לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אני אמא


הרבה שנים חיכיתי לרגע הזה. חיכיתי ובסוף זה קרה, אני אמא. אני אמא של אוּרי, שנולד בהדסה עין -כרם, ב-28 במאי 2007 לאבא ואמא שמאד מאד אוהבים.

Avatarכינוי:  אמא של אוּרי

בת: 62

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2017    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

חוכמת ההמונים


כבר כתבתי פוסט על כך שאורי ילד קורא.

המון ספרים כבר עברו בבית מהספריה ונקנו בחנויות.

הגענו למצב שאני ואבא כבר לא יודעכים להמליץ.

בדרך כלל אבא לוקח את הספרים לספריה, ומחליף לאורי כשהוא בחוג טקאוונדו או מבוכים ודרקונים.

 

פניתי לחכמת ההמונים,בקבוצת מורים בפיסבוק, ובפיסבוק שלי,

בקשתי ספרים שיכולים להתאים לילחד בן שמונה,

שאוהב מתמטיקה,

מדע,

מבוכים ודרקונים,

ספרי מתח,

סיפורים על ילדים...

קיבלתי רשימה נפלאה.

ערכתי אותה בקובץ וורד...

וככה נוכל ללכת לחפש את הספרים שברשימה,

 

אצלנו כבר חלק גדול מהספרים נקראו, 

אבל למען האחרים אני מצרפת את כל הרשימה.

כמובן שנשמח להוסיף עוד ספרים לרשימה.

 

ספרים מומלצים לאו­רי

 

  •               הארי פוטר
  •               סיירת המדע
  •               הסיפור המושלם/אלדד אילני
  •               הכיתה המעופפת/אריך קסטנר- וספרים נוספים שלו.
  •               סבא קיש/ שלמה אבס
  •               שרביט והחרב
  •               משחקי בילוש /מיכאל אבס הבלשים הצעירים
  •               ספיידרוויק
  •               39 רמזים
  •               מנהרת הזמן
  •               גיבורי האולימפוס
  •               הסיפור שלא נגמר
  •               ההוביט
  •               דנידין הרואה ואינו נראה
  •               ג'ינג'י
  •               חסמבה
  •               השביעה הסודית
  •               החמישיה והכלב
  •               מיתולוגיה יוונית לילדים
  •               פרסי ג'קסון
  •               יד הפלא/זוהר אביב
  •               סיפורי נרניה
  •               ספרים של נאוה מקמל עתיר
  •               צמרמורת
  •               דוד אריה
  •               האחים לב ארי
  •               הסודות של ניקולס פלמל
  •               ד"ר דוליטל
  •               אוליבר טוויסט
  •               סיירת המדע
  •               חוות הקסמים /א"ב וייט
  •               ספרים של ג'ודי בלום- סופר פשוש ופשוש בריבוע.
  •               יום סמק הגדול /אדם רקס
  •               מטילדה
  •               מר שועל המהולל / רואלד דאל
  •               בון
  •               סדרת משימה עולמית
  •               סידרת כוח המוח/זוהר אביב 
  •                תולי תעלולי
  •               זכרונות לילד אחר
  •               הרפתקאות ילדי קיבוץ לוטן.
  •                צא וחשוב.

 

 

זהו להפעם!

תחשבו טוב יהיה טוב!

 

נכתב על ידי אמא של אוּרי , 25/10/2015 09:06   בקטגוריות אוּרי, כיתה ג, ספרים, צרות של עשירים  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמא של אורי ב-28/10/2015 11:05
 



"מלכת היופי של ירושלים"


אני מאד אוהבת לקרוא.

וקוראת מעט מידי לטעמי.

יש לזה אלף ואחד סיבות,

בעיקר זה שהעיניים שלי... קשה להן לקרוא.

אני צריכה שספר יתפוס אותי חזק כדי שאתמיד לקרוא אותו עד הסוף,

אני צריכה עלילה סוחפת.

אני צריכה שפה טובה , נעימה, קולחת.

אני צריכה למצוא את עצמי בספר.

 

על הספר "מלכת היופי של ירושלים" שכתבה שרית ישי לוי שמעתי לראשונה מהמחנכת של אוריקי.

היא סיפרה לי שקיבלה אותו וקראה בנשימה אחת.

ובאותו זמן הבטיחה שתביא לי לקרוא אותו. 

מהרגע שקיבלתי אותו... כל כך רציתי לקרוא אותו.

הדמות שעל הכריכה עם השמלה המקסימה הזו של פעם הקסימה אותי.

 


 

 

מהרגע שהתחלתי לקרוא הספר סחף אותי,

יש בו ביטויים בלדינו - ספניולית, כמו בבית סבתא מלכה שלי.

יש בו תאורים של השכונות הראשונות של ירושלים מחוץ לחומות, על בור המים והישיבה של הנשים יחד, כמו ששמעתי בילדותי.

יש בו אהבות אסורות...(ספרדיים אריסטוקרטיים ואשכנזיים...)

יש בו תאורים של רחובות ירושלים ומקומות שעדיין עומדים כאן - לתפארת העיר.

וריח של מאכלים - ביסקוצ'וס אותם סבתי הכינה אמי מכינה ואני גם, וחמין מקרוני שאנחנו קוראים לו חמקרוני.

ובעיקר יש בו סגאה משפחתית של 4 דורות

סבתא רבתא - מרקדה

סבתא - רוזה

אמא - לונה

וגבריאלה -שנקראה על שם סבהּ, גבריאל יפה התואר.

זהו ספר שמזכיר לי פאזל, בו כל חלק בסופו של דבר נמצא בדיוק במקומו.

וכמו בחיים עצמם, השלווה באה עם הסליחה ההשלמה והקבלה.

 

סיימתי את הספר בדמעות.

מייד הצהרתי, זהו ספר נפלא, ספר בו בוכים.

 

לי הזכיר הספר סיפורים משפחתיים,

על דוד פנחס שאוי ואווי היה אשכנזי וחלוץ והתחתן עם דודה שמחה הספרדיה,

בת למשפחת דנון הכל כך שורשית ומוכרת בירושלים. (ואחר כך למד לדינו ודיבר אותה טוב יותר מהרבה ספניולים...)

על התנור שהיה משותף לאנשי נחלת ציון,

על הבית שבו גדלה אמא שלי בנחלת ציון בו השירותים בחוץ,

על ימים שלפני קום המדינה שדודהּ האהוב של אימי אוריאל לוי, עלה לירושלים בשירות

להביא אוכל וציוד לירושלים, ואז נהרג.

על אחיו של אבא שהיה במחתרת. 

על אמא שלי שנענשה במכות כי בקשה אוכל כשלא היה.

את טעם הסוטלצ' עם ציור של מגן-דוד או פרח מקינמון, וסופריטו קצת שרוף למטה.

 

 

ולך שרית ישי לוי, אני רוצה להודות על הספר המקסים הזה,

על הלדינו בו,

על האוירה,

על ירושלים של פעם.

נכתב על ידי אמא של אוּרי , 9/10/2014 16:34   בקטגוריות Off Topic, אהבה, אני, ספרים, סתיו 2014, תמונות  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמא של אורי ב-11/10/2014 10:45
 



ניסים קטנים.


אוריקי התחיל לקרוא ספר.

אנחנו היינו צריכים לצאת אז הוא לקח את הספר איתו.

הוא קורא ויורד במדרגות של הבית.

מזל הוא לא נפל במדרגות.

יצא מהבינין לעבר האוטו, והוא עדין קורא בספר,

והרי לכם נס, אוריקי לא נתקע בעמוד חשמל.

נכנס לאוטו חגר את עצמו והמשיך לקרוא,

והמשיך לקרוא.

גם  אני הייתי קוראת ברחובות,

אבל אצלי זה תמיד נגמר באיזו נפילה,

פגישה לא ברורה עם עמוד או איזה איש תמים שהלך לו ברחוב.

 

על כך נאמר: 

Thanks God for small miracles.

 

שבת שלום!!

נכתב על ידי אמא של אוּרי , 6/6/2014 15:55   בקטגוריות אביב 2014, אוּרי, אני, זכרונות, ספרים  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמא של אורי ב-10/6/2014 10:48
 




דפים:  
58,500
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , האופטימיים , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמא של אוּרי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמא של אוּרי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)