בטח שמעתם על האופציה של ביצוע הקניות הסופרמרקט השבועיות באמצעות רשת האינטרנט. הרשתות הגדולות מפעילות אתרי אינטרנט ומציעות את האופציה הזאת.
החלטתי לבדוק את זה. האם זה נוח, האם זה פרקט והאם זה משתלם.
לקחתי קניה אחת שנערכה בשופרסל דיל. לקחתי את החשבונית ועברתי באותו היום לאתר האינטרנט של שופרסל ישיר. לדאבוני כל התשובות לשאלות שהעלתי בפיסקה הקודמת היא שליליות: זה לא נוח, לא פרקטי ולא משתלם.
1. נוחיות - החיפוש מתיש ואורך זמן רב. על רשימת מוצרים קצרה של 15 מוצרים ביזבזתי כ- 12 דקות. על קניה גדולה שבועית של משפחה זה ייקח מעל 20 דקות. גם בתוך הרשימות יש לדפדף בין עמודים שהגופנים קטנים מאוד ולא אינטואטיבים בטח למי שאין גישה לטכנולוגיות. מי שהוא חסר סבלנות זה לא בשבילו. גם מי שמבוגר זה לא מתאים לו.
2. פרקטיות - כמובן שאתה לא יכול לראות את המוצרים ולבחון אותם. זה יותר רלוונטי בפירות וירקות אבל גם בשאר המוצרים זה בעייתי. מניין לי לדעת שמלקטי ההזמנה באמת מביאים לי את המוצר הטרי ביותר? הרי ידוע למשל שבמוצרי חלב המוצרים הטריים יותר הם בירכתי המקרר. לא נראה לי שהאנשים שאוספים עבורי את ההזמנה אכן מתאמצים יתר על המידה להביא לי את המוצר הטרי ביותר.
3. עלויות - כאן יש פער עצום. סה"כ התשלום על המוצרים ששילמתי בשופר סל דיל היה 580.79 ש"ח. בקניה באינטרנט אותו סל עלה לי 713.31 ש"ח!
132.52 ש"ח יותר. או באחוזים הפרש של 18.57%.
סיכום:
לאור הממצאים אין שום סיבה שבעולם לבצע את הקניות האלו באופן ישיר באתרי האינטרנט של הסופרמרקטים. בטח ובטח שהסופרים הגדולים פתוחים כיום עד 23:00 בלילה בימים רביעי וחמישי ובחלקם אף יותר מאוחר.
צרכן נבון יתרחק מהאופציה הזאת ללא דיחוי. ניחא פעם אחת אם אתה עם רגל שבורה אך כמנהג קבוע זוהי שטות צרכנית גמורה. בסל שבדקתי הפער הוא של 132.52 ש"ח לקניה. כלומר בשנה כפול 52 שבועות זה יוצא
132.52X52 = 6,890
לא יודע מה איתכם אבל לי עם סכום כזה יש מה לעשות ולנצל טוב יותר מאשר לבזבז אותו על קניות בסופרמרקט.