. אגב, הרבה פעמים ירצו לדעת אם יש לכם עוד נושאים שמעניינים אתכם בתחום האמנותי חוץ מצילום, כדי שהם יוכלו להבין פחות או יותר את קו המחשבה שלכם. בכל מקרה, בסוף הודיעו לי שאני הולכת להיות במודיעין, שאני אעבור טירונות במפרשית ואחר כך אני אגיע לעשות קורס צילום בבה"ד 15. בהתחלה אני ידעתי שהקורס הולך להיות חודשיים ו.. כמעט שלושה אפילו, ואז כשכבר הגעתי לקורס גיליתי שהוא בדיוק חודשיים. האפי, האפי!

הקורס הזה באמת היה כיפי, ממש אבל. היינו קורס ממש קטן, והיינו לפעמים רבים ולא תמיד היינו מגובשים, אבל בסופו של דבר אני זוכרת משם את החוויות הטובות.

בסוף הקורס אני ושאר הקורסיסטים היינו אצל קצינת מיון ואמרנו לה לפי דירוג איפה אנחנו רוצים לשרת. כל אחד ביקש משהו אחר, ורובנו קיבלנו את מה שרצינו.. אני ביקשתי את פיקוד דרום, בתור מקום ראשון, ודי לא הסכמתי להיות בכל מקום אחר, ובאמת יצא ששלחו אותי בסוף לשם. זה מקום מדהים, באמת שזה מקום מדהים.

הפיקוד עצמו הוא בבאר שבע, ונכון שיש חסרונות לעניין, אבל תכלס, החברים שהכרתי שם הם מדהימים, ולא הייתי מחליפה אותם בעד שום מקום אחר.

שאלו אותי גם בקשר ליציאות, אם זה יומיות או חמשושים.. אני אישית עושה חמשושים, כי אני גרה במרכז, אבל יש הרבה אנשים בבסיס שלי שעושים יומיות. זה תלוי איפה מציבים אתכם תכלס. יכול להיות שתהיו במקום שכל הצלמים עושים חמשושים, אולי אפילו שושים בזמן החפיפה, ויכול להיות שתעשו יומיות. רוב מי שהיה איתי בקורס קיבל את אחד מהפיקודים ואנחנו עושים חמשושים, חוץ מכמה שקיבלו יומיות. בקשר לשבתות- אני סוגרת פעם ביחסית הרבה זמן, פעם בחודשיים בערך, אפילו יותר, ובחודשים שאני לא סוגרת, אני עושה שני לילות לחודש, שזה פשוט אומר שאני נשארת בתור תורנית לאותו לילה, במקרה שיש עבודות מעבדה, שהן תכלס מה שאנחנו עושים ביומיום כשאין צילומים.

זה לא קל להתקבל לצילום, ורוב האנשים לא עוברים את המיונים, אבל באמת שתמשיכו לנסות ותתעקשו על זה.. ובניגוד לתגובות של אנשים שדיברו על הפרוטקציות, בקורס שלי ספציפית, לאף אחד לא היו פרוטקציות, חוץ ממישהי אחת שדי התלהבה מזה כל הקורס.. עדיין לא ממש ברור לי למה. זה כמו שנורא קשה להתקבל ללהקה צבאית, אבל יש אנשים שבאמת מוכשרים ומתקבלים לשם בלי פרוטקציות. בת דודה שלי למשל, התקבלה לשם בלי להכיר אף אחד משם או מישהו שיכול לסדר לה להגיע לשם. בכל מקרה, הכי חשוב שיהיה לכם נסיון ושתהיו עקשנים.

רציתי להגיב גם על חלק ממה שכתבתם על התמונות. סער, אני מודה לך מאוד על הביקורת, ואני מקבלת אותה. בקשר לתמונה הראשונה, אני חושבת שאתה צודק והייתי צריכה להוריד את הדבר הזה, שזה במקרה אף, אבל האמת היא שהוא לא עד כדי כך הציק לי, עד שאמרת לי עליו. בקשר לתמונה השניה שדיברת עליה, זה לא מישהו מפורסם, ובכל זאת אני מאוד אוהבת את התמונה הזאת, כי היא נורא פשוטה לדעתי, והיא פשוט תיעוד של רגע מסויים. בוא נגיד את זה ככה, אני אוהבת תמונות שהן בד"כ שונות ממה שרוב האנשים יאהבו, וזאת דוגמא טובה לתמונה שנראית באמת מאוד פשוטה, אבל יש בה משהו ש"קרץ" לי ואהבתי בה ממש.

בעניין הפוטושופ שהגיבו לי עליו, אני לא עורכת את התמונות יותר מדי בד"כ, וברוב התמונות אין עריכה חוץ מחידוד וצבעים בקטנה. למשל התמונה של האמא עם התינוקת, שנראה שהוספתי עליה שכבה של צבע, בתכלס לא הוספתי חוץ מהורוד שיש בצד ימין. הסגול כבר היה.

יש תמונות שאני אוהבת לערוך באמת יחסית הרבה, כמו התמונה עם הדוב, או התמונה עם הקעקוע, וזה כי אני לפעמים אוהבת להקצין. תכלס זה מה שעושה את התמונה, ובלי העריכה הזאת, הן היו נורא רגילות.

אני יודעת שיש לי עוד המון ללמוד, ואף פעם לא אמרתי שאני צלמת מדהימה ומוכשרת. החלום שלי הוא ללמוד צילום מקצועי באמת, עד הפרטים הכי קטנים. זה נושא כל כך מעניין, ותמיד יש לאן לשאוף ומה ללמוד.

אני אגיד לכם בתכלס, הדרישות בקבלה לצילום צבאי הן גבוהות, אבל בתפקיד עצמו, רוב הצילומים הם לא אמנותיים, ואין הרבה לאן להתפתח מבחינת כשרון בצבא. תחשבו על זה רגע, רוב מה שמצלמים בצבא זה אירועים, תרגילים, סיורים. מי שבאמת אוהב את זה, יכול למצוא פינה לעשות כמה תמונות אמנותיות פה ושם, אבל אף אחד לא יתן לכם סט צילומים, עם דוגמניות ותאורה ורקע מושלם ויגיד לכם "הנה תצלמו".

אבל אני לא אשקר, למרות שאין הרבה מקום להתפתח, השירות עובר באמת בצורה טובה. אני עוד שניה סוגרת שנה [חח צעירה שכמוני..] ואני לא מאמינה שכבר עברתי חצי. הזמן פשוט טס! לא יכולתי לבקש תפקיד יותר טוב לעשות, ואני באמת מאחלת בהצלחה לכל מי שרוצה להיות צלם בצבא, או בכלל לעשות תפקיד שהוא אוהב.


עכשיו אני אענה בקצרה על שאלות-

# אני מצלמת בערך מאז שאני זוכרת את עצמי. כשהייתי קטנה להורים שלי הייתה מצלמת פילים ותמיד הייתי בוכה להם שיתנו לי לצלם, עד שהם נתנו לי. כל החיים שלי חיפשתי סיבות לקחת איתי מצלמה לכל מקום, ולצלם הכל, וכמה שיותר מהכל.

# לא הייתי אגב בטקס ש-IAF שאל/ה אותי עליו במדרשה.

# אני משתמשת לרוב בניקון D300s, ובעדשות 18-200, 50, 20 ופיש איי. אם אתם מסתבכים עם ה-D300s, גם ה-D90 סבבה, אבל אני פחות אוהבת אותה.

# בקשר לשאלה של נעה, על יחידת ההסרטה ודובר צה"ל- אני התגייסתי למודיעין, אז המיונים היו שונים, אבל היה להם את אותו עקרון של מה שכתבתי למעלה.

# בקעקוע כתוב Don't be afraid to dream (:

# החלטתי אגב, להוריד באמת כמה תמונות שהיו כאן, כי בדקתי ולא כל כך מותר לי לפרסם אותן. 

 

אני מקווה שעכשיו הדברים קצת יותר ברורים, גם בקשר לתפקיד וגם בקשר אלי ספציפית, וכמובן אני גם מקווה שעזרתי במידה מסויימת.

אם יש לכם שאלות באמת שאני אשמח לענות.

שוב תודה לכל מי שהגיב, גם התגובות היותר טובות וגם הפחות טובות. כמו שאמרתי, אני תמיד ארצה ללמוד עוד, וזה מחמיא כשאנשים אומרים דברים טובים על התמונות שלי (:

שיהיה המון בהצלחה :)

נכתב על ידי BooBoolicsheas , 11/12/2011 21:54  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 






© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לBooBoolicsheas אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על BooBoolicsheas ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)