לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הודעות ועד העובדים של עיתונאי "הארץ"

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

11/2007

אחרי האסיפה: מכתב מהוועד ותגובת ההנהלה


31.10.2007

לכבוד

מר יוסי ורשבסקי, מנכ"ל

מר עמוס שוקן, מו"ל

מר גיא רולניק, סגן מו"ל

 

הוצאת עיתון "הארץ", רח' שוקן 21 תל אביב

 

הנדון: הודעה על תוצאות אסיפת העובדים ודרישה לפתיחה במו"מ

 

1. אנו מתכבדים להודיעכם כי באסיפת עובדים של עיתונאי "הארץ" שהתקיימה ביום 19 באוקטובר 2007, הוחלט ברוב גורף להעניק לוועד העיתונאים הנבחר ייפוי כוח להכריז על סכסוך עבודה במועד שימצא לנכון.

 

2. החלטת האסיפה לפתוח את הדרך להכרזה על סכסוך עבודה אינה בבחינת מוצא ראשון; אנו נאלצים לנקוט צעד חריף זה לנוכח סירובכם הנחרץ לכל פניותינו בדרישה להכרה בוועד ולפתיחה בהידברות.

 

3. כידוע לכם, במהלך החודשים האחרונים, מאז אסיפת העובדים ביום 11 במאי 2007 בה נבחר פה אחד ועד עיתונאים ב"הארץ", פנינו אליכם בבקשות חוזרות ונשנות לפתוח עמנו בהידברות. ואולם אתם דחיתם את כל פניותינו בעניין. במקביל, העליתם דרישה לקבל לידיכם את טפסי ההצטרפות של העיתונאים החברים באיגוד.

 

4. לנוכח הסיכון הממשי הכרוך בחשיפת הטפסים והפגיעה הקשה בפרטיות המצטרפים – נימוקים שהובהרו לכם היטב במכתבינו – הצענו שלל פתרונות אלטרנטיביים: הגשנו לכם תצהיר חתום על ידי מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב, מר יוסי בר-מוחא, המעיד על מספר החברים באיגוד; הצענו כי ימונה נאמן מוסכם בפניו ייחשפו הטפסים והוא יוכל לאשר את הצהרתנו על מספר המצטרפים לאיגוד; ולבסוף, הצענו לאפשר לכם לעיין במסמכי ההצטרפות לאיגוד גופם – כל עוד יתחייב "הארץ" לא לפגוע באיש מהמצטרפים בגין חברותם בהתארגנות, ויצהיר על נכונותו העקרונית לקיים מו"מ ענייני עם ועד העובדים הנבחר לאחר בירור שאלת יציגותו.

 

5. לדעתנו היה בפתרונות אלה כדי לספק מענה הולם לדרישתכם להיווכח כי הוועד עומד בתנאי היציגות. מה גם שסירובכם לכל הפתרונות הללו היה גורף ובלתי מנומק.

 

6. אנו פונים אליכם כעת שוב, בניסיון אחרון למנוע את פריצת הסכסוך, בבקשה לבחון מחדש את עמדתכם בעניין. נשוב ונבהיר – אנו מוכנים לאפשר לכם לעיין במסמכי ההצטרפות של החברים, ובלבד שעיון זה יהווה צעד ראשון בהידברות בינינו.

נצפה לתשובתכם בימים הקרובים.

 

בכבוד רב,

ועד עיתונאי "הארץ"


 

תגובת הנהלת "הארץ":

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי ועד העובדים , 19/11/2007 12:57  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-3/12/2007 08:29
 



החלטות האסיפה השנייה


עיתונאיות ועיתונאים,

 

ביום שישי האחרון (19.10.2007) התכנסה בבית סוקולוב אסיפה כללית של עיתונאי "הארץ", בהשתתפות כמאה עיתונאים, בהם חברים בהנהלת המערכת, כותבים בכירים, עורכים, כתבים, צלמים, ראשי דסק, גרפיקאים ומשכתבים. ברוב גורף, ועל רקע סירובה המתמשך של ההנהלה להכיר בוועד ולפתוח בהידברות עמו, הוחלט לייפות את כוחו של הוועד להכריז על סכסוך עבודה. המשמעות המעשית של צעד כזה היא פתיחת האפשרות, בתום שבועיים מיום ההכרזה – אם במהלכם תעמוד ההנהלה בסירובה העקרוני להכיר בהתארגנות העובדים ולהידבר עמה – לנקיטת צעדים ארגוניים בשעות העבודה.

 

ההחלטה היא ציון דרך ביחסי העבודה בעיתון ובמעמדם של העיתונאים בו: זוהי הצהרה על סירובנו להתמיד במצב שבו שכרנו הולך ונשחק, ואף מקוצץ, ותנאי עבודתנו מידרדרים, בעוד מטלותינו הולכות ורבות. אבל לא פחות מכך, ההחלטה היא הצהרה על סירובנו לשתף פעולה עם חד צדדיות היחסים שכופה עלינו ההנהלה; אותה חד צדדיות שבאה לידי ביטוי בקיצוצי שכר ורפורמות המונחתים עלינו, ומוצאת כעת ביטוי מובהק בסירובה הבלתי מתפשר של ההנהלה לכל התדיינות עמנו כקבוצה.

 

אמנם, סכסוך עבודה הוא צעד חריף, והוא מעורר, מטבע הדברים, חששות רבים. אך הוא גם הזדמנות: הזדמנות להוכיח את מחויבותנו למעמד המקצוע והזדמנות להפגין סולידריות בינינו. כנגד החשש הלא-מופרך מפני ניסיונות ההנהלה לסכל את המאבק באמצעות פגיעה בעובדים, עלינו להתחייב לעמוד בכוחות משותפים ולחסום כל פגיעה בעובד או עובדת על רקע מימוש זכותם החוקית להתאגד.

 

חשוב להדגיש כי החלטות האסיפה הכללית של העיתונאים מקיפות לא רק את כל משתתפיה, ולא רק את כל עיתונאי "הארץ" שהצטרפו לאגודת העיתונאים ותומכים בוועד, אלא גם את כל שאר העיתונאים בעיתון; אגודת העיתונאים היא הארגון היציג של כל עיתונאי "הארץ", והוועד שנבחר בידי האסיפה הכללית של העיתונאים מייצג את כל העיתונאים בו. לפיכך, לא רק שתוצאות המאבק ישפיעו על כל אחד ואחת מאיתנו, אלא שמוטל על כל אחת ואחד לקחת בו חלק פעיל, כדי להבטיח את הצלחתנו המשותפת.

 

לעובדים שעדיין מהססים אם להצטרף לוועד אנחנו אומרים: הזמן להתלבטויות עבר. אי אפשר להמשיך לשבת על הגדר. הצלחת מאבקנו תלויה בהתגייסות של כולנו. כמי שבשגרת עבודתם מוציאים עיתון הנלחם על זכויות של אחרים ומגנה את מי ששולל אותן, אסור לעיתונאי "הארץ" לשתוק לנוכח התעלמות ההנהלה מזכותנו הבסיסית להתאגד. אנו קוראים לכל אחד ואחת להצטרף למעגל העשייה, באחת מהוועדות: ועדת סולידריות (חיזוק הקשר בין העיתונאים, ארגון מסיבות ומפגשים), ועדת מאבק (יצירת בנק עיצומים, ארגון העיצומים במחלקות השונות), ועדה לטיפול בתלונות פרטניות של עובדים (שחבריה ייעצו לעובדים בעניין זכויותיהם ויעמדו בקשר קבוע עם ההנהלה).   

 

עד כה הצטרפו להתארגנות כ-200 עיתונאים. כל מי שטרם הצטרף מוזמן לעשות זאת כעת. טופס הצטרפות לאגודת העיתונאים ניתן למצוא בבלוג הוועד;תמונות ותשלום ניתן למסור לידי הנציגים בכל עת. וכמובן - כולם מוזמנים לישיבות הוועד, שבשלב זה מתקיימות בימי שישי, בשעה 13:00, בבית סוקולוב.

 

בשאלות, הצעות, הערות וגערות אפשר לפנות במייל: [email protected]

 

בברכה,

ועד עיתונאי "הארץ"
נכתב על ידי ועד העובדים , 11/11/2007 17:26  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עובד מפוחד (המשך) ב-12/11/2007 12:20
 





Avatarכינוי:  ועד העובדים

בן: 17

Google:  de.worker




16,911

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לועד העובדים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ועד העובדים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)