כינוי:
מין: זכר MSN:
פרטים נוספים:
אודות הבלוג
RSS: לקטעים
לתגובות
<<
נובמבר 2008
>>
|
---|
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
| | | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | | | | | | |
הבלוג חבר בטבעות: | 11/2008
היום בצהריים
אני שומר על האח הקטן שלי היום, הוא בן 3.
אני: (אין לי הרבה כוח אליו) "הנה, תראה האח הגדול!"
הוא: "איכסה"
אני: "מה איכסה? האח הגדול?"
הוא: "לא."
אני: "אז מה איכסה?"
הוא: "תחת."
התפוח לא נופל רחוק מהתפוח השני.
רגע, מה?
~לילה טוב צימוקים!
| |
לעזאזל.
לעזאזל, פשוט ככה.
למרות הכל, למרות הכל, אני פשוט לא מצליח.
אני פשוט לא!!!
תמיד זה היה כלכך קל לי, תמיד הכל היה כלכך פשוט,
למה פתאום אני פשוט לא מצליח, לא מצליח.
וכן, אני יודע שאתם צודקים, כולכם. אני יודע מה צריך לעשות.
אבל אני לא, כי אני לא מצליח. ולמי בכלל איכפת? לאף אחד.
תכלס, כל אחד מקשיב כדי לספר את הצד שלו, ובעצם, אני לא מספר כלום לאף אחד.
אף אחד לא באמת מקשיב, ולאף אחד לא באמת איכפת. רק כשאומרים לו שלא איכפת לו, הוא מתחיל ליהיות נחמד ולהקשיב.
כלכך צבוע, כלכך עלוב.
וכמה קל פשוט לזרוק משהו, בלי לחשוב בכלל. כמה קל פשוט להצהיר הצהרה לאוויר, הצהרה כזאת שהוא בעצמו בחיים לא היה עושה.
"יאללה! פשוט תעשה ככה וככה!". וזהו. פשוט תעשה. פשוט. פשוט.
ואני רואה את זה רק מדרדר, ואיך שכולם מנסים, ואני יודע שגם הם ייכשלו, אני יודע בתוכי. אבל לא באמת. אני לא יודע כלום.
ואני מפחד, כי מה ייקרה אם זה כן יצליח? מה ייקרה אז? פאק. אז זה יהיה באמת עצוב.
אם רק הייתי יכול לשאול את עצמי שאלה, הייתי שואל למה. למה דווקא זה. למה?! לעזאזל.
וההיסטוריה, היא תחזור על עצמה? אני כבר לא יודע למה לקוות.
אבל מה שכן, אני יודע שהפעם, זה לא יצליח. אני יודע שכבר עבוד.
ובסדר, שיהיה, לא נורא.
יש רק אותי להאשים.
אבל אם זה ייקרה, אם זה כן ייתבצע בהצלחה, זה יהיה די נורא. לא יודע למה בכלל, זה פשוט עצוב.
ואתם קוראים עכשיו את הפוסט. חלקכם יחשבו שאני ממש חופר וזה פוסט די עלוב.
האלה שכן קוראים, יקשרו את כל מה שכתבתי לעצמם ולחיים שלהם.
ובסוף, כשייפתחו את התגובות, יזרקו איזה תגובה של "יהיה בסדר" או "מה קרה?", למרות שבעצם זה לא מעניין אותם בכלל.
כולם כלכך תקועים בתוך עצמם, כולם כלכך דואגים לפוזה שלהם.
כלכך נמאס לי כבר, נמאס לי מכל זה.
ולמרות שהיה כיף,
היה חסר.
ואם לא היה חסר,
אני יודע שהיה עצוב.
ומה עכשיו?
מה עכשיו?
נמשיך ללכת, נמשיך ללכת קדימה בחושך. בלי לדעת לאן ולמה, פשוט נלך עד שנגיע למטרה, שבעצם, אנחנו בכלל לא יודעים מהי.
אנו הולכים והולכים, ובסוף נופלים ומתים.
ואיך אפשר לעצור?
אפשר לעצור?
שבוע טוב ילדים,
~הולדר.
| |
שלום לכולם!הנה עבודה בלשון שהתבקשתי להגיש, רציתי להראות אותה פה.
מגיש: איתמר הולדר
כיתה: י'3
עבודה בלשון - ניבים
משימה:
בחר 5 ניבים, הסבר אותם, והצג אותם בדרך יצירתית.
בחרתי לכתוב סיפור המשלב בתוכו את חמשת הניבים שבחרתי.
חמשת הניבים הם:
1) על ראש הגנב בוער הקובע.
2) מרוב עצים לא רואים את היער.
3) כאחד האדם.
4) מי יתן.
5) צאן מרעיתו.
הוא רץ מהר לשיעור. גם ככה איחר הרבה לשיעורים, הייתה לו בעיה עם דברים מהסוג הזה. הוא בילה עם חבריו בהפסקה, ולא הייתה לו תחושת זמן טובה מספיק. עם זאת, לא ידע את הלוח צילצולים בעל-פה, אז איחר הרבה פעמים. כשחשב על זה מדי פעם, לא הבין בכלל למה בית הספר דורש את הגעת התלמידים בזמן ומוריד להם ציון על איחור. הרי הציון אמור לשקף את ידע התלמיד, את התמדת התלמיד, ואפילו את התנהגותו, אך אם מגיע דקה אחרי הצילצול?
הילד הגיע לכיתה, בערך 3 דקות אחרי שהשיעור התחיל. "למה האיחור?", אמר המורה בעצבנות, "זאת לא פעם ראשונה שזה קורה". הוא רק חזר למקום ושתק. הוא ידע שכל מה שיגיד יכול לשמש רק לרעתו, אז אין טעם לדבר. "למה אתה מאחר?" חזר המורה, הפעם בקול עצבני יותר. "האוטובוס... הוא איחר", שיקר התלמיד, לא היה לו תירוץ טוב יותר בשליפה. "שב." אמר המורה, "ארשום לך איחור". התלמיד ישב ושתק. "לשם מה בכל זאת מורידים ציון על כל איחור של תלמיד?", חשב לעצמו התלמיד. התלמיד חשב על מה שהיועצת אמרה לו פעם, שבית הספר הוא לא רק מכונת ציונים, אלא מקנה לתלמידים ערכים. התלמיד לא הסכים עם הערכים האלה שבית הספר מנסה להנחיל בתלמידים. אם משרד החינוך באמת היה רוצה להנחיל בהם ערכים, מרוב עצים לא רואים את היער. חשב התלמיד, מנסים להפוך אותם לבני-אדם טובים יותר, אך מי אמר שמי שמאחר ב2-3 דקות הוא אדם טוב פחות? לדעת התלמיד, בית ספר רוצה משהו הרבה מעבר לרק להקנות ערכים של "אדם טוב יותר". לדעתן, מנסה להפוך את התלמידים לצאן מרעיתו של הממשלה.
למה מתכוון? למשל, חשב התלמיד, אם יעשו סקר שכותרתו "מי אוהב ללמוד?", התוצאות יהיו נמוכות מאוד. אך בכל זאת ישנה סיבה לכך שהילדים הולכים לבית ספר. רוב התלמידים נותנים את אותה תשובה - תיעודת הבגרות. כאשר שואלים אותם למה לקבל בגרות, הם מסבירים שצריך בגרות בשביל להתקבל לאוניברסיטה, וכך ללמוד שם, ובסופו של דבר לקבל עבודה עם שכר טוב. כאשר שואלים את הילדים מה זה משנה אם יקבלו במשכורתם שכר מינימום היספיק להם לאוכל ובית, או שכר גבוהה מאוד אשר יאפשר להם מכונית ספורט יקרה, לא יודעים לענות. לדעתו, הממשלה יצרה את הכסף, ואת בית הספר כמו שהוא היום, בשביל להפוך אותו כאחד האדם, לחנך את כולם למחשבה תאבתנית לכסף, ובעצם, לעבודה בשביל הממשלה בלי שבכלל מבחין שמבזבז את חייו על כסף, שאיתו יקנה רק דברים כמו טלוויזיה בהירה יותר, ומכונית מהירה יותר, כאשר למעשה, לא צריך את המוצרים האלה.
המורה שם לב שהתלמיד לא מרוכז. "ובכן, ומה קרה אז?", שאל המורה את התלמיד שבכלל לא ידע על מה מדובר. "אז, קרה הדבר הנורא מכל", אמר התלמיד בלי בכלל לחשוב על מה שיוצא מפיו. "גם אומר תשובה לא נכונה, וגם מאחר לשיעור בתירוץ גרוע. על ראש הגנב, בוער הכובע. מה הציון שאצתרך לתת לך ביחד ללימודים?", אמר המורה וציחקק לו. קם התלמיד, הסתכל על המורה במבט מזלזל. "מי יתן ואבין למה הינני עדיין כאן", אמר התלמיד, והתקדם לכיוון הדלת. הוא פתח את הדלת, ולפני שייצא הסתכל על המורה, ואמר "בסופו של דבר, כבוד המורה, מה יוצא לנו מזה? מה הציון שאצתרך לתת לכם, צוות החינוך, בהקניית הערכים?".
אמר התלמיד, ויצא.
התלמיד לא חזר יותר לבית ספר לעולם. הוא עבד בתור שוטף כלים והרוויח שכר מינימום, שהספיק לו לאוכל, בית, וקצת ביזבוזים. אחרי שנים רבות, הקים התלמיד רשת בתי ספר חדשה, לא כבילה למשרד החינוך, הבנויה בצורה פתוחה לתלמידים, אשר לשם, תלמידים אהבו ללכת. באחד מהרעיונות שעשו לתלמיד הזה, אמר "בבתי הספר, מרוב עצים לא רואים את היער. אצלינו, מרוב תלמידים מאושרים לא רואים את הצער".
עדכון רגיל מאוחר יותר. ~הולדר.
| |
בע.
מי הבאר מתעקשים לצאת,
והוא לא נותן, הוא לא נותן.
הם מתחננים, הם מנסים בכל כוחם, לצאת מהבער הזאת שלכודים בה,
אבל הוא מתעקש, וחוסם אותם בכל כוחו.
הם הצליחו לנצח, אבל רק פעם אחת, מזמן. וגם אז הוא לא היה בהכרה מי יודע מה.
כשחושב על למה המים מתעקשים כלכך, הוא לא ממש מבין.
למה שירצו לצאת?! טוב להם בפנים!
אבל הם מנסים. בכל כוחם, לא סתם.
והוא לא יודע מה לעשות, כי כל חיו חי על מלחמה איתו ועם מי הבאר, שבעצם, חלק ממנו.
הוא כל היום חי עם מלחמה, שבעצם עם עצמו.
ומודע להכל,
אבל ככה זה, לא יודע למה, אבל פשוט ככה זה.
ולא, די כבר, תפסיקו לחשוב שהכל בגלל הדבר ההוא, די!
זה פשוט ככה אצלו. פשוט ככה.
למה הוא לא יכול פשוט ליהיות מאושר?
והמים, רק נלחמים בו חזק יותר ויותר.
אין לי מה לכתוב פה.
חשבתי על מה ייקרה אם ככה ומה ייקרה אם לא,
ובכל סיטואציה הכל ייצא די גרוע למען האמת.
אין לי רעיונות יותר. סופית.
אני פשוט לא יודע מה לעשות.
יש הרבה, אבל הם פשוט לא מתאימים.
יש כמה שכן, אבל כולנו יודעים מה קורה כשזה קורה נכון?
והנה, היום יש לי הוחכה. אפילו 2, אם ממש תרצו.
היום היה יום שמח.
היה כיף ובןזונה.
ומשום מה, תקף אותי איזה חרא שגרם לי להרגיש רע.
אני לא יודע מה לעשות,
באלי איזה חופש גדול, שבו אני פשוט אצא עם כולם כל יום,
ואני לא אחזור הביתה בלילה.
חופש כזה ענקי שייתן לי לשכוח מהכל.
באלי לצעוד הישר לשם,
באלי כלכך,
ומשהו עוצר אותי.
לעזאזל איתי.
אני שוקל לסגור את הבלוג, במילא כל מה שאני כותב זה חרא, ראו פוסט זה.
נדבר.
~הולדר.
שיהיה יום שישי.
| |
לדף הבא
דפים:
|