לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

עוד בעל של מורה

מתחילה עוד שנת לימודים, הריטואל חוזר, יש שביתה, אין שביתה, מה יקרה, מדברים עם המורים, מראיינים תלמידים, שרת החינוך מופיעה בתקשורת ורק אותנו שכחו. אלו שנשואים למורים. יושבים בצד מקשיבים ושותקים.אז הנה הגרסה שלנו:-


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

חג שמח


חג שמח,

 

קצת הזנחתי את הבלוג, אבל מסיבות טובות (עבודה, ילדים וכן העובדה שברגע ששנת הלימודים התחילה יש לנו פחות זמן), אבל אתמול שוב היינו אצל חברים והתחיל הויכוח התמידי על המורים והחופשות האין סופיות ונזכרתי.

 

לפני שנמשיך ונדבר על החופשות יש לי עוד סיפור קטן על ההורים:-

 

לפני שנים רבות התקשר אבי (שהיה כאמור מורה) לאחת מהאימהות לגבי התנהגות בנה, מדובר היה באימא שנחשבה למה שהיום קוראים "מובילה חברתית", שבעלה היה דמות ידועה בעיר. לאחר שאבי הסביר לה את מעללי בנה אמרה לו אותה אם "אני לא מערבת אותך בבעיות שיש לי בבית, אתה אל תתערב אותי בבעיות שיש בבית הספר", אמרה ולא הוסיפה...

 

ועוד תגובה קטנה לגבי הטלפונים:- אני יודע לסנן שיחות, אני כבר יודע מתי לעשות את זה אגרסיבי ומתי בעדינות, זה פשוט נמאס לי וההורים לא יודעים מה הגבול...

 

אז הגיע החופש וכולנו מקללים את המורים (בייחוד עובדי המדינה שבחופשות מרוכזות ורוצים צאת לנופש בלי הילדים...)

 

החופשות זה הזמן בו מקטרים הכי הרבה על המורים, הרי הם נחים בבית ואנחנו צריכים לדאוג לשמרטפות, אין לנו מה לעשות עם הילדים וכד'.

 

יש לי חדשות בשבילם, רוב המורים יסכימו לוותר על החופשות הללו ולהיות בבית הספר ובתנאי שהם יוכלו לקחת חופשה מתי שבא להם .

 

עובדי מדינה רגילים (שוטרים, אנשי קבע וסתם פקידים) זכאים לחודש חופשה בשנה (28 יום, אני יודע שזה יותר מהחוק אבל זה בהסכם) מתי שהם בוחרים, כשיש דיל טוב בבית מלון, כשזול לטוס לחו"ל, כשרוצים להפתיע את בן הזוג, מורה כבול לעונות החמות.

 

אתה רוצה לטוס לחו"ל, רק כשהמחירים בשמיים, אתה רוצה לצאת לסופשבוע עם בן הזוג? רק לשישי  שבת מהצהריים, אתה למעשה השמרטף הרשמי שמאפשר לכל יתר העובדים חופשות בלי ילדים.

 

אין אירועים משפחתיים שאפשר להישאר עד מאוחר, לבריתות משפחתיות לא הולכים (כי זה באמצע יום לימודים) וכשבאים אורחים מחו"ל, אתה רואה אותם רק בשבת ובקיצור לא רק שהמשכורת נמוכה, אתה גם משלם יותר על החופש שלך.

 

וזה לא שאתה חוסך על קייטנות כי כאמור בחופשות יש השתלמויות וכד' אז הילדים שלך, כמו של כולם, בקייטנה.

 

מורה נמצא כל יום עם ארבעים תלמידים בכיתה במשך 5 שעות לפחות, חוזר הביתה ויש לו שלושה (פלוס מינוס) משלו, בחופשות כולנו בורחים לעבודה רק לא להיות עם הילדים (ואז מקטרים שהמורים בחופש), והמורים? מקטרים עלים והם צריכים לשמוע את זה כי גם הילדים שלהם בקייטנה והם בהשתלמות.

 

בואו נחזור אחורה לזמן שאנחנו למדנו, הרי לאחר חמש שעות המוח לא קולט, בחופש אנחנו היינו צריכים גם לנוח, אז למה אנחנו כהורים רוצים שהמורים ילמדו בחופש? כי אנחנו רוצים בייבי סיטר בלי לשלם לו...

 

ועכשיו אני רוצה לגלות לכם שני סודות על חופשות של מורים:-

 

1. מורה שחולה יום לפני החופשה, יורידו לו את כל החופשה כימי מחלה, לכן מורה יגיע על ארבע ללמד לפני חופשה (וידביק לנו את כל הילדים).

 

2. (ואת זה סבי יבדל"א הסביר לי) אוגוסט הוא למעשה חופשה ללא תשלום, במשך 10 חודשים (ספטמבר עד יוני כולל) מקבל המורה רק 90% מהשכר כאשר 10% הולכים לתשלום שכר אוגוסט (לכן השכר בתלשו יותר נמוך מהנתון הרשמי), אם המורה נעדר למשל חודשיים ללא שכר, באוגוסט הוא יקבל 80% מהשכר וכן הלאה.

 

האם אתם הייתם מוכנים לקבל שכר של 11 חודשים בשנה בלבד?

 

 

 

 

נכתב על ידי עב"מ (עוד בעל של מורה) , 28/9/2007 07:22   בקטגוריות עבודה, שחרור קיטור  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כינוי:  עב"מ (עוד בעל של מורה)

מין: זכר




4,596
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעב"מ (עוד בעל של מורה) אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עב"מ (עוד בעל של מורה) ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)