תת ז'אנר: זומבים, ריאליטי/דוקומנטרי מגוף ראשון, מד"ב (ארה"ב 2008)
חבורת צעירים מתעדים את המסע שלהם כשהם נמלטים מהשתלטות הזומבים על העולם.
ג'ורג' א.רומרו....למה? למה אתה עושה סרטים? למה?
שמישהו יעצור את הבנאדם הזה, נתתי לו עוד צ'אנס(אחרי "ארץ המתים" הגרוע) אבל שוב לשווא. לא נמאס לו תגידו לי? די, אותם הסרטים כל הזמן! שום דבר מקורי ומרענן. אוקיי אז נכנסת לקטע של "קלוברפילד" או "מקליט", למה אבל לעשות את זה כלכך גרוע?
אני מחרים את רומרו כי הוא עילבון לאינטלגנציה שלי ושל כל צופה בסרטי אימה. הוא הסיבה שלא מתייחסים לסרטי אימה בצורה הרצינית בה צריכים להייתחס אליהם. הבימוי גרוע, העלילה גרועה ולא מקורית בעליל, הדמויות סטריאוטיפיות ושחוקות, המשחק רדוד והשחקנים מגוחחים ברמה שבה סרט סוג B כבר לא מצליח להצחיק אלא רק לעצבן, האפקטים זולים ומשעממים, והזומבים? כן זומבים, שוב אותם הזומבים או במילים אחרות -אותו הזבל הממוחזר. אז יפה לך, ג'ורג', שב68' ובתחילת שנות ה70' היו לך כמה להיטים של זומבים כשבראת את הז'אנר והיה לסרטי הזומבים טעם של חדש. היום כבר 2008 ,40 שנה אחרי, ואתה עדיין עושה את אותו הזבל שעשית אז. כיאלו מה, הוא לא הולך לקולנוע? "אני אגדה", "28 יום/שבועות אחרי", "מקליט", "פידו" דוגמאות מצויינות לסרטים מהשנה האחרונה שהצליחו לפתח משהו בז'אנר המיושן והמעוס הזה ואפילו הצליחו להביא משהו מעבר לזה. רומרו, לעומת זאת, תקוע בג'אנק שלו ועם כל הקריירה הארוכה שלו לא מצליח אפילו לביים את הסרט בצורה מעניינת או בכלל אמינה (ואמינות היא מילה משמעותית כשמדובר בסרט מגוף ראשון). אפילו ב"ימים של אפילה" סרט זומבים סוג ת' אחר שראיתי כמה שעות לפני (רק אציין שאני לא מתכוון לכתוב עליו כי הוא ביזבוז זמן מוחלט, אחרי 20 דקות לתוכו לא הייתי מסוגל להמשיך) היה בו יותר מקוריות מהתסריט המת של רומרו.
לסיכום, לא לראות! תראו את ה"מקליט" במקום. אם אתם יכולים, תצרבו את הסרט על דיסק ותשתמשו בו כדישון לגינה בפארק הקרוב לביתכם.
ציון:2