לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


חזרה על אובייקט מסוים מספר פעמים עם שינויים שהולכים וגוברים, עד ליצירת אובייקט שונה לחלוטין מהמקורי.

כינוי: 

בן: 31

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2008    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2008

על האכזבה ממערכת החינוך


זה התחיל עוד בכיתה ג'. בשתי הכיתות הראשונות הייתי יכול להירגע ובראש שקט לחשוב שאני לומד בביה"ס הכי טוב בעולם, גם אם הוא היה הבחירה האוטומטית מבחינת העירייה וההורים. פתאום בכיתה ג', אמא פלטה משהו. אבא פלט משהו. סבא וסבתא התעניינו. משבר הילדות הראשון בא.

לאורך כל כל שנות היסודי (חוץ מכיתות א'-ב', זאת אומרת) הופעלה עליי בבית תעמולה אנטי מערכת-חינוך-ישראלית שלא הייתה מביישת שום משטר טוטליטארי לאורך כל שנות ההיסטוריה האנושית. לא מלמדים מספיק טוב את זה, לא מלמדים מספיק מהר את השני, לא מלמדים מספיק עמוק מקצוע עמום אחר - ואיך לא מלמדים את המקצוע ההוא, תגידו לי, למען השם! הרי אנחנו למדנו את זה כל כך טוב שאנחנו נדע להגיד לך את זה גם אם תעירו אותנו באמצע הלילה עם הנגאובר, את השני למדנו תוך שנתיים - לא כמו השלומפרים האלו שמלמדים אתכם את זה בארבע (בסוד אומר שאת המקצוע העמום ההוא הם למדו לעומק, הרבה יותר ממה שמלמדים אותנו, וגם את המקצוע האחר, ששחכתי איך קוראים לו, שאנחנו לא לומדים בכלל, אבל הם למדו - למדו טוב יותר). כלומר, מה יש להשוות בכלל? מערכת החינוך הישראלית מנהלת קרב אבוד מראש מול מערכת החינוך שנמצאת בראשם של ההורים שלי, שלך, ושל  כ ו ל נ ו  . אומנם שלי למדו בבריה"מ, שלך בישראל הקלאסית של שנות השבעים, אבל בבסיסן הן אותן מערכות חינוך, שהן הרבה יותר טובות משלנו, כמובן.

אז את היסודי ביליתי תחת קיטונות של פרופגנדה אנטי מערכת-חינוך-ישראלי שלא הייתה מביישת אף אחד. ועכשיו? עכשיו פיתחתי לעצמי תיאוריה קטנה משלי. כשההורים שלנו היו ילדים, הם למדו במערכת חינוך הרבה יותר טובה. אני מקווה שכשהילדים שלי יהיו קטנים, הם ילמדו במערכת חינוך הרבה יותר טובה מזאת של היום במדינת ישראל. ואנחנו? אנחנו נתקענו באמצע, בתקופה הזאת בה המערכת הקודמת גוססת והחדשה עוד לא בתיכנון לידתי, עוד לא נראית באופק. אז אנחנו סובלים את זה. בגלל זה יש לנו יצורי כלאיים כאלו, בי"ס שמציע המון עם בעיות ברמת המורים, התלמידים ומצב מתקניו, כמו זה של אח שלי; ובי"ס לאומנויות, מן הטובים שיש לישראל להציע, שאיכות מתקניו שואפת לאפס, ויש לו חוסר איזון משווע בין שני צדדיו - האומנותי והעיוני.

בגלל זה, בכיתה ט' אני לא לומד פיזיקה, ביולוגיה, תנ"ך, לשון, אזרחות, ויש לי רק 4 שעות מתמטיקה, ולמנהל אין מה להגיד לי על זה, רק לדרוש ממני עוד 1,000 ש"ח לשנה, כי 7,000 זה לא מספיק. הוא צריך ללמד אותי גיאוגרפיה או כל מקצוע א-בגרותי אחר כדי ליצור רושם שביה"ס שלו זה לא רק מטחנת בגרויות, למרות שזה מה שהוא בעצם. בגלל שקיצצו לו שעות מפה ועד הודעה חדשה, הוא לא יכול ללמד אותי פיזיקה, ביולוגיה, תנ"ך, לשון ו/או אזרחות, או אולי עוד כמה שעות מתמטיקה; הוא לא יכול לבטל את המקצוע הכי לא נחוץ כרגע (גיאוגרפיה) בשביל ללמד אותי לשון, ולהוריד לחץ מהבגרות בלשון של שנה הבאה, כי תלמה ילין היא לא, אני חוזר: לא, מטחנת בגרויות.

אז במידה ואני לא הייתי מרחיב פיזיקה לא הייתי יודע מה זה, אני בחיים לא אדע בסיס בביולוגיה, לתנ"ך אני אצטרך לחרוש בתיכון בין כל שאר הדברים שצריך לחרוש אליהם בטירוף, בלשון אני אצטרך לקחת מורה פרטית ולבזבז המון כסף על דברים שאפשר היה ללמוד בכיתה ט', ואחרי זה גם לנגן קצת, כי אתה פה בבי"ס תלמה ילין, אתה יודע, באת לפה בשביל ללמוד מגמה, אז אתה צריך לדעת לנצל כל רגע פנוי ולדעתי את האיזון הנכון בין אקדמי לאומנותי.

בא לי הפסקה מהכל, רק לשבוע.
נכתב על ידי , 20/6/2008 18:10   בקטגוריות School, בית ספר  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מאיה ב-22/6/2008 20:51



28,939
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , חטיבה ותיכון , שירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנוסע רושם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נוסע רושם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)