לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

פזמון חוזר - בלוג מוזיקה

משהו עם מוזיקה.

כינוי: 

בן: 48





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2005

סטייה מס' 1: בחור יווני מצפון לונדון בשם ג'ורג'יוס קירסוס


אני מודה – זה יכול היה להיות יותר גרוע. אבל מהילדות שלי בשנות ה-80 אני סוחב איתי בחור יווני מצפון לונדון בשם ג'ורג'יוס קירסוס, ג'ורג' מייקל בשבילכם. בשנות ה-80, ג'ורג' וחברו הטוב (בכל המובנים שאתם יכולים לדמיין...) אנדרו ריג'לי הקימו את וואהם! וכבשו את העולם. אבל לא על וואהם! רציתי לדבר כאן.

 

בקיץ 1984 אני, ביחד עם כל העולם, ביליתי את ריקודי הסלאוו שלי לצלילי "לחישה פזיזה", הסינגל הראשון וההו-כל-כך-מצליח של ג'ורג' מייקל. קשה לחשוב על עוד שיר שמסמל את כל מה שהיה יפה, קיטשי ומאוס באייטיז (אגב, ג'ורג' כתב את השיר הזה בגיל 17). "פינה אחרת", הסינגל השני, כבר גילה לעולם ג'ורג' מייקל אחר, רציני יותר ומהורהר. ג'ורג' פירק את וואם! ויצא לדרך חדשה.

 

 

"אמונה" (לרכישה), אלבום הסולו הראשון של ג'ורג' מייקל, יצא רק ב-1987. בלי לרכב על התהילה ועם המון רצינות וכוונות טובות, מייקל התגלה באלבום הזה כאחד הכותבים המוכשרים ביותר בפופ, וההצלחה של האלבום הזה היתה חותמת של זהב על הכשרון הגדול שלו. עבורי, "אמונה" מסמל שנים יפות בילדות/התבגרות שלי, עם שירים כמו "דמות אב" שעד היום עושה לי את זה. ארז, חבר טוב שלי אז, היה אוהד גדול של מייקל, והדביק גם אותי ביופי של ה"אמונה" של ג'ורג'.

 

 

 

בסוף 1990 ג'ורג' מייקל שיחרר את "להקשיב בלי דעות קדומות, ווליום 1" (לרכישה). עם האלבום הזה השלים סופית מייקל את המהפך מאליל הבנות לאמן רציני. "מתפללים לזמן", הסינגל שליווה את האלבום, הוא השיר האהוב עליי ביותר של ג'ורג. (תרגום יפה של המלים הנפלאות והמאוד רלוונטיות מצאתי לא מזמן אצל Emale). זה היה אלבום שהושפע רבות ממוזיקה שחורה וסטנדרטים של ג'אז, ומקלסיקות של שנות הששים, מה שלא הפריע לו לקרוע את המצעדים, עם או בלי קשר ל"חופש 90'" – השיר והקליפ, שהציג לרוואה קאסט שכלל את סינדי קרופורד, נעמי קמפבל, כריסטי טרלינגטון ולינדה אוונגליסיטה – דוגמניות העל השוות ביותר דאז.

 

מאז "להקשיב בלי דעות קדומות" לא ממש התחברתי למייקל. היו לו שירים יותר טובים ופחות טובים, אבל התרחקנו. ובכל זאת, ה-Unplugged שמייקל הקליט עבור MTV בסוף 1997 היה אחד הרגעים היפים ביותר שלו ושל הסדרה בכלל. כל השירים שהבאתי כאן לקוחים מאותו אנפלאגד, שאגב לא יצא באופן רשמי מעולם (כמו אנפלאגדים נפלאים אחרים, של הקיור ואר.אי.אם).

 

בקיצור – זה יכול היה להיות יותר גרוע. מהילדות שלי בשנות ה-80 אני סוחב איתי רק בחור יווני אחד מצפון לונדון בשם ג'ורג'יוס קירסוס, ג'ורג' מייקל בשבילכם. ואם זה מעצבן אתכם או מוריד מכבודי, חפשו מי ינענע אתכם (לצלילי ג'ורג' מייקל).

נכתב על ידי , 28/11/2005 16:09   בקטגוריות אנ'לא באמת אוהב את השיר הזה...  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,040
הבלוג משוייך לקטגוריות: אהבה למוזיקה , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדוידוביץ' אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דוידוביץ' ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)