לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ככה בדיוק. בערך.

כינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הכי אישי שיש



בעקבות קריאה של בלוגים שונים ומשונים (אתם לא רוצים לדעת), הגעתי למסקנה מתבקשת, שאפשר היה להגיע אליה באופן די אינטואיטיבי – בלוג טוב דורש חשיפה. כמובן שיש עוד דבר או שניים שמשחקים תפקיד - כמו יכולת כתיבה מסוימת ומיקוד, אבל אלה דברים אופציונליים. עניין החשיפה הוא בינארי להחריד – אפס או אחת, או שיש או שאין.

כמובן שהייתי ערה לזה כבר קודם, אבל איכשהו הדברים הסתדרו – מידרתי פה, קיצצתי שם, צינזרתי בעדינות וקטמתי בקצוות; אף אחד לא התלונן, אפילו היה לי אחלה רייטינג שבעולם, אבל משהו הציק לי עד רמת המועקה בגרון, אז החלטתי לעזוב ולעשות לביתי. מאוחר יותר חזרתי, רק כדי לגלות שתחושת התסכול כשאני מקצצת בטקסטים שאני מפיקה במספריים גדולים במיוחד, רק התגברה.

אני מוצאת את עצמי כותבת ומוחקת בלי הפסקה, כשהמשפט "את *זה* אני לא יכולה לכתוב", מהדהד לי בראש בלי הפסקה. קל מאוד לברוח לפוסטים משעשעים, פשוט לכתוב על אקטואליה ולפרוק עצבים, במקום להתפשט מול כולם ולקוות שלא ירגמו אותי בחצץ. אני לא מבין על מה את מדברת, יאמר הקורא הנבון, הרי את לא כותבת ב"רשימות", אף אחד לא יודע מי את, וזה רק בראש שלך. מדויק לחלוטין, ולמרות זאת, אני מתכסחת עם עצמי בכל פעם שאני משחררת משהו מעצמי.

את מספר הפוסטים שכתבתי והעדפתי לשמור כטיוטה, רק כדי למחוק אותם מאוחר יותר, אי אפשר לספור על יד אחת, גם לא על שתיים; ולא מדובר בפוסטים שהכילו את מספר תעודת הזהות שלי או פרטים נוקבים על חיי האישיים, ממש לא. אני נזהרת בכתיבה כאילו שמילה מיותרת יכולה להמיט עליי אסון בסדר גודל עצום. כמו במשפט הצבאי – אם יש ספק, אין ספק, והופ – עוד משפט על רצפת חדר העריכה.

אז למה לכתוב בלוג בכלל? קודם כל כי אני אוהבת לכתוב, ולמרות שאני עושה את זה לא מעט, אני נהנית מזה ממש כמו בהתחלה, אם לא יותר. כמובן שאני אוהבת שקוראים אותי, אני מוצאת את זה מלבב לדעת שכך וכך אנשים קראו אותי היום, ולמרות שרק מעט מהם השאירו תגובה, אני מקווה שהבלוג השאיר בהם משהו. בלוג הוא מקום בו אפשר לשפוך הכל, את הג'יפה שהצטברה, את העליצות, את התסכול והאושר; בלוג הוא חלקת האלוהים הקטנה בתוספת הערות "מוזמנת לבלוגי". הבלוג הוא *ה*מקום לכתוב בו את כל מה שמסתירים מכולם, אולי גם מעצמי, ובכל זאת, אני עוצרת. האצבעות משתתקות, המקלדת דוממת.

אני מקנאה, ממש מקנאה, בכותבים שמרשים לעצמם להתערטל ככה בפני כולם. יש בלוגרים, ואני יכולה לנקוב בלא מעט מהם, שמאוננים בבלוג בלי לפחד ממה יגידו; כאלה שלא נרתעים מלספר על עצמם, באמת, בלי לחשוש שמישהו יזהה אותם איכשהו ויחריב את עולמם באיזשהו אקט מיליטנטי. אני לא כזו, לא ניסיתי, גם לא אנסה. זה לא פוסט סיום, אבל זה בהחלט פוסט תהייה.

נכתב על ידי , 3/11/2005 22:01   בקטגוריות זנות רגשית  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לפעמים משתלם להיות פאסימיים. לפעמים לא.


 

קודם עידכון: היה אחלה, נדמה לי. השמיים לא נפלו ולא בלעתי את הלשון מרוב התרגשות. נדמה לי שאפילו דיברתי לא רע. כן.

 

כמובן שבכל טוב יש רע וההיפך, והצלחתי לרגיז מישהו שמאוד יקר ללבי. אם הייתי עושה את זה בכוונה, ניחא, כי אז הייתי מודעת לעניין, אבל אמרתי כל מיני דברים, בלי לחשוב קדימה, בלי להבין שמה שאני אומרת יכול לפגוע בצד השני, ועל זה אני מבקשת שוב סליחה. לא שלא ביקשתי, דווקא ביקשתי, ואפילו סלחו לי, אבל אני עדיין מרגישה שלא הייתי בסדר.

הייתי שמחה אם היה לי איזה מנגנון התראה, כמו הטינג טינג טינג של חגורת הבטיחות, שמסמל שאם לא נחגור יפה - נעוף מהחלון בתאונת שרשרת. מנגנון שהיה אומר לי - תזהרי נשמה, את מתקרבת לבור, תיכף יהיה פה בור, הנה הוא ממש, הנה את נופלת לתוכו, בום.

לצערי הרב אין לי מנגנון כזה. כלומר, אני משתדלת לשים לב בעצמי, לנשום עמוק לפני שאני אומרת דברים שעלולים להותיר אחריהם נפגעים, ולשים לב איך מרגישים אחרים, לא רק אני. בדרך כלל זה עובד. הבעיה היא שכשזה לא עובד, אני מופתעת כאילו הודיעו לי שזכיתי בלוטו, ובכלל לא השתתפתי בהגרלה.

 

ועוד קצת עידכון: מספר אנשים טענו שהייתי בסדר, ואפילו לא שילמתי להם כדי שיגידו.

נכתב על ידי , 23/10/2005 11:56   בקטגוריות זנות רגשית  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רואה לו את הלבן



נתחיל בשורה התחתונה: יש לי פחד קהל. לצורך העניין גם עשרה אנשים הם קהל. גם חמישה. ברגעים בהם אני אמורה לדבר בפני אנשים (לא שיחה קלילה, בזה אני מצוינת), אני מיד מחווירה, מאבדת אוויר וצוברת חרדה. זכורות לי לא מעט הזדמנויות (בית ספר/ צבא/ אוניברסיטה), בהן נאלצתי להתמודד עם הפחד הזה, בכל פעם יצאתי בשן ועין מהאינצידנט.


לא הייתי מלאה אתכם בחרדות המשעממות שלי, אלא שבשבוע הבא אני עומדת לפגוש בפחד הספציפי הזה ממש מקרוב, וכל מה שיש לי לומר זה אמאלה.

נכתב על ידי , 21/10/2005 18:20   בקטגוריות זנות רגשית  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
75,845
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפיקציה אמיתית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פיקציה אמיתית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)