לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


חזרה על אובייקט מסוים מספר פעמים עם שינויים שהולכים וגוברים, עד ליצירת אובייקט שונה לחלוטין מהמקורי.

כינוי: 

בן: 31

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2007

על השביתה (2?), 4 נקודות אקראיות שעולות בראשי.


  • "מורה מתחילה משתכרת פחות ממנקה!"

את המשפט הזה שמעתי פעם בחדשות. נניח שזה נכון (אני לא מאמין שמורה שעובדת בבי"ס במתכונת של משרה מלאה, מקבלת פחות מנקה, לא מאמין, מה לעשות), ואז נעשה השוואה קטנה:

 

מורה מתחילה: כשהיא חולה, יש לה זכות לקחת יום מחלה, ועדיין תקבל שכר על כך; לרוב, יש לה שעות חופשיות בחלק מימי הלימודים; להרבה מורות יש גם יום חופש (אבל לא למורה מתחילה, אני מניח); יש גם חופשת הריון של 3 חודשים; ובכלל - יש עבודה קבועה, עם שכר קבוע, שעות קבועות, ובכלל, איזשהי מסגרת סביבה אפשר לבנות את החיים.

 

מנקה: כשהיא חולה, אולי תוכל לבטל את העבודות הממתינות לה, אבל מסופקני אם תקבל שכר; שעות חופשויות? הצחקתם את סבתא שלי; ימי חופש? סבתא מתפוצצת מרוב צחוק; נכנסת להריון? בשעה טובה, חופשה לא תקבלי על זה; ובכלל - העבודה קבועה אולי, השכר לא בהכרח, גם השעות לא, ואין בדיוק מסגרת.

 

אז אולי מורה מתחילה משתכרת פחות (עוד פעם, לא מאמין וזה) - אבל בין התנאים אי-אפשר להשוות.

 

  • בואו נודה בזה, רוב הוויכוח הוא סביב השכר של המורים.

אז הנה הדעה שלי: יש מורות מצוינות, שאני פשוט סוגד להן, ואני אזכור אותן כל חיי. הן מהוות אולי 2% (בהגזמה טוטאלית) מכלל המורות במערכת החינוך. למורות המצוינות האלו צריך לתת את השכר הכי גדול, כי הן מה שגורם לי לקום בבוקר עם חיוך לביה"ס, וכל התלמידים משתוקקים לשיעור שלהן שכבר יגיע.

 

מצד שני, שאר 98% המורות הן מטומטמות. אידיוטיות גמורות וחסרות תקנה. אין יותר נמוך מזה - פשוט אין! אולי את החומר שלהן הן יודעות (כנראה אחרי שינון של אלפי שעות, אני לא יודע אם משהו יכול להבקיע את הראש האטום-יותר-ממקלט-גרעיני שלהן), אבל להעביר אותו הן לא.

 

הייתה לי מורה לתנ"ך שכל מבחן שלה לקח חודש לבדיקה. ח ו ד ש (!), למרות שלנו אמרו שלפי התקנות, מורה צריכה להחזיר מבחנים כבר אחרי שבועיים. אחרי שעברו השבועיים, התחילו התירוצים, ואם רצית להשיג אותה בשביל - חס ושלום - לדבר על שאלה כזאת או אחרת, היית צריך להיות סופרמן. למה?

 

בגלל שכל המורות, ללא יוצא מן הכלל - כן, אפילו המצוינות האלו - בורחות לחדר המורים (או שנאמר, "מורות"?) בהישמע הצלצול. לא משנה איזה צלצול. בהפסקה הגדולה אפשר להבין אותן, אבל מה שמקומם כאן הוא שבכל הפסקה בין-השיעורים (לא יודע איך אצלכם, גם בתלמה וגם בביה"ס הקודם שלי הייתה הפסקה קטנה של 5 דקות בין שיעור לשיעור) הן מתעקשות לקפוץ לחדר המורות, למרות שרק ללכת לשם וחזרה לוקח לפחות 3 דקות. כשהן כבר בפנים, מתעקשות המורות לשוחח קצת, להכין כוס קפה, והרבה מורות מחליטות גם לתפוס כסא ליד שולחן כזה או אחר. האיחורים לשיעור בלתי נמנעים, ואז הן צועקות עלינו על יחס לא רציני ללימודים.

 

כי בסוף, הכל עניין של יחס. רוב המורות, הרוב המכריע, מתייחס אלינו, אל ביה"ס ואל העבודה בזלזול. חלקן מתייחסות לעבודה בבוז, בגלל שהן סבורות שהיו יכולות להצליח הרבה יותר במקום אחר, אני מניח, חלק פשוט "מחפפות" כי כאלו הן - אבל אחרי זה לבכות על העלאת השכר?

 

  • "אכפת לנו מהתלמידים"

כן, ובגלל זה אתם משביתים את הלימודים כבר חודש, ולא מלמדים תלמידים לבגרויות אפילו. עזבו - ובוא נודה בזה - שהציונים יהיו אותם ציונים כי הרוב המכריע של המורות (מה אמרנו, 98%?) הן פשוט מטומטמות שלא יודעות את המקצוע שהן מלמדות או איך צריכה מורה להיראות ולהתנהג בכלל. אני שמעתי שמורה אחת לא הסכימה אפילו לדבר עם אם בקשר להישגי בתה במתמטיקה, "כי עכשיו שביתה". אז כן, מאוד אכפת לכן, אנחנו רואים את זה בכל יום ויום בביה"ס, וגם עכשיו, בזמן השביתה המתארכת-יתר-המידה.

 

  • על שעתיים בשבוע, הארכתם את השביתה בעוד שבועיים?

כן, תאמינו לו, חלק מהצעת ההתפשרות של האוצר הייתה תוספת שעתיים בשבוע בתמורת העלאה בשכר של כ- 15%. יש לציין, שאת עובדי המדינה "שברו" לאחר כמה ימים בלבד, וגם זה בתמורת להעלאה של 5% בלבד תוך 5 שנים.

 

לדעתי, האוצר טעה. עוד שעתיים עבודה? עוד שעתיים בשבוע השתלמות! לחצי מהמורות אין תואר בכלל, חלק מן המורות משלימות אח"כ לתואר ראשון, ובמזל עושות שני מתישהו. למה לא לקבל לעבודה מורות עם תואר ראשון בלבד במקצוע לימוד, ותואר ראשון בהוראה? בבתי ספר מסוימים מלמדים מדריכי טיולים את שיעורי הגיאוגרפיה. אני מניח שאותה מדריכת טיולים יודעת באותה מידה את החומר כמו המורה המטומטמת לגיאוגרפיה (שבביה"ס הקודם שלי, הייתה המנהלת), אבל איזשהו סטנדרט צריך להיות.

 

אולי, אם יפטרו את כל המורות, ללא יוצא מן הכלל, יפתחו דף חדש, אבל לעבודה יקבלו רק את המורות עם תואר ראשון (הייתי כותב שני, אבל אין מספיק כאלו, וזה עצוב) - אולי אז יהיה אפשר וראוי לדבר על העלאה מסיבית בשכר. עכשיו? סבתא שלי כבר מתה מצחוק.

 

מר ברגולד.

 

לתשומת לבכם: כל הנכתב למעלה הוא דעתי הפרטית בלבד, אני לא מתיימר לדעת הכל, ואולי אני טועה - בגלל זה קיימת מערכת התגובות.

וגם, כבר כתבתי על מערכת חינוך שלנו בעבר. חומר משלים לפוסט הזה, נקרא לו כך?

 

עריכה: גם שוקי גלילי כתב פוסט על מערכת החינוך. אהבתי במיוחד את סעיף ג' ברעיונותיו לשיקום מערכת החינוך:

"ג. מבחנים מקצועיים למורים. המציאות שבה קל יותר להתקבל ללימודי הוראה מאשר ללימודי נגרות, בסך-הכל משקפת את ירידת המעמד של המקצוע, אך בשורה התחתונה רבים עוסקים בהוראה פשוט משום שלא רצו אותם בשום מקום אחר (ולמי שממהר להיעלב - יש לי אחות מורה ודודה מורה, ומורים נוספים במשפחה. אני לא טוען שכל המורים כאלה). לכן, בתור התחלה, על המדינה לקבוע בחוק מבחני מיון מקצועיים שמי שלא יעמוד בהם לא יוכל לעסוק בהוראה."

 

על זה בדיוק אני מדבר.

נכתב על ידי , 6/11/2007 15:03   בקטגוריות אקטואליה, בית ספר, School, Current-Affairs  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חורף. ב-13/11/2007 14:56



28,939
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , חטיבה ותיכון , שירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנוסע רושם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נוסע רושם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)