לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

medinabeblog

דעות ניתוחים וטיפים בענייני היום אקטואליה ספורט כלכלה צרכנות ומה שבא לי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2011

האם אתה צרכן נבון? - בחן את עצמך


לאור מחאת הקוטג`, בה התגלו סימני חיים מסוימים של הצרכן הישראלי, נראה לי שזה זמן טוב לכל אחד ואחת מאיתנו לעצור ולבדוק איזה צרכן הוא? – סוג של דע את מקומך הנוכחי. זה יעזור לכולנו לדעת האם יש סיכוי להמשך המחאה הצרכנית גם בתחומים נוספים. אז הנה לכם מבחן "בחן את עצמך -  האם אתה צרכן נבון (או פראייר)?" שניסחתי, בו עליכם לענות על 10 שאלות כשבסופן, לאחר שתסכמו את מס` התשובות שלכם, תוכלו לדעת לאיזו קטגוריה צרכנית אתם משתייכים. אז שיהיה לכם בהצלחה! (השאלות מופיעות בלשון זכר רק לצרכי נוחות בלבד, למעט שאלה ח`)

 

בחן את עצמך - האם אתה צרכן נבון ?

 

א.     רכשת מוצר כלשהו וטרם השתמשת בו. ימים בודדים אחרי, במקרה, ראית את אותו המוצר בדיוק בחנות אחרת בכמעט חצי מחיר. מה תעשה?

 

  1. מה אני יכול כבר לעשות? בעיה שלי. לא השוויתי, לא בדקתי אז אכלתי אותה.
  2. אתעצבן, אלך לחנות להתלונן ואסתפק בזיכוי על ההפרש לקניה הבאה.
  3. אגש לחנות אבטל את העסקה ואלך לחנות הזולה יותר.

 

ב.     יום אחד בלבד אחרי שרכשת מוצר ברשת כלשהי ועשית בו כבר שימוש מבלי שתוכל להחזיר אותו, ראית בפרסומים בעיתון שהרשת יצאה במבצע כולל המוצר שרכשת והמחיר ירד משמעותית. מה תעשה?

 

  1. מה אני יכול לעשות? אכלתי אותה. תזמון זה הכל בחיים לא?
  2. אכתוב מכתב לקשרי לקוחות ואומר להם שזה לא בסדר. לא אדרוש דבר. אולי מתוך רצון טוב הם יתנו לי פיצוי כלשהו.
  3. חצופים! מייד אתקשר לשירות הלקוחות ואדרוש החזר/זיכוי על ההפרש. אם זה לא יעזור אכתוב מכתב למנכ"ל ובו כבר אציין שאם לא אקבל זיכוי אפנה גם לעיתונות.

 

ג.      אתה בסופרמרקט. ביציאה ממנו אתה מבחין בחשבונית בטעות בחשבון של 3 שקלים לרעתך. מה תעשה?

 

  1. לא נורא, כולה 3 שקלים.
  2. אתעצבן קצת, אקלל אותם בלב אבל לא יותר מזה. אם לא אשכח והחשבונית לא תאבד לי, אולי בפעם הבאה שאהיה בסופרמרקט אבקש זיכוי.
  3. אשוב על עקבותי ואבקש את ההפרש.

 

ד.     מתקשר אלייך נציג של חברה סלולרית ומבטיח לך עיסקת שידרוג משתלמת עם תנאים טובים מהקיימים שיש לך. הוא אומר לך גם שזה היום האחרון של המבצע. מה תעשה?

 

  1. מה זאת אומרת מה? משפרים לי את התנאים וזה עוד היום האחרון של המבצע? בטח שאני מאשר ומצטרף!
  2. אני רושם את הדברים ואומר לו שאני צריך לחשוב על זה. שיתקשר בעוד כמה ימים.
  3. אני אומר לו שישלח לי חוזה בכתב בו כל ההבטחות שהוא מפריח לי בשיחה, רשומות שחור על גבי לבן בחוזה כתוב. (ככלל אצבע: אף פעם לא סוגרים עסקה מורכבת וארוכת טווח בטלפון!) אם בכלל אני מעוניין להחליף תוכנית או לעשות שינוי, אבדוק גם מה מציעים בחברות המתחרות.

 

ה.     מתקשרים אלייך מחברת שיווק ישיר כלשהי. אומרים לך שהשם שלך עלה בגורל וזכית בסט סכו"ם מפואר בשווי 300 ₪. כל מה שאתה צריך זה רק לשלם דמי משלוח של 50 ₪ והסכו"ם בדרך אלייך. מה תעשה?

           

  1. ברור שאזמין ואתן את פרטי כרטיס האשראי שלי. מה, עד שאני עולה בהגרלה אני אפספס את זה ואבטל? חוץ מזה סכו"ם תמיד צריכים, לא?
  2. אומר לו שאני צריך לבדוק אם אני צריך בכלל סט סכו"ם נוסף ורק אז אחליט. שיתקשר עוד מס` ימים.
  3. אתבע ממנו ואשאל איך יש להם את מס` הטלפון שלי ואדרוש להוציא אותי מהרשימה באופן מיידי, ואם לא אשקול להתלונן עליהם. ברור שלא ארכוש שום סט סכו"ם ששווה עאלק 300 ₪. 300 זבאבירים אולי!

 

ו.        ברצונך לרכוש ספר שמשתתף במבצע 3 ב- 99 באחת מרשתות הספרים, אבל אין לך עניין בספרים הנוספים שבמבצע ואתה רוצה וצריך רק ספר אחד בלבד. מה תעשה?

 

  1. אין מה לעשות, ארכוש את הספר שאני צריך במחיר מלא וזהו.
  2. אנסה להתארגן עם עוד מישהו שמחפש גם הוא ספרים ונקנה ביחד. לחילופין, אגיע לחנות ואנסה לקלוט אנשים שמחפשים להשלים את כמות הספרים על מנת לעמוד בתנאי ובמסגרת המבצע ואציע להם אם חסר להם ספר שאני אשלים להם עם הספר שאני צריך.

 

ז.      רכשת משקפיים במבצע סוף עונה ב- 70% הנחה באחת מרשתות המשקפיים. אחרי 3-4 שבועות, פתאום, תוך כדי הרכבת המשקפיים על עינייך באופן עדין, נסדקת אחת המסגרות שמסביב לעדשה. אתה ניגש לחנות ואומרים לך שאין אחריות כי קנית את המוצר במבצע סוף עונה והתיקון יעלה לך כסף (אם ניתן בכלל לתקן לפי מה שיקבעו במעבדה שלהם לאחר בדיקה). מה תעשה?

         

  1. נשמע הגיוני מה שהיא אומרת, לא? קניתי במבצע, במחיר מצחיק - אז סביר שאין אחריות. אצא מהחנות כלעומת שבאתי.
  2. אגיד לה שתשתדל לראות מה לעשות ושינסו ללכת לקראתי. בכל זאת אני לקוח ותיק וקניתי גם בשנים קודמות אצלם.
  3. אומר לה: מה זאת אומרת אין אחריות? מה, הנחה או מבצע על משקפיים חדשות פוטרות את היצרן מאחריות יצרן על המוצרים שלו ומאפשרת לו למכור מוצרים חדשים פגומים? וואלה יופי! אם אקבל תשובה שלילית על התיקון או ההחלפה, אפנה במכתב תלונה גם למנכ"ל שלהם וגם לעיתונות.

 

ח.     רכשת 2 חפיסות שוקולד על מנת להכין עוגת שוקולד למסיבת יום הולדת של הילד בשבת. כשפתחת את חפיסות השוקולד גילית מעין קרום לבן כזה מסביב לכל השוקולד. הסתכלת על התוקף וראית שהמוצר עדיין בתוקף. מה תעשה?

 

  1. אתעצבן אבל קורה. מקסימום אשנורר מהשכנה שוקולד ולהבא אשקול לקנות כבר עוגה מוכנה וזהו.
  2. בפעם הבאה שאגיע לקניות, היכן שקניתי את השוקולד, אחזיר את המוצר ואבקש לקבל אחר תחתיו.
  3. על הבוקר ביום ראשון אתקשר למוקד השרות של יצרנית השוקולד ואדווח להם על המקרה ועל עוגמת הנפש שנגרמה לי ואדרוש פיצוי. כמובן גם שאחזיר לחנות בה קניתי, אציין בפניהם שהם לא בסדר ואחליף את המוצר.

 

ט.     מגיע נציג/משווק של קופת גמל כלשהי למקום עבודתך על מנת לנסות לשכנע אותך לעבור אליהם. הוא בא עם גרפים שמראים לך כמה הם טובים, מבטיח לך דמי ניהול נמוכים ואומר לך: הנה תיראה (ומצביע על סטפה של טפסים שביד השניה שלו), אלה טפסים של אנשים שכבר החתמתי והעברתי כאן במקום עבודתך. מה תעשה?

 

  1. אם הוא הראה לי לפי הגרפים שהם טובים יותר והבטיח לי דמי ניהול נמוכים הוא בטח לא משקר. הוא גם נראה לי רציני, לבוש מהודר כזה ומדבר יפה. הוא נראה לי אחד שיודע על מה הוא מדבר. אחתום לו.
  2. גם ככה אני לא מבין בזה כלום וגם אין לי זמן להתעסק עם זה. זה גם עוד רחוק ממני כל ה"שטויות" האלו – אני עוד צעיר. חוץ מזה, גם ככה כולם אותו דבר ואותו הדרק. ובכלל, אם כולם כמעט חתמו לו ועברו, נראה לי שזה בסדר ואחתום גם.
  3. הלו, רגע..... תן לי לבדוק לבד מה פה קורה פה ומה בדיוק אתה משווה לי ועל איזה קופות בכלל מדובר. זה שבאת לי פה עם גרפים צבעוניים ודפים מהודרים זה יפה מאוד, אבל לא עושה עלי רושם. עוד שנתיים כשאתה כבר לא תהיה פה ואת העמלה שלך על ההעברה כבר קיבלת, אותי אתה תשאיר תקוע עם איזה קופת גמל מחורבנת ויקרה. תן לי לראות מה זה דמי הניהול הנמוכים שאתה מבטיח פה ולכמה זמן אתה מבטיח לי אותם. הרוב כאן גם חתמו לך? זה בכלל כבר מתחיל להדאיג אותי...  אני מקווה גם שאתה מתכננן להראות לי שכל מה שאתה מבטיח לי כתוב בהסכם, כן? אחרי שאבדוק הכל ואולי עוד אשאל מישהו שמבין, אחליט. תבוא עוד שבוע או תתקשר ואז נהיה יותר חכמים.

 

י.        איזה בלוגר נודניק אחד עושה שאלון `בחן את עצמך` ושואל אותך איזה צרכן אתה. מה תענה?

 

  1. את האמת? אני צרכן גרוע – על הפנים. הארנק שלי כבר מחורר מרוב שכולם כבר עשו עלי קופה.
  2. יש טובים יותר ממני ויש גרועים יותר ממני. אבל יש לצערי יותר מקרים שאני עובר לסדר היום מאשר מקרים שאני עומד על שלי. בסה"כ אני מנסה לשרוד בתופת הצרכנית.
  3. לוחמני ולא מתפשר, אם כי עדיין לא מושלם. בכל אופן הגיע הזמן להראות לכל החברות והגופים הללו שיש לנו, הצרכנים, כח. הגיע הזמן שהם יתחילו להבין את זה ואני מקווה שרבים יהיו כמוני ויהפכו להיות צרכנים אקטיביים יותר.

 

 

 

סכם את תוצאות התשובות שלך, לפי המספר שמופיע לצידן בכל שאלה, ובדוק לאיזו קבוצה אתה משתייך.

 

תוצאות הניקוד שסיכמת:

 

10-16 נקודות - ידידי, אתה יכול לגשת לחנות השלטים הקרובה למקום מגוריך ולרכוש את השלט `פראייר`. זכית בו ביושר! אתה חלומם הרטוב של כל המוכרים, כל נותני השירות וכל מוקדי הטלמרקטינג באשר הם. השם שלך ומס` הטלפון שלך מתנוססים בכל המוקדים ומועברים ביניהם. אתה הלקוח האולטימטיבי מבחינתם -  לא שואל, לא משווה, מאמין לכל מילה, שולף בקלות את כרטיס האשראי וישר מאשר חותם ומשלם. הדרך היחידה שלך לצאת מזה היא או לפשוט רגל, או לבטל את כרטיס האשראי. אבל היי, גם זה לא יעזור לך. כי למרות שביטלת, הרגע התקשרו והציעו לך לעשות כרטיס אשראי חדש נוסף ואתה הסכמת. בקיצור מבחינתך חגיגת ההוצאות נמשכת.

 

17-24 נקודות – מצד אחד לעיתים, בהבזק רגעי וקצר, אתה כן עומד על שלך אבל אתה לא מתמיד בזה, תש כוחך ואתה מוותר בקלות. האמרה שבטח אמרו לך בבית הספר "יש לך פוטנציאל אבל אתה לא ממש אותו" נכונה לגביך גם במקרה הזה. אבל הפוטנציאל תקף לשני הצדדים ואתה בעמדת סיכון - אם תעבוד על עצמך ותתמיד תוכל להשתפר מאוד, אבל אם לא אז במהירות אתה עלול לצלול ולמצוא את עצמך יחד עם קבוצת הפראיירים שהוזכרה מקודם. אמנם פראיירים לא מתים וגם לא מתחלפים (אלה בד"כ אותם הפראיירים), אבל תמיד הם ישמחו לקבל לשורותיהם חברים חדשים.

 

25-30 נקודות – מברוק עליך! אתה מהמעטים שבזכותם אולי תהיה פה פעם מהפכה צרכנית ויתייחסו בכבוד לצרכן. אתה לא מוותר, מתעקש ועומד על זכויותיך. ייתכן שגם הפרטים שלך מתנוססים במוקדי השירות אבל ככאלו שלא כדאי להתעסק איתם כי הם טראבל מייקרים צרכניים. יחד עם זאת, אל תתלהב יותר מדי, המלאכה עוד מרובה. אתה חייב לעמוד על המשמר כי הטריקים של כל החברות רק הולכים ומשתכללים כל הזמן. ובכלל דע לך - כל מה שאתה מצליח לחסוך כתוצאה מהעמידה על זכויותיך הצרכניות, רק מממן את המקרים שבהם אתה נכשל או לא מצליח. בכל אופן ברכות לך. כן ירבו כמוך!

 

סוף.

נכתב על ידי tal90 , 20/7/2011 13:04   בקטגוריות אקטואליה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  tal90

בן: 51




26,407
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , ספורט , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לtal90 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על tal90 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)