לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אני אמא


הרבה שנים חיכיתי לרגע הזה. חיכיתי ובסוף זה קרה, אני אמא. אני אמא של אוּרי, שנולד בהדסה עין -כרם, ב-28 במאי 2007 לאבא ואמא שמאד מאד אוהבים.

Avatarכינוי:  אמא של אוּרי

בת: 62

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2015

ערב ראש השנה תשע"ו


זוכרים את הפוסט על העוגיות של סבתא מלכה שלי,

אז זהו שעשיתי אותן.

 

התחלנו ביום ראשון עם מרצפן.

אורי היה בבית כי לא הרגיש טוב וכך הוא עזר לי,

כמו שאני הייתיעוזרת אז לסבתא.

 

המתכון שלי למרצפן

 

500 גרם שקדים קלופים וטחונים (הפעם קניתי שקדים טחונים בשוק.. ויצא נפלא)

3-4 שקדים מרים (אני לוקחת אג'ואים..)

300 גרם סוכר

2-3 כפות מיץ לימון.

מבשלים מים עם סוכר כשהסוכר נמס מוסיפים לימון ונותנים להתקרש מעט.

מוסיפים את השקדים הטחונים.

מערבביבם הייטב.

ולהוציא מהסיר לשיש בכדי שלא ידבק.

נותנים לבצק להתקרר ויוצרים צורות יפות.

מאכסנים בקופסא במקרר.

 

 

וכך בוקר שלם אורי ואני ייצרנו לנו צורות נחמדות של מרצפן.

 

 

מרצפן

 

אתמול, הכנתי את הטישפישטיל, ובגלל שהיו לי שני מתכונים עשיתי סינטזה של השניים....

ויצא... טישפישטיל של אורלי.

 

והנה המתכון:

קג' קמח.

כוס מים.

כוס שמן

1 מרגרינה. (טוב לא הבטחתי שז יהיה ממש ממתק בריאות...)

1 אבקת אפיה.

2 כפות סוכר.

מעט קינמון.

וניל.


לחמם את המרגרינה המים והשמן ולצקת על החומרים היבשיםללוש הייטב.

במידת הצורך להוסיף מים לבצק.(אני הוספתי 3/4 כוס) - הבצקצריך להיות מאד נעים לעבודה.

לחלק את הבצק ל-2.

לרדד עלה ולהניח בתבנית (אניעשיתי בתבנית מתכת וכך היתה עושה גם סבתא שלי.

 

למלית:

מערבבים בקערה 200 גרם אגוזי מלך קצוצים.

מוסיפים שוםשום - הרבה. (נו אלה מתכונים של סבתא מידות זה לא מצד החזק שלהם..)

צנוברים - לי לא היה אז שמתי שביבי שקדים.

קנמון.

1/2 כוס סוכר.

 

על העלה שרודד ומונח על התבנית מפזרים את המלית.

ןמעלה מרדדים ומנחים את שאר הבצק.

 

חותכים לעומק כל הבצק צורות מעויינים.

ככה סירופ הסוכר חודר עמוק פנימה.

(נו, אני לא כזו במדוייקת- מיכל בת-הדודה שלי עשתה את השלב הה הרבה יותר טוב ומדוייק ממני.)

על כל מעויין מניחים שקד ולוחצים אותו פנימה.

מפזרים שוםשום מעל.

ואופים משהו כמו 1/2 שעה, עד שמקבל צבע יפה.

 

סירופ

 

מרתיחים בסיר 3/4 כוס סוכר עם 2 כוסות מים ומיץ מ- 1-1/2 לימונים.

לתת להתבשל כ-15 דקות.

 

לשפוף סערופ חם על עוגה קרה וסירופ קר על עוגה חמה...

 

 


טישפישטיל

 

 

 


קנינו בפוקס צלחות לבנות, וקשטנו אותן בלורדים מיוחדים לפורצלן,

מחר נאפה אותן 30 דקות על 160 מעלות - כדי לחזק את הצבעים.

וכך, יהו לנו משלוחי מנות לחלק לאהובינו בחג.


צלחות

 

 

 

 

בצלחת יש בעצם את כל מה שאנחנו מאחלים לאהובים עלינו,

 

שפע (שקדים אגוזים.)

טוהר (המרצפן לבן)

מתיקות (יווו כמה שזה מתוק העוגיות האלה)

אהבה.(המון אהבה יש בכל דבר שבא משורשים עמוקים של משפחה)

כבוד (לשורשים שלנו לילדים שלנו לעבר שלנו לעתיד שלנו לדומה ולשונה.)

יצירתיות (הצלחות כל כך צבעוניות וכל כך יפות)

שמחה.(כמה שמחה היה בליבי שמצאתי את המתכונים והצלחתי לשחזר אותם)

 

ואת כל זה ועוד הרבה אני מאחלת לכל אחד ואחת מכם.

 

זהו להפעם.

 

תחשבו טוב יהיה טוב.

נכתב על ידי אמא של אוּרי , 12/9/2015 19:10   בקטגוריות אהבה, אוכל, אני, אמהות, מתכונים, עוגות שעשיתי, קיץ 2015, תמונות, חגים, הנושא החם  
הקטע משוייך לנושא החם: שנה חדשה
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמא של אורי ב-16/9/2015 11:43




58,500
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , האופטימיים , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמא של אוּרי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמא של אוּרי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)