לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

ערבים ברשת


הבלוג נכתב ע"י הארון תחאוכו, עיתונאי צ'רקסי-מוסלמי. גר בת"א אבל לא שוכח מאיפה בא - כפר קמא.. היישוב הצ'רקסי הכי יפה ומגניב שיש בעולם. הבלוג "ערבים ברשת" עוקב אחר האתרים הערביים המעניינים ברשת וכל מה שקשור בדת האיסלאם

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2008    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2008

כנאפה מערבי? חלילה וחס


כמו הרב פינק גם אני התפלאתי על השאלה של אחד הגולשים באתר מורשת (היוצא לאור בבני ברק), לגבי קניית כנאפה מערבים. האם זה מותר? הרב קובע כי זה איסור כמובן וכותב ש"כללו של דבר להתרחק מאד מאד". האם יש יהודי בעולם ששאל האם מותר לקנות כנאפה מצ'רקסי? זו סוגייה קשה יותר מכנאפה מערבי, לדעתי, כי כפי שהזכרתי בפוסט הקודם הצ'רקסים הם לא ערבים ולכן, שוב לדעתי, לא קיים חשש לקנות מהם כנפאה, ככה אני חושב. במיוחד הכנאפה הנקייה של איציק מכפר קמא (ועכשיו איציק, קבל פרסומת אששש) אז דחיילקום, די להכביד עלינו בענייני כשרות - מדובר בכנאפה הכי נקייה וטעימה שיש. ותעיד על כך קרן, יהודיה כשרה, מאילת הרחוקה, ובנוסף קיים אצלי חשש (לא רוצה לקבוע באופן מוחלט אבל יש מצב..) ששר בישראל טעם מהכנאפה של איציק. בוקר טוב.

נכתב על ידי , 6/6/2008 05:49  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כאן תוכלו לשאול על האיסלאם


היי ואסלאמו עלייקום כולם.. לאחר היעדרות ארוכה של כמה חודשים קם הבלוג "ערבים ברשת" אינשאללה לתחייה, וכולי תקווה שאוכל לעמוד בקצב האינטרנט האינטנסיבי ולעדכן לעיתים קרובות מאוד בדברים המעניינים והערביים שקופצים ברשת.

 

הפעם אחרוג טיפה ימינה ואחדש לכם בנושא שהוא לא כל כך ערבי, אבל מוסלמי מובהק ולכן הצורך שלי לכתוב עליו. יהיו שיגידו שהנושא כלל לא קשור לערבים ולכן מקומו לא בבלוג, ולהם אנסה להסביר שדווקא המקום של הנושא שלי הוא בבלוג.

 

מדובר באתר הצ'רקסי-איסלאמי הפופולארי ביותר כיום בקהילה הצ'רקסית "אדיגה-ביסמאן", שנכתב ברשת בשפה העברית. הפירוש של אדיגה הוא שם נרדף לצ'רקסי - אדם השואף לשלמות, והמילה ביסמאן פירושה מוסלמי. כלומר שם האתר - צ'רקסי-מוסלמי - מנסה לשלב בין הלאום שלנו לדת.

 

את האתר מפעילים חבר'ה צ'רקסים, מוסלמים בדתם כמובן (למי שעדיין לא קלט.. אנחנו לא דרוזים ולא ערבים), המעוניינים להעשיר את הידע של הגולשים הצעירים הצ'רקסים בנושא דת האיסלאם. הקוראן נכתב בשפה הערבית והדת מתבססת על הקוראן, ולכן הצורך באתר שכזה לחבר'ה שאינם שולטים דיו בשפה הערבית. בעצם זה מצויין בשבילם.

 

אני רוצה לכתוב לכם על אתר הזה - גם אם הוא לא ערבי והאנשים שמאחוריו הם לא ערבים (ע"ע צ'רקסים) - בגלל שמאז עלייתו לאוויר תרם המון תועלת לציבור שלנו. צעירים שלא שמעו דבר וחצי דבר על הדת החלו להתפלל, ואחרים שהבינו מעט העשירו את הידע שלהם, ורבים, כמוני, למדו דברים חדשים, והמון.

 

האתר עשיר מאוד בידע בכל מה שקשור לדת; החל מתפילה, הכנות לתפילה, צום הרמדאן, לימוד קוראן, פירושים וקישורים לאתרים מעניינים, סיפורי הנביא מוחמד (עליו השלום) וממשיכיו, פורום גולשים, פינת שאלות ותשובות, זכויות הגבר והאישה ועוד. מפעילי האתר הם פעילים גם בשטח, למשל לאחרונה אירגנו ימי ניקיון בבית הקברות המקומי בכפר.

 

בין אחד הבולטים שעומד מאחורי יוזמת האתר הוא נורדין שובש, שמקבל מדי יום מבול של שאלות בפורום ובמייל האישי בנושאי הדת. הוא, שמשמש לעיתים כמחליפו של האימאם בכפר קמא, משתדל להשיב לשאלות מתו הידע שלו. כשנתקל בקושי למצוא תשובה מסויימת הוא שואל שייח'ים מוסלמים, גם אם הם נמצאים במצרים.

 

אם נחשוב רגע מנקודת מבטו של יהודי טיפוסי הרי שמתרחש פה דבר נורא. צעירים רבים שמתעניינים בדת ועלולים חלילה להווה איום בסופו של תהליך. הרי מה שמאכילים אותנו בתקשורת מדי יום זה שאיסלאם זה טרור וכל טרוריסט הוא מוסלמי. אך אנשים היגיוניים ומשכילים שטיפה טעמו מדת האיסלאם יודעים שלא כך הם פני הדברים. אין יפה יותר מדת האיסלאם אם נוהגים כפי שכתוב בקוראן. דת האיסלאם נראית כרע ברגע שאינטרסנטים כאלה ואחרים מתחילים לעשות בה שימוש למטרותיהם האישיות, הפוליטיות, המדיניות וכו'.

 

כנסו לאתר להתרשמות, ואם לא ברור מה נאמר שם - אתם כמובן מוזמנים לשאול בפורום או את נורדין וחבריו באופן אישי. כל טוב וסלאמו עלייקום.

נכתב על ידי , 5/6/2008 16:45  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי: 

בן: 45

תמונה




14,706
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , אקטואליה ופוליטיקה , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להארון תחאוכו אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הארון תחאוכו ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)