לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


חזרה על אובייקט מסוים מספר פעמים עם שינויים שהולכים וגוברים, עד ליצירת אובייקט שונה לחלוטין מהמקורי.

כינוי: 

בן: 31

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2007    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2007

מחשבות תועות.


* אתמול: אספת ההורים בבי"ס תלמה ילין לאומנויות. אמא הייתה שם, אבא לא ישן יומיים בבית. כולה מפוחדת, עלתה אמא לרכבת ("אני לא יודעת איך זה להיות תלויה ב... יצור גדול כזה"), מצאה בקושי את ביה"ס והגיע בזמן בשביל לבלות כמה שעות טובות בשיחות עם המנהל, המחנכת ורכזת המגמה.
היא חוזרת הביתה. הכל היה בסדר, היא לא אמרה כלום, באמת שלא. אבל אז אחשלי הכריז משהו מטומטם בקשר לבי"ס, והיא התעצבנה. אבל שהיא תתעצבן על אחשלי? לא - כשיש קורבן יותר נחמד, ששוכב חצי-ישן על הספה, מה פתאום!
אז היא צעקה עליי, שהמחנכת אמרה שבשביל להשיג אישור על חיסור צריך לעבור את שבעת מדורי הגיהנום כי גם ככה לומד 50% פחות (כשניסיתי למחות - חטפתי עוד צעקות); שהמנהל אמר ששכר הלימוד שאנשים משלמים (כ- 700 ש"ח לחודש) הוא חצי ממה שצריך לשלם ורמז שבשנה הבאה צריך לצפות להתייקרות (כשניסיתי לשתוק - חטפתי עוד צעקות); שרכזת המגמה אמרה שהם לא יכלו לספק לכולם כניסה לתזמורת, אז הם סיפקו "רק" למי שהם יכלו לספק לו (כשהלכתי לחדר - חטפתי עוד צעקות).
אח"כ אבא הגיעה, נכנס לחדר, ליטף לי את הראש, אמר "אבל תבין - אנחנו באמת לא רואים שום תועלת מביה"ס הזה. נחכה ונראה איך תתקדם המחצית השנייה, אולי יהיה יותר טוב. תהיה גבר, תסבול בשקט את אמא".

* התגובה שלי לדבריהם: אולי בכיתה ט' אנחנו לא לומדים הרבה דברים, שאחשלי, למשל, כן לומד. אבל זה בגלל שעיריית גבעתיים קיצצה לביה"ס שעות. בתיכון, אנחנו נלמד את כל מה שכוווווולם לומדים ועוד נוסיף על זה. אני מצר על העובדה שתהיה לי רק שנה אחת לחרוש לבגרות בלשון, לא כמו השנתיים של אחי, אבל אני מקבל כל כך הרבה דברים אחרים שעושים אותי מאושר בתמורה, שזה באמת שווה את זה.

* אם שכר הלימוד יעלה יותר מדי, יהיה גל של פרישות מביה"ס. לא רק אני לומד על מלגה, כמו שאמא רוצה לחשוב. חצי בי"ס בא ממשפחות בדיוק כמוני, שזאת מעמסה לא קטנה בשבילהן, עם או בלי מלגה, לשלוח ילד ללמוד בבי"ס כזה. המנהל רק רמז דבר כזה, והגבול לרמז הוא מאוד דק: אולי אמא שלי חיפשה דבר כזה בנאום שלו?

* רכזת המגמה צודקת, עד כמה שזה לא נעים. היא מנסה ליצור תזמורת סימפונית ברמה מקצועית, אז היא לא יכולה להרשות לעצמה להושיב 10 חלילים על תפקיד של 3. אמא לא מבינה את זה, גם ככה השיחה עם רכזי המגמה הגיעה בסוף אז היא הייתה מעוצבנת. אני חושב שאם אני כבר השלמתי שהשנה אני שר במקהלה, היא גם צריכה לעשות את זה (למרות שבשבילה כל מה שהיה שווה בבי"ס הזה היה התזמורת, כי "תיאוריה אתה יכול ללמוד גם בקונס' ולא יקרה כלום!").

* מה שכן מפחיד, זאת העובדה שאם אני לא מרחיב פיזיקה בתיכון - אני לא אלמד פיזיקה. עכשיו, ממה שאחי לומד עכשיו אני רואה שזה דומה מאוד לידע כללי - ניסויים מפורסמים של גליליאו, כוח מתפרץ, כוח בתנועה, החוקים של ניוטון ללא משוואת - כל הדברים שאני כבר יודע מתוכניות מדע בערוץ 8 / נשיונל ג'יאוגרפיק, קטעי ספרים פה ושם או מוויקיפדיה.
אמא לא זוכרת כלום מהמקצוע הזה. אפס, נאדה, כלום. רק שהיה מקצוע שקראו לו "פיזיקה"; ושגם ככה זאת הייתה מעמסה ענקית בשבילה. אבל - הו, הפרדוקס - יש לי הרגשה שאם היא תגלה שבבי"ס שלנו מי שלא מרחיב פיזיקה בתיכון, לא לומד פיזיקה, היא קצת, ממשממשממש קצת, טיפטיפה תתעצבן. דווקא כאן היא לא צריכה לדאוג, כי אם אני לא מרחיב מקצוע מדעי אני לומד מוט"ב ("מדעים וטכנולוגיה בחברה" AKA מדעים כלליים כאלו AKA מקצוע משעמם עם מורה מעצבנת) ואין לי זין לזה. האפשרות השנייה היא ללכת על ביולוגיה, מקצוע שיש לי הרגשה שישעמם אותי עוד יותר, ושגם ככה אפשר לקרוא בספר אם זה ממש יעניין אותי. לפחות בפיזיקה יש משוואות.

* אז אולי - וזה די ברור מאליו - הרמה באקדמאית בתלמה לא הכי טובה בעולם. היא גם לא צריכה להיות: אף אחד לא בא לשם בשביל ללמוד מתמטיקה. אני גם ככה לא מתכוון להיות אסטרופיזיקאי, רופא או בקטריולוג, ורוב הסיכויים שאני אלך ללמוד משהו הומני באוניברסיטה. בסופו של דבר: זאת הבחירה שלי, ואם אני מחליט ללמוד ברמה פחות גבוהה מתמטיקה אבל לקבל בתמורה מוזיקה ברמה הגבוהה ביותר לבי"ס תיכון בארץ (ובנוסף: בי"ס עם איכות חיים שלא הכרתי בחיי, שגורמת לי לקום בחיוך כל בוקר) - אז זאת זכותי. לא?

מר ברגולד.
נכתב על ידי , 26/12/2007 08:33   בקטגוריות Family, School, משפחה, בית ספר  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מנגינה של פּעם. ב-27/12/2007 08:09



28,939
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , חטיבה ותיכון , שירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנוסע רושם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נוסע רושם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)