לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מור זה יותר

לחיות בסרט זה לא דבר רע, מדי פעם חשוב לוודא שלא מדובר בסרט אימה.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2008

הסיפור שלי


חודשיים שלא כתבתי כאן מילה... אני לא ממש יודעת למה, זה שלא היה לי על מה לכתוב וזה לא שלא היה לי זמן - פשוט נמנעתי מלכתוב.

כתיבה זה דבר מדהים, פעמים רבות היא מאפשרת לנו להתמודד בשקט עם דברים שקשה להתמודד איתם בקול רם.

בתור מורה במגמת קולנוע, זה כבר מספר חודשים שאני מעבירה לכיתת הבוגרים שלי סדנת תסריטאות במטרה לעזור להם לגבש את התסריטים לסרטי הגמר שלהם.

"תכתבו על נושא שקרוב אליכם", כך אני חוזרת ומדגישה בפניהם פעם אחרי פעם, ובתוך כך מלמדת אותם על בניית סצנות, עיצוב דמויות ונקודות שיא...

כתיבה זה משהו שבא מבפנים, זה צריך לבעור לך בבטן עד למצב שלא ניתן להחזיק את זה בפנים ואז פשוט להקיא את הכל על הנייר, אז, ורק אז לנסות ולעשות סדר בבלגן.

אז זה בוער לי בבטן, בוער כבר הרבה זמן למען האמת... וכבר כמה שבועות שאני יושבת כמעט כל ערב וכותבת תסריט, טוב זה עוד לא ממש תסריט אלא סינופסיס לתסריט.

למי מביניכם שלא יודע מה זה סינופסיס, אז מדובר בתסריט עם חלוקה לסצנות אך ללא דיאלוגים. אז ככה אני יושבת, כותבת, בונה דמויות, מנסה לתת להם קווי אופי רוחביים ואורכיים, יוצרת מערכות ומפרקת סצנות...

עד כאן הכל בסדר, אבל עכשיו שהגיע השלב שבו אני צריכה לתת לדמויות שלי לדבר... וזה קשה, יותר קשה ממה חשבתי. התסריט שלי, ספק אוטוביוגרפי, ספק בדיוני מכריח אותי להתמודד עם נישות בחיים שלי שבחרתי לסגור ועכשיו הגיע הזמן לתת להן דרור ולחבר אות, למילה, למשפט - לסצנה קולנועית.

אני לא מתיימרת להציג את החיים שלי, אני כן מתיימרת לספר סיפור שאני רק חלק קטן ממנו, וכמו שאני מדגישה בפני התלמידים שלי אני כותבת על נושא שקרוב אליי...

 

הכתיבה נהפכה לחלק משמעותי מהחיים שלי, בין העבודה האינטנסיבית על סיום התזה שלי לבין העבודה על התסריט - אני כותבת הרבה, בעיקר בשביל עצמי, ואתם יודעים מה, זה עוזר.

 

 

נכתב על ידי , 11/1/2008 13:20  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

בת: 40




הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למור זה יותר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מור זה יותר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)