לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


חזרה על אובייקט מסוים מספר פעמים עם שינויים שהולכים וגוברים, עד ליצירת אובייקט שונה לחלוטין מהמקורי.

כינוי: 

בן: 31

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2011    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

להצחיק את הדת מחוץ לכוכב הזה - ראיון מתורגם עם פט קונדל


(תורגם מפה)


עם יותר מ- 5 מיליון צפיות ב- YouTube ועוד כמה מיליונים ב- LiveLeak, פט קונדל הוא אחד הקולות המובילים של האתאיזם באינטרט. בנוסף, הוא גם סטנדאפיסט, מחזאי, חוטב עצים לשעבר, פנאליסט תוכניות-אירוח ומנוי ל- The Freethinker (“החושב החופשי", בתרגום מילולי, אתר העיתון ממנו תורגם הראיון הזה – י"ג).


The Freethinker: הוידאו הראשון של ב- YouTube היה תגובה לסרטון "The Blasphemy Challenge” (קמפיין שקרא לכל מי שמוכן לכך להעלות סרטון ל- YouTube בו הוא מכחיש את קיומו של אלוהים והדת – י"ג). האם זאת הייתה ההסתערות הראשונה שלך לעולם סרטוני האינטרנט? אם כן, שיערת שזה יועבר הלאה כמו שזה הועבר?

פט קונדל: כן, זאת הייתה ההסתערות הראשונה שלי. לא ידעתי למה לצפות. חיפשתי דרכים לפרסם את מופע הסטנד-אפ שלי, מתי ששמעתי על The Blasphemy Challenge. זה נראה לי כיף, אז ניסחתי מערכון קצר על כמה שאני מכחיש את קיומה של רוח הקודש (די הרבה, כמו שזה נראה), צילמתי אותו בגינה שלי והעלתי אותו ל- YouTube. התגובות החיוביות שכנעו אותי שזהו מדיום שאני צריך לחקור לעומק.

לא ידעתי הרבה על YouTube, אבל שיערתי שרוב הצופים יהיו מאמריקה, אז צילמתי את "Hello America”, סרטון בו אני מתאר את זווית מבטי ליחסים בין שני המדינות (בריטניה ואמריקה, פט הוא בריטי במקור – י"ג). שוב, התגובות היו מאוד חיוביות, במיוחד מאמריקאים. הסרטון נצפה אלפי פעמים במספר ימים, והבנתי שאני יכול להגיע להרבה יותר אנשים בדרך זו מאשר בתקופת חיים שלמה של הופעות באולמות קטנים. אז ביטלתי את תוכנית הסטנד-אפ, שהייתה כתובה על חומר מקומי ברובה גם ככה, והחלטתי לעשות עוד סרטונים.

אז מישהו רמז לי על LiveLeak, אתר יותר רענן וחדשני מ- YouTube. העלתי לשם את הסרטונים שלי ו"The Trouble with Islamהמריא. עד עכשיו יש לסרטון הזה 1,750,000 צפיות, שמתחברות עם 380,00 מ- YouTube, מה שמראה שהסרטון הזה נצפה יותר משתי מיליון פעמים.


FT: מה אתה אוהב בסרטוני אינטרנט, כמדיום?

פ”ק: הם פתוחים לכולם. אנחנו לא צריכים לבקש רשות ממישהו אחר כדי לתקשר עם קהל רחב יותר.

אני מבקר את הדת כבר שנים, אבל רק במועדוני סטנד-אפ. בכל פעם שניסיתי לעשות זאת במיינסטרים, צינזרו אותי, במיוחד ב- BBC, מקום שבו בדיחות על הנושא מצונזרות בכבדות, ולדבר על האיסלאם הפך לדבר בלתי אפשרי, למעשה.

האינרנט מאפשר לכולנו לעקוף את השוערים-משם-עצמם האלו ולהעביר את הדעות שלנו בלי הפרעה.


FT: איך זה שהפכת ל"סלבריטאי אינטרנט" שינה את חייך?

פ"ק: תודה, אבל אני ממש לא סלבריטאי. אני פשוט מבטא את דעתי בקול. החיים הפרטיים שלי לא השתנו, אני שמח להגיד, בגלל שאני מאוד שמח איתם כמו שהם כרגע.


FT: ההתקפות שלך על הדת באופן כללי, והאיסלאם בפרט, הביאו הרבה אנשים לתאר אותך כ"חסר-פחד". האם אתה כזה?

פ”ק: לא. אני מקבל איומי מוות ואני לוקח אותם ברצינות. מצד שני, מעולם לא הגבתי טוב לבריונים, ואין לי שום כוונה להתחיל עכשיו.


FT: האוונגליסט הנוצרי דינש ד'סוזה האשים אותך בהיותך "זחוח". איך אתה מגיב לכך?

פ"ק: אנשים אחרים קראו לי בשמות הרבה יותר גרועים מזה. מעולם לא שמעתי על הבחור הזה לפני שמישהו הפנה אותי לבלוג שלו. מאז קראתי את הספר שלו על הנצרות, ולא קראתי בו משהו שמצדיק כיבוד של הדעות שלו בכל נושא שהוא, אז הוא יכול לקרוא לי איך שבא לו.


FT: האם אתה עדיין עושה סטנד-אפ?

פ"ק: לא עמדתי על הבמה במשך שנים. כתבתי את התוכנית האחרונה שלי במיוחד כדי להגיד משהו על הדת. כאשר עומתתי עם התקינות הפוליטית של ה- BBC, הרגשתי שהנושא הזה מיוצג בשקריות ושדעות לגיטימיות מצונזרות. כתוצאה מכך, הדת, והאיסלאם בפרט, קיבלו רושם מסולף על החשיבות שלהם. סטנד-אפ היה המדיום שלי, ולא ראיתי אף אחד אחר עומד בתור כדי לטפל בסיטואציה שבחרתי לעצמי.


FT: איך היית מתאר את הפילוסופיה האישית שלך?

פ"ק: אני צמחוני ותומך רבות בזכויות החיות (אני מקווה שהדבר מאושר ע"י ישו). מצאתי זאת קשה לא לחייך ליהירות של הדת, הטוענת שאנחנו נעלים על בסיס הטענה שלבני-האדם יש נשמות ולחיות אין, כאשר חמש דקות במשחטה ישכנעו כל אחד ש – אם כבר – בני-האדם הם חסרי הנשמה ולא בעלי החיים.

בכל הנוגע להתנגדות שלי לדת, העניין הוא לא תיאולוגיה – לא מזיז לי כלל אם אלוהים קיים או לא – אלא זכויות אדם. אני מאמין שכל אחד צריך להיות חופשי כדי לקבוע את החוויות והניסיון האישי שלו בחיים ולא לסבול כפיה בנושאים אלה מצד מישהו אחר. אנחנו לא זקוקים למציאות מסוננת דרך דוגמה דתית, בדיוק כמו שאנחנו לא צריכים מי-מעיינות מעושרים בכימיקלים.


FT: מה הדבר האהוב עלייך בדת?

פ"ק: היא כוללנית, אם כבר. אף אחד לא נדחה, בגלל שהיא לא דורשת אינטילגנציה, רק אמונה. זה לא אומר שאין אנשים אינטלגנטיים ודתיים. ישנם אנשים עם תארים בביו-כימיה שמקדישים את חייהם כדי להוכיח את הבריאתנות (תנועה המאמינה בבריאת העולם על פי התיאור המצוי בספר בראשית - י”ג). אף אחד לא יכול לקרוא לאנשים האלו טיפשים, אבל הם שוטים.

הדבר הטוב ביותר בדת הוא זה שברור לכולם שהיא אבסורדית לחלוטין, אז היא לא יכולה לשרוד לנצח. אני בטוח שדרוש רק מפנה קטן במודעות האנושית כדי שהיא תועף מהכוכב הזה, ואני מקווה שאני עדיין אהיה בסביבה כשהדבר יקרה.


FT: מה עם העתיד? האם נראה אוסף עם סרטונייך מוצע למכירה?

פ"ק: כן, קרן ריצ'ארד דוקינס (אתאיסט מפורסם – י”ג), מוציאה DVD שלא למטרות רווח של שלושים וחמישה סרטוני הראשונים. הוא אמור לצאת בקרוב.


FT: מה אנחנו יכולים לעשות כדי להתנגד להשפעה ההולכת וגדלה של הדת?

פ"ק: אנחנו יכולים יכולים להתבטא בקול. בשביל זה האינטרנט קיים, והוא הסיבה היחידה בזכותה הקול שלי נשמע. אנחנו צריכים לעשות אותה כמות רעש שאנשים דתיים עושים, ועם אותה וודאות בקשר לזכותנו לעשות זאת.

אף אחד לא צריך לסבול מכפיה להראות כבוד שהוא אינו חושב שנחוץ. אם אתם שומעים מישהו טוען ליחס שונה בגלל אמונתו את רשאים להגיד: “לא, אני מתנגד לכך. זה פוגע בי, זה מעליב את אמונותיי וזוהי הפרה של זכויות האדם שלי".

השתמשו בטקטיקה שלהם אם אתם מרגישים חזקים מספיק. עשו מעצמכם מטרד. הגישו תלונה רשמית. קחו את העניין לבית-משפט. כאתאיסטים, אתם שייכים למיעוט שמדעותיו מתעלמים ומזיזים לשוליים באופן קבוע, בעוד שדעות-קדומות דתיות מסורסרות ומעודדות, ויש לכם כל זכות להיפגע מכך.

גם כן, אני דוחק סכולם (נכתב במקור לקהל בריטי – י"ג) להצטרף לאגודה החילונית הלאומית והחברה ההומניסטית הבריטית, שתי מוסדות שעושים עבודה נפלאה בשם השפיות.

זכרו, אדם אחד לבדו לא יכול לעשות הרבה, אבל מיליון אנשים, כל אחד מהם עושה מעט כל יום, יכולים לשנות דברים במהירות.

נכתב על ידי , 25/8/2008 01:40   בקטגוריות Internet, אינטרנט, Atheism, אתאיזם  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של זרם ב-25/8/2008 11:05
 



28,939
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , חטיבה ותיכון , שירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנוסע רושם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נוסע רושם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)