אז הפוסט הזה ימשיך לנוע בטלטלות הימים האחרונים שנקראים גם "ימים נוראים" - ולטעמי צריך לתת מדליה למי שהגה את צירוף המילים הזה.
ביום רביעי באה אליי ר' בשעה 21:00 בערב טענה שיש לה ישיבה ב22 בלילה ושאם אני רוצה שנישן ביחד אז שאני אחכה ממנה לטלפון. נשמע לי די הזוי , הילדה עובדת בחנות פרחים ומה יש לעשות ישיבה לתוך הלילה, מצד שני היא הייתה לבושה באמת בבגדים של עבודה וכאלה ככה שלא שאלתי יותר מדי. אבל כשנהייה חצות שלחתי לה הודעה שאני נרדם. למחרת , יום חמישי , קבענו לצאת, ואז חברים הודיעו שאנחנו משחקים פוקר, אמרתי לר' שאני אתקשר אליה באיזור חצות כי למחרת ממילא אין עבודה ואפשר לישון עד מאוחר. בפוקר היה כל כך סבבה, והייתי אחרי בקבוק שלם של יין וכשר' שלחה לי הודעה "מה קורה" פשוט סגרתי את הטלפון. היה לי קל לעשות את זה כי באמת לא היה בא לי לראות אותה וכל הסיטואציה שלה נבעה מהדברים של י' אליי שאני חייב לתת צ'אנס. לא מאמין בזה. אם אני רוצה מישהי אני רוצה, ואם לא אז גם עוד מאה פגישות לא ישנו את זה. חייב לחזור אל האמיתות של פעם כי בסה"כ עדיף למות בדרך שלך מלחיות בדרכים מזויפות של אחרים. בכל אופן ישבנו עד איזה שש בבוקר, אני, ע' , ליאור, ויניב. הסכומים היו קטנים - אנחנו לא מתפזרים - ויצאתי מורווח 200 שקלים שההכי מופסד הפסיד 400. היה לי סינג'ור של אימא שלי שביקשה משהו באחד עשרה בבוקר אז נשפכתי עד 10 וחצי והיא התקשרה ואמרה שבסוף הסתדר לה ככה שישנתי כמעט עד שעתיים לפני הצום. נסעתי אליה לישוב הקהילתי שבו היא חיה, עשינו סעודה מפסקת אצל אחי , למרות שידעתי שרוב הסיכויים שאני לא אצום.לפני כניסת הצום התקשרתי לר' לא כדי להתנצל , כי לא באמת הצטערתי, אבל לתת לה להוציא קיטור וגם, קצת, לא להשאיר את הדברים ככה. היא הייתה קפואה אבל לא אמרה שומדבר דרמטי חוץ מ"צום קל", היא עצמה תכננה להיות אצל איזו חברה טולעשות מרתון של דיוידי, הלכתי עם אימי היקרה לכל נדרי בבית כנסת מסורתי/קונסרבטיבי. היה מוזר לאללה לשבת ליד אימא בבית הכנסת, ולראות נשים שלוקחות חלק בטקס, ונשים אחרות שנועצות מבטים סקרניים. חשבתי שאם רוב האנשים שם היו באים ממקום של אלוהים ודת ואיזשהו רצון לערוך רפורמה הייתי מאוד בעדם. אבל ממה שנראה לי זה יותר קטע של למרוד, וקטע של לשמר מסורת של טקסטים, מילים ומנהגים ופחות עניין של אמונה וחבל. כי הרעיון של לשמר את המסורת ברוח הימים הנוכחיים היא נכונה לעניות דעת אני אהבל הבסיס צריך להיות דתי/אמוני ולא פולקלוריסטי/תרבותי. מילא.
בערב הגיע אחייניתי האהובה , טינייג'רית כוסית שלא מוצאת את עצמה. סיפרה לי על השטויות שהיא עושה וביקשה שאני אארגן לה חשיש. אמרתי לה שאני יאהב אותה בכל בחירה שלה ויכבד כל מה שהיא תגיד אבל ברגע שאני משתף פעולה אני נהייה חלק מהבחירה שלה ולכן כדאי שלא תבקש ממני לא סמים, לא אלכוהול ולא קונדומים. היא שאלה אותי איך זה שסיגריות אני כן נותן לה. אז אמרתי לה שזאת גם טעות אבל עם סיגריות איכשהו אני יכול לחיות. טחנו את הנושא איזה חצי לילה עד שבאו החברים שלה לאסוף אותה. החג עבר בנעימים בשיחות עם אחיין שלי וגיסתי וגם עם אימי שתחייה , בסוף הצום כשהיא הייתה בבית הכנסת חתכתי לה סלט ענק, פינקתי באורז מושקע ובשניצלים ונסעתי הביתה. התקשרתי לר' להזמין אותה לשתות משהו וסתם להתנחמד שהבנתי ממנה שהיא לא רוצה יותר קשר איתי ואמרתי לה שזה לגיטימי לגמריי ואני מקווה שהיא לא שונאת אותי. זהו, רווק פורמלית, שמחתי לקבל טלפון מיואב וללכת עכשיו להתקלח ולצאת לשתות משהו. בכל פרידה גם אם זה לא מאדם אהוב יש איזה צער ששורה עליך. אני מקווה שחצי ליטר בירה ישפרו קצת את ההרגשה ואם לא אז מילא נראה שכך נגזר.
חתימה טובה (אמרו לי שמותר להגיד עד ערב סוכות)
דג.