לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הודעות ועד העובדים של עיתונאי "הארץ"

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2007    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

9/2007

ריכוז פניות על תנאי העסקה


דע/י את זכויותיך!

בימים אלה מרכז הוועד פניות בנושא תנאי העסקה.

- מומלץ לבדוק אם מופיע בחוזה סעיף לפיו, "הפרשות החברה לקרן הפנסיה המקיפה הינן במקום מלוא פיצויי הפיטורים", ובמידה שכן - לפנות לנציגי הוועד. אם אין בידיך חוזה, ניתן לבקש עותק דרך מדור שכר

- אם יש לך בעיות הקשורות לתנאי עבודה פיסיים, למשמרות, לימי חופשה או ליום מנוחה שבועי, אם החזר ההוצאות שלך אינו מספיק לכיסוי הוצאותיך, אם לא קיבלת העלאה בשכר זה כמה שנים, או בכל עניין אחר, אנא פנה/י לאחד האנשים הבאים:

אריאל גוטליב [email protected]  

קרן דותן [email protected]

תמרה טראובמן [email protected]

אורי סבח [email protected]

רותי סיני [email protected]

אהוד עין-גיל [email protected]

תהל פרוש [email protected]

יואב ריבק [email protected]

נכתב על ידי ועד העובדים , 22/9/2007 20:19   בקטגוריות הודעות לעובדים, כללי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג'ואב ב-24/9/2007 09:14
 



תגובת העיתונאים: מגנים את המתקפה של מנכ"ל העיתון


אנו, קרוב ל-200 חברי ועד עיתונאי "הארץ", מגנים את המתקפה של מנכ"ל העיתון, מר יוסי ורשבסקי, על עובדי העיתון ועל זכותם להתאגד. זכות ההתאגדות היא זכות יסוד אוניברסלית, המעוגנת במשפט הבינלאומי ובמשפט החוקתי הישראלי (בין היתר בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ובס' 33ח לחוק הסכמים קיבוציים). יחד עם זכויות וחירויות יסוד נוספות היא משקפת את הערכים ההומניסטיים שאותם מקדם "הארץ" מדי יום מעל דפיו, באופן שהפך אותו לקול ייחודי, איכותי ומוערך בנוף התקשורת הישראלי. הדעת אינה סובלת שמנכ"ל העיתון ינצל באופן פוגעני וציני אירוע חגיגי לציון השנה החדשה כדי להציג עובדים שמנסים להתאגד כאילו הם אויבים הפוגעים במוסד שבו הם מועסקים, ובכך יכפיש ציבור גדול של עיתונאים מסורים המחויבים לכל אותם עקרונות ש"הארץ" חרת על דגלו.


אנו שבים ומבהירים שהצלחת העיתון חשובה לנו בה במידה שהיא חשובה להנהלה. הצלחת העיתון היא הצלחתנו. הטענה שהוועד קורא לביטול מנויים היא חסרת שחר. זו טענה מקוממת ומסולפת. מקורה ככל הנראה במכתב ששלח קורא לעמוס שוקן, בו נכתב: "בניגוד למספר אנשים איתם שוחחתי בנושא בימים האחרונים, אינני חושב שיש בכלל מקום להודיע כי מנויי בעיתון יבוטל אם לא תשנה גישתך. אין לנו ארץ אחרת ואין לנו 'הארץ' אחרת" (את המכתב המלא ניתן לקרוא בבלוג הוועד). הדברים משקפים נאמנה את עמדתנו.

 

אנו שבים וקוראים להנהלה להכיר בכך שרוב גדול מעיתונאי "הארץ" הצטרף לוועד. הרוב הזה דורש מההנהלה להידבר אתו.


בברכת שנה טובה,


ועד עיתונאי "הארץ"


נכתב על ידי ועד העובדים , 11/9/2007 14:37  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הדרקון הלא נכון ב-15/9/2007 19:52
 



מכתב לעיתונאים: אסיפה כללית שנייה ב-19 באוקטובר


עיתונאיות ועיתונאים יקרים,

 

ב-19 באוקטובר תתקיים אסיפה כללית נוספת של ועד עיתונאי "הארץ". האסיפה תוקדש להצגת מסמך הדרישות לשיפור תנאי העסקתנו ולדיון בדרכי פעולה להמשך המאבק. אנא סמנו את התאריך ביומנים ושריינו את היום. נוכחות כולם חשובה.

 

כיום אנו מנסים לקיים הידברות עם הנהלת "הארץ" על הכרה בוועד ופתיחה במשא ומתן. אף על פי שיותר ממחצית מעיתונאי "הארץ" כבר הצטרפו לאגודת העיתונאים, ואנו עומדים בתנאים הנדרשים מארגון יציג – המו"ל עמוס שוקן הצהיר כי יסרב לקיים כל התדיינות קיבוצית.

 

במקביל, דורשת הנהלת העיתון לקבל לידיה את טופסי ההצטרפות לאגודה. איננו רוצים שהעברת הטפסים תהיה מכשול לפתיחת משא ומתן. לכן, אם תתחייב ההנהלה לפתוח במשא ומתן לאחר שתשתכנע שהוועד יציג, וכן תתחייב לא לפגוע במצטרפים לוועד – נסכים להציג בפניה את הטפסים. ואולם עד כה ההנהלה לא הביעה נכונות לעשות זאת.

 

התאגדות העובדים – המתממשת מחדש בעיתון "הארץ" לראשונה זה יותר משני עשורים – הגיעה לשלב קריטי. מטרת המאבק היא לאלץ את ההנהלה לקיים את זכויותינו הקבועות בחוק ולשפר את תנאי העסקתנו. הוועד גיבש מסמך דרישות, הנוגע לעיתונאים בחלקי העיתון השונים. בין השאר אנחנו מבקשים כי יינתן פיצוי על כוננויות ומשמרות נוספות לעורכים ועל תוספת עבודה לכתבים, ייקבע מנגנון לעדכוני שכר ושכר מינימום לעורכים וכתבים ויסופקו תנאים פיסיים נאותים ותינתן הזכות הקיימת בחוק לשימוע לפני פיטורים.

 

בנוסף לכך, תבענו להקים ועדת בטיחות בעיתון ולצרף אליה נציג של הוועד (אהוד עין-גיל), כפי שמחייב החוק. הגשנו למפקח על העבודה רשימת תלונות על בעיות בטיחות, שאספנו מהעובדים בשני הבניינים. בעקבות זה התקיימה בעיתון פגישה עם סמנכ"ל הלוגיסטיקה, יונתן גלילי, ובה נדונו טענותינו אחת לאחת. בסיור עם המפקח נמצאו ליקויים שונים. בין היתר, נמצא שהאוויר למערכת האוורור נכנס מהחניה. המפקח דרש מ"הארץ" לתקן את הליקויים.

 

חברות וחברים, הצלחת המאבק תלויה בהתגייסות של כל אחת ואחד מאתנו. כתנאי יסוד, עלינו להשלים את תהליך ההתאגדות. לכן, אם עוד לא שילמת את דמי החבר – אנא עשה/י זאת ללא דיחוי. דמי החבר הם על סך 250 שקלים. ניתן לשלם בשלושה תשלומים, בצ'קים. את התשלום, בצירוף שתי תמונות פספורט, יש למסור לאחד מחברי הוועד או לשלוח לאגודת העיתונאים בכתובת: רח' קפלן 4, ת"א. חברים שאינם יכולים לעמוד בתשלום עקב קשיי נזילות, מוזמנים לפנות בהקדם לאחד מחברי הוועד ויימצא לכך פתרון דיסקרטי.

 

עיתונאים שעוד לא הצטרפו, מוזמנים להצטרף. מלאו את טופס ההצטרפות (הטופס נמצא באתר הוועד. יש למלא רק את החלק הראשון, העוסק בפרטים אישיים). מסרו את הטופס בצירוף 250 שקלים ושתי תמונות פספורט לאחד מחברי הוועד, או שלחו לאגודת העיתונאים.

 

ישיבות הוועד פתוחות בפני כל החברים בהתאגדות – אתם מוזמנים בחום להגיע, לקחת חלק, להציע יוזמות, להעלות רעיונות. למועדי הישיבות אפשר ליצור קשר עם כל אחד מחברי הוועד.

בברכה חברית,

 

ועד עיתונאי "הארץ"

קרן דותן (יו"ר משותף)
אריאל גוטליב (יו"ר משותף)
רותי סיני
תמרה טראובמן
יובל יועז
אורי שוורץ
תהל פרוש
יעל גרינפטר
יואב ריבק

נכתב על ידי ועד העובדים , 10/9/2007 01:22  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עומד משתומם ב-10/9/2007 10:27
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי:  ועד העובדים

בן: 17

Google:  de.worker




16,911

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לועד העובדים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ועד העובדים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)