לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2012    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  




הוסף מסר

5/2012

רק מילה טובה


לפני יומיים או שלושה, שכבתי במיטה וחשבתי לעצמי; בואנה, יחסית לאחת שתופסת מעצמה סובלנית, סבלנית ובעיקר חברה...

אני אומרת מלא מילים רעות על אנשים. אז כתבתי לעצמי שבועה שאשתדל לדבר כמה שפחות מילים רעות.

וואלה, עברו יומיים או שלושה ולא הולך לי מדהים.

וזה חבל לי כי אני מנבלת את הפה כל כך הרבה על אנשים, כמה ביקורת יש לי, אפילו על עצמי.

אני שואפת להפחית את זה. וגם אם אדבר מילה רעה על בן אדם - שזה יהיה לפחות עם אותו האדם עצמו.

או לפחות, שזה לא יהיה קשור לאופי שלו, אלא על משהו שהוא ביצע לא טוב, לא משהו שישקף את האישיות שלו.

וגם אז, לפחות שאדבר על זה גם עם נושא השיח.

לשבועה קוראים "רק מילה טובה". היא כבר לא תתקיים כמו שרציתי, רציתי לקפוץ רחוק מדיי.

אבל לפחות אקפוץ קצת קצת, ואפסיק לרכל כבר. מאחורי הגב. אולי רק מעט, רק כשאצטרך לפרוק משהו שממש יצרום לי.

מקווה שלא יהיה כזה דבר.

 

אני מקשרת את הנושא הזה לנושא החם "אלימות משתוללת". קראתי רק את הכותרת ולא את התוכן.

אבל אני מניחה שמתכוונים שם יותר לאלימות פיסית. אני חושבת שהמקור להכל, הוא השפה, האלימות המילולית.

כי המילים הן המניע, הצורה שבה אנשים תופסים מילים מסוימות וטונים מסוימים, הם אלו שמדליקים את הפיוז.

אם הקטע הזה יהיה בנושא החם, אולי אתם הקוראים תחשבו פעמיים לפניי שתדברו מילה רעה.

אולי גם אתם הקוראים, תנסו את "רק מילה טובה", קצת קצת. זה באמת ממש לא קל.

זה עוד צעד כדיי לשפר את עצמך כבן אדם, ומי יודע... אולי גם את החברה שלנו.

כל אדם יכול לשלוט רק על ההתנהגות של עצמו, אבל לעורר את המודעות והיכולת - תמיד אפשר ואף רצוי.

 

 

בהצלחה!

חיבוק של הסוררת

 

נכתב על ידי -עדי- , 7/5/2012 21:45  
הקטע משוייך לנושא החם: אלימות משתוללת
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  -עדי-

מין: נקבה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

13,689
הבלוג משוייך לקטגוריות: ספורט , תנועות נוער , עכברי כפר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל-עדי- אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על -עדי- ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)