לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


נשימה עמוקה לפני תחילת המסע, נחוץ ביותר על מנת לא לקבל בחילה.

כינוי:  אלישבע דיין

גיל: 33

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2007

שוברת את תדמית האישה והמטבח


בע"ה

 

כנראה שאמא צדקה. אפילו חביתה אני לא מסוגלת לעשות.

לבד בבית, ורעבה. גבינה לבנה (ספק מקולקלת ספק טובה) ביצים, ובגט.

אז אני חותכת חתיכה קטנה מהבגט הארוך בכדי לא להשמין יותר מדי היום. לוקחת את הגבינה, שאגב נראית ממש רע. מורחת את הגבינה על הבגט.

ועכשיו החלק הקשה, להכין חביתה. אני חושבת שלפני כמה שנים לימדו אותי להכין ביצת עין ואת האמת שזה היה המומחיות שלי בבית. אבל כנראה שעבר זמן מה מאז הפעם האחרונה שהכנתי משהו בעזרת מחבט אש ושמן.

4 ביצים נשלכו לפח.

החביתות יצאו כ"כ מכוערות עם חורים, והיה להן טעם של אפרוח חולה בכלבת.

אז בסוף הכנתי לי ביצת עין, שגם הייתה מגעילה אבל אכלתי אותה בכל זאת, כי כמה אפשר כבר לזרוק לפח?

בשביל המשימה הזאת הוצאתי אולי 2 מזלגות 2 כפיות 3 כוסות 10 מפיות וטונות של שמן.

המסקנה, לא לתת לי להכנס למטבח.

אז אחרי שאכלתי את האוכל המפוקפק שהכנתי עברתי לשלב ב' של התכנית. וזה לנגן- לפחות את זה אני יודעת לעשות.

אני מנסה לא לחשוב יותר מדי על יאיר. לא לתת למשהו הזה בתוכי להכנע לקול הזה שאומר לי רק לצלצל אליו, להתנצל על זה שסיננתי או להמציא תירוץ על זה שסיננתי.

לא לשלוח את ההודעה הכי קטנה, כי אני יודעת לאן הודעה קטנה יכולה להוביל. ואני לא רוצה קשר אליו, שום קשר. אסור לי, זה הורס אותי.

 

עוד שבוע היומולדת שלי. עוד שבועיים החזרה לאולפנה.

מרוב ההתרגשות אני לא מסוגלת לעשות כלום, בקושי להכניס אוכל לפה שלי אני יכולה.

זה משתק אותי, החזרה לאולפנה משתקת אותי.

אין יותר יציאות מתי שאני רוצה, אין יותר לקום מתי שאני רוצה. אין יותר בית.

כמובן שאני מתה לחזור לאולפנה, ושהכי טוב לי שם אפילו יותר מהבית.

אבל בכל זאת.

קשה לחזור לשגרה הזאת, היא דיי מעיקה לפעמים.

אתה כל היום עסוק בלרדוף אחרי המורה בלבקש שיחרור, כי בית זה בית. ואתה זקוק לזה.

מגרד לי האף. אני חושבת שזה אות למשהו.

 

יאללה, ברכת המזון.

נכתב על ידי אלישבע דיין , 20/8/2007 15:13  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טוטאליות


בע"ה

 

אני חושבת שהתייבשתי, טוב זה דיי מתבקש. לא שתיתי כמעט כל היום וכל הנסיעה מירושלים עד הבית כללה שמש עליי, ושאני אומרת כל הנסיעה אני אומרת שעה וחצי של חום.

אני לא מאמינה שנשאר לי בדיוק שבועיים לתחילת שנת הלימודים. המעבר הזה משישיסטית לשביעיסטית. חודשיים שהתרגלתי לבית, לאוכל של אמא, לחדר שלי. ללישון מתי שבא ולקום מתי שבא. ללכת לטייל בלי לימודים על הראש. התרגלתי כבר. ועכשיו לחזור לאולפנה, לשגרה אחרת לגמרי.

את האמת? זה מפחיד אותי, אני לא אוהבת שינויים קיצוניים ולמרות זה כל החיים שלי כלולים בהם.

אני טוטאלית.

גם בתהליך שאני עוברת עכשיו אני טוטאלית. זה הכל או כלום. והפעם זה תהליך אמיתי, ואני רואה את השינוי המטורף שחל בי. אני רואה שבאמת אני עובדת לאט לאט על עצמי, על הפגמים שלי. אני רואה שכשאני נופלת אני לא מתרסקת, אלא רק פוצעת קצת את הברך. ולא שוברת לעצמי את הגולגולת.

הפעם התהליך הוא אמיתי. נו מור משחקים, נו מור שטויות.

ואני טוטאלית.

אם התהליך הזה דורש ממני להתרחק מאנשים מסויימים אני אעשה את זה, כי זה מה שיעשה לי טוב.

כי נמאס לי לגעת ולא לגעת, אני רוצה שלמות. 100 אחוז של המשהו הזה.

כבר הרבה זמן שלא בכיתי כמו שבכיתי היום. הגוש הזה היה תקוע לי בגרון עוד ממוצ'ש אבל השתחרר רק היום, בסביבות 9 שקמתי משינה.

החלום כ"כ הפחיד אותי, כ"כ גמר אותי. כאילו ריבונו של עולם נתן לי בכוונה את החלום הנוראי הזה בכדי שאבכה, שיוציא את הגוש שתקוע בגרון ולא נותן לי להשתחרר מהתחושה הכבדה. ובכיתי, בכיתי תוך כדי חלום, בכיתי גם אחרי זה שסיפרתי לאבא ואמא את החלום (בעצם, לא בכיתי שסיפרתי להם, אבל ירדו לי דמעות שבעל כורחי עקב מצבי האומוציונאלי)

ואז במקלחת, שנכנסתי סוף סוף למקלחת ונזכרתי בחלום הנוראי, באקדח שהוא כיוון על אמא, במוות של ילדים קטנים, בערבי ששיחק בחיי אדם כאילו זה משחק קלפים. ובכיתי בכיתי כמו ילדה קטנה שהיה לי סיוט. והעיניים נהיו אדומות מרוב בכי, והשתחררתי. השתחררתי מהתחושה הכבדה שרבצה עליי, השתחררתי מכל הקושי שהיה לי בשבועות האחרונים.

השתחררתי מהכאב הנוראי הזה של לא לראות את יאיר. כמעט בלתי אפשרי.

זה לא אומר שהקושי נעלם, או שעכשיו יותר טוב.

אני מתקדמת, אני אשכרה בתהליך אמיתי.

 

 

 

נכתב על ידי אלישבע דיין , 20/8/2007 00:34  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





227

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלישבע דיין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלישבע דיין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)