לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ככה בדיוק. בערך.

כינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

לא יכול להפסיק לזוז גם כשהמוזיקה נגמרת/ משהו בחיי הולך להשתנות


 

קצת סטטיסטיקה, כי אני אוהבת:

למעלה מ-90 אלף מילים נכתבו בבלוג הזה, שמכיל 774 פוסטים, למעלה מ-110 מילה לפוסט בממוצע. המילה הפופולרית ביותר בבלוג הייתה "אני" [מגלומנית], המילה הנדירה ביותר הייתה "קולורבי", שנכתבת בו כרגע בפעם הראשונה. הבלוג התחיל לבעוט ב-27 ביוני, מאז חלפו 228 ימים, במהלכם כתבתי כל יום, וזה יוצא, לטענת המחשבון המתוחכם שלי, קצת יותר משלושה פוסטים ליום. החודש הכי חם היה ספטמבר, בו נרשמו 12,361 כניסות. עד היום היו לבלוג מעל 53 אלף כניסות, רבות מהן שלי. המנוי הותיק ביותר שלי הוא עמוס, נביא הזעם, קבל חיבוק על ההתמדה. 74 בלוגים קישרו אותי אליהם ברשימות, כבוד.


 

אם יהיה לי מה לכתוב לעולם, אני מניחה שלא אתאפק יותר מדי. ברור לי שיחסרו לי המיילים החינניים שלכם, שתמיד גדשו את הג'מיל שלי, ואני לא פוסלת את הרעיון שאולי עוד אשוב בעתיד, בכינוי אחר כמובן, אבל הגיעה העת להיפרד מאלה שבזכותם הייתי פה – אתם. מרגש אותי כל כך לדעת שאתם אוהבים אותי, ואני מרגישה כל כך לא ראויה לכל זה, הרי זו בסך הכל אני, לא אושיה ולא סלב. אני מסתכלת על טבלת עושי העניין, שפעם כל כך שאפתי להגיע אליה, ומוזר לי להיות שם, גם כי יש כותבים טובים ממני שאינם מקשטים את הרשימה, וגם מפני שאני מרגישה לא שייכת אליה, כי לא באמצעותה נמדד הכישרון שלי.

 

הבלוג נקרא "בהתהוות", כי זו הייתה התחושה שלי כשבראתי אותו, תחושת יצירה שכוללת גם את הבריאה שלי תוך כדי. די נמאס לי להיות כמעט אפויה, על הסף, היום אני שלמה יותר, חזקה יותר, בטוחה יותר בעצמי. זה הרגע להסיר את כובע ה"בהתהוות" ולחייך אל עצמי במראה – זו אני, ואני מוצלחת בעליל.

 

אני יודעת מה אני שווה, היום יותר מפעם, גם בזכות הבלוג, אבל לא רק. אני יודעת שאני מעניינת בזכות עצמי, שאנשים מקשיבים לדברים שאני אומרת, שיש לי יכולת והשפעה. זה מהמם את החושים וקצת מוציא מפרופורציות, כיוון שהצלחה לא נמדדת במחיאות הכפיים שאתה מקבל מהקהל, אלא בסיפוק שאתה שואב מהיכולות שלך. למרות זאת, ואולי בגלל, החיבוק ההדוק שקיבלתי מעשרות אלפי הכניסות שלי עשה לי נעים בפנים, גם אם זו הייתה חמימות חולפת.

 

אולי הייתי פיקציה, אבל אני אמיתית לגמרי: בחורה [אישה?] עם רגשות, פחדים, רגעי אושר ושאר ירקות. כמו בכותרת, אני קצת בוכה וקצת צוחקת, לפעמים זה מתערבל באופן חינני ולפעמים זה סתם מבלבל. אני גם כותבת וגם מוחקת, כי לא הכל ראוי להישאר, ויש דברים שאפילו הנייר אינו סובל אותם, לא כל שכן הקוראים. אולי הייתי מלודרמטית מדי, אולי משאבת אהבה, אולי סתם קרציה, אבל זו הייתי אני, ואפשר לאהוב אותי או לשנוא אותי, אבל אני מקווה שלהתעלם ממני אי אפשר, גם כאן, אולי גם במציאות.

 

הכרתי פה אנשים מקסימים ונפלאים [גם כמה אנשים רעים, אבל יש כאלה בכל מקום], כאלה שהיה אכפת להם ממני באמת, שרצו שיהיה לי טוב, חיבקו אותי כשהייתי זקוקה ונתנו לי את מנת הצומי המרוכזת שרציתי. לאנשים האלה, ואתם יודעים על מי אני מדברת, אני רוצה ללחוש באוזן – אני אוהבת אתכם. לפעמים אני חושבת שהיה יכול להיות נחמד לקחת את האהבה הזו שאני מקבלת מכם, לדחוס אותה לקופסא קטנה ולהחזיק בכיס, מוכנה להסנפה בשעת הצורך, אבל זה בלתי אפשרי, שלא לומר מטופש.

 


"פתאום קם אדם בבוקר ומחליט לפתוח בלוג. נכון, ההייפ של בלוג-לכל-פועל כבר חלף, אבל מאז ומעולם דגלתי בפריחה מאוחרת, אז הנה אני, מציגה את עצמי כמו מתמודדת בתחרות 'נערת המים אשדוד', מעפעפת קצת, מנסה למצוא חן. או שלא. מה יהיה פה? גם לי אין מושג. יש למה לצפות? ייתכן. יהיה מעניין? בעליל". זה היה הפוסט הראשון שלי, זה הפוסט האחרון שלי. זה אף פעם לא קל להיפרד, במיוחד ממשהו שאוהבים, משהו שליווה אותי בנאמנות, והיה לי קיר דמעות, חיק מחבק וכל היתר. מכיוון שאת ההחלטה כבר קיבלתי, נותר רק לבצע, ואת זה נעשה כמו שצריך – קצר, מהיר ואלגנטי, בלי יותר מדי דמעות. תודה על הכל, מכל הלב.

 

 

 

אוהבת כל אחד ואחת מכם,

פיקציה אמיתית.

 

 

נכתב על ידי , 9/2/2005 09:13   בקטגוריות פרוביוטי  
196 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



גם האמת, גם הבדיה/ מה שהיה, כמו לא היה


 

אני אוהבת אתכם, קוראים מרהיבים שלי, הייתם לי אם ואחות, ידעתם לתמוך בי, לחבק, ללטף ולפעמים גם לנזוף. אני מוקירה את המילים הטובות שתמיד הרעפתם עליי, את המחמאות והחיזוקים, שרק אלוהים [והשרינק] יודעים כמה אני זקוקה להם. זה הזמן לשלוף את המשפט "זה לא אתם, זו אני", זו אני שלא יכולה להתמודד עם הלחץ שאני בעצמי יוצרת. יש לי חיים עשירים, עשיתי עד היום דבר או שניים, העבודה שלי מרתקת בעליל, והמשפחה שלי חביבה עליי עד מאוד, ואני מוצאת את עצמי מקדישה יותר מדי זמן לבלוג ולכל הכרוך בו. לכאורה הייתי יכולה לצמצם את הנוכחות שלי, לכתוב פחות, להגיב מעט, אבל אני לא כזו. גיליתי על עצמי, במהלך הכתיבה כאן, שאני אדם מאוד תחרותי ואמביציוזי, ולפעמים זה פשוט רע. ברגע שהפכתי פופולרית עלאק, הכרחתי את עצמי להיות יותר ויותר, כי אחרת זו תהיה ירידה, נפילה, התרסקות.

"לפעמים אני נתקפת פחד כזה, שכמו בפרסומות של פלאפון, ייגמרו לי כל המילים. יש לי תחושה שבסופו של דבר לא יהיה לי יותר מה לומר, משהו משמעותי, ואני אמשיך ללהג כי ככה אני רגילה, אבל זה יהיה מיותר להחריד. זה מפחיד אותי, עד שמצאתי משהו שאני אוהבת לעשות, ואפילו מצליחה בו למדי, המחשבה על לאבד אותו עושה לי רע. לא מדובר פה על מי הזיז את גבינת העמק שלי, לא פחד משינוי [מושחתים, נמאסתם] אלא חשש רציני שלא יהיה לי מה לעשות פה. לא בבלוגספירה, בעולם האמיתי.

ומה אם לא יהיה לי מה לכתוב יותר? זה מייאש" [קטע מפוסט שנכתב, אך לא פורסם, ובצדק].

 

מצאתי את עצמי מתבכיינת על מדדים מטופשים כמו מספר כניסות, מנויים או טייקאופים, כשהדבר החשוב באמת הוא לכתוב, ולעשות את זה טוב. איבדתי כיוון, ובמקרה כזה עדיף לעצור את מכונית הבלוג המתדרדרת לכיוון התהום ולקפוץ ממנה כשעוד אפשר. ייתכן שפיתחתי את תסמונת מייק ברנט – זה שמעדיף למות צעיר ויפה מאשר זקן ופאתטי, ועכשיו אני הכי יפה שיש, עכשיו הזמן ללכת.

 

[המשך יבוא, גרפומנית עד הסוף]

 

נכתב על ידי , 8/2/2005 14:06   בקטגוריות פרוביוטי  
56 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בואי ניפרד, נעשה את זה יפה


ולפעמים החגיגה נגמרת, ולפעמים קשה לכתוב את כל מה שיש לומר, אבל הנה אני מתחילה:

הבלוג התחיל מרעיון קטן וצמח להיות משהו גדול, אולי גדול מדי. ההתחלה הייתה קטנה וזהירה, הבלוג היה אז ספת פסיכולוג, חברה טובה וליטוף אגו. זה היה נעים, זה היה מהפנט, זה היה ממכר. תוך זמן קצר הפכתי למכונת יצור פוסטים משומנת, חשבתי פחות על מה הבלוג יכול לתת לי, ויותר על מה אני צריכה לתת לבלוג, כלומר לכם, קוראים אהובים. זו הפכה למן אובססיה – לכתוב המון, לא לאכזב, לצבור עוד ועוד מנויים, להרגיש בשמיים עם התגובות המלטפות שקיבלתי, אבל ככל שהתמדתי בכתיבה הרבה, כך הרגשתי שזה מעיק, שזה מפריע, אפילו מיותר.

ישאל הקורא הנבון, ויש לי כאלה למכביר, מדוע לא לכתוב בצורה קצת יותר רגועה, להנות מהדרך, לנשום? התשובה מתחלקת לשני חלקים הפוכים: בתיאוריה – הכל נכון, אפשר ורצוי לא להיות קיצוני, בפועל אני לא מסוגלת. על האישיות ההתמכרותית שלי כתבתי לא פעם: תנו לי תחביב קטן ולא מזיק ואצליח, בעשר אצבעות, להפוך אותו להתמכרות כפייתית אובססיבית ומאסיבית. גם הבלוג הפך ממקום בו ניתן לפרוק רגשות, למקום בו אני צריכה להשקות את העציצים, לנקות את השירותים ולהנעים באופן כללי את זמנם של המבקרים בו. אז אני לא להיט גדול בתפקיד אב הבית של הבלוג, מסתבר, ולפעמים מתחשק לי לתלות את צרור המפתחות שלי על הוו ולפרוש בשיא או משהו.

 

[המשך - בהמשך]

 

נכתב על ידי , 8/2/2005 12:05   בקטגוריות פרוביוטי  
67 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
75,845
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפיקציה אמיתית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פיקציה אמיתית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)