לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


חזרה על אובייקט מסוים מספר פעמים עם שינויים שהולכים וגוברים, עד ליצירת אובייקט שונה לחלוטין מהמקורי.

כינוי: 

בן: 31

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2008

"ספרות אירוטית לילדים" - תגובתי לכתבה מנענע10


"תלמידי כיתות ט' בבתי ספר ברחבי הארץ לומדים במסגרת שיעורי ספרות את הספר "נער קריאה". הספר מגולל את סיפור אהבתם של נער ואישה מבוגרת ועמוס בתיאורים אירוטיים בוטים, ספק אם הם מתאימים לילדים בכיתה ט'.

הספר נלמד בכמה בתי ספר בארץ ומאושר על ידי משרד החינוך, שם החליטו להורות על הפסקת השימוש בו, אבל רק החל מהשנה הבאה."

[מהכתבה הזאת שפורסמה ב- 01/01/08, 21:38. הדגשה שלי]

כשנכנסים ללינק רואים תמונה מהכתבה: שתי ילדות יושבות על מיטה, והכתובית למטה מצטטת מהספר 'וכשהייתה רוכבת עליי עד שהגיעה לסיפוק'.
ה"רק" הזה ממש מוגזם. מה, משרד החינוך אמור להפסיק אנשים באמצע הקריאה, אחרי שכבר התחילו דיונים על כך בשיעורי ספרות (המועטים והקצרים גם ככה), ואולי כתבו על הספר מבחנים ועבודות?
לא יודע, משהו נראה לי באמת מתחסד כאן (כמאמר אחד מעוברי האורח בכתבה).

יש לי יחסים מורכבים עם ארוטיקה. יש את יונה וולך, משוררת שעליה אני יכול לכתוב אלפי פוסטים ולא להתקרב ל"סיפור האמיתי" שלה. גם עם השירים שלה יש לי יחסים מורכבים. מצד אחד, נראה לי יותר מדי פורובוקטיבי, יותר מדי צומי בסגנון "אני כאן! - ראו אותי! - קראו אותי!" לערב שירה עם שפת רחוב-ארוטית. מצד שני, יש לה שירים - בהם היא לא מערבת ארוטיקה - שהם מדהימים, וגם שירים עם ארוטיקה, שאומנם בשבילי עם מעניינים ותו לא, אבל יש בתוכם מה לקרוא.
בספרות אירוטית לא התנסתי, חוץ מהצצות קצרות פה ושם באתר הסיפורים הארוטיים של גוגיי בעקבות זירוזים של כמה ידידים טובים שלי מה"קהילה". אני חושב שכסיפור קצר, הז'אנר האירוטי נכתב רק בשביל לגרות אנשים ולא יותר. בכמה ספרים שקראתי שולבו סצינות אירוטיות ברמה כזאת או אחרת, ואני חייב להודות - שזה תרם לעלילה. אולי אפשר היה להסתדר בלי זה, אבל אחרי שקוראים את הספר עם הסצינה, אי-אפשר לחשוב על העלילה מתפתחת בצורה שונה ופחות גאונית.

אחרי כל זה, כשאני רואה את הכתבה הזאת, משהו מתנגן לי לא טוב באוזן. הכתב שכתב את הכתבה, שמשדר אישה האומרת "זה פשע" בהקשר לימוד ספרות אירוטית בכיתה ט', כנראה לא שמה ט'ניקים מדברים מתישהו. נעזוב בנות, אבל אצל בנים, או לפחות בשביל רובם, משפט בלי "זין", "כוס" או "זיון" על כל הטיותיו - הוא משפט מבוזבז. אני מתערב שכל היצורים האלו, שלא מסוגלים שלא להוציא "זין", "כוס" או "זיון" בכל משפט, גם ככה רואים פורנו כל יום ועושים עם זה משהו. אז אחרי זה לבוא ולהגיד ש"זה פשע"? אפילו הילדה החמודה מתחילת הכתבה, זאת שצוחקת במבוכה כאשר מבקשים ממנה להקריא קטע אירוטי מהספר, אומרת שזה "ספר יפה".

חבל לי שיש מבוגרים מתחסדים לגמרי, שלא מכירים במציאות, ושלא זוכרים את עצמם בכיתה ט'. אז עכשיו, מהשנה הבאה, מספר התלמידים המועט גם כך שלומד ספר זה בשיעורי ספרות (גילוי נאות: בביה"ס-לשעבר שלי גם לומדים את הספר, כנראה, כי הוא הופיע בכתבה) יפסיד ספר טוב בגלל שמישהו החליט שבנו או בתו הם שיא התמימות.

משוררוגע.

נ.ב.
ואם מישהו שואל - ערב השנה החדשה עבר די טוב. חזרתי מההופעת המקהלה שלי ב- 22:30, ישר ל"שולחן החג" עם המשפחה והחברים הקרובים. הם סיפרו בדיחות והעלו סיפורים עד 03:30 בערך, ואני הלכתי לישון בחצות בגלל המבחן במתמטיקה שהיה היום.

המבחן הלך לא רע, אני צריך לקבל מעל 20 בשביל להיכנס לקבוצת 4-5 יח"ל (הם משכללים עם עוד 2 מבחנים שעשינו בשביל להיכנס לבי"ס :P), ונראה לי שאני עומד לקבל 40 כי בגיאומטריה הלך לי בסדר - אז שלום 4-5 יח"ל, מקווה שנאהב אחד את השני.
(לשאלה המתבקשת: אולי צדקתי באלגברה, אבל זה ממש לא נראה ככה על טופס המבחן, ועם השוואת התוצאות בהפסקה שאחרי. נראה לי שזה בגלל שישנתי מעט מדי, כי בעצם אני הולך לישון ב- 22:00 מקסימום. ואני גם ככה נלחץ במבחנים)
נכתב על ידי , 1/1/2008 21:40   בקטגוריות Criticism, Internet, אינטרנט, ביקורת  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חורף. ב-2/1/2008 19:13



28,939
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , חטיבה ותיכון , שירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנוסע רושם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נוסע רושם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)