לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשה, קשה, להיות בן אדם.....


בעז"ה עוד אצליח להתגבר על הכל.. ואם לא על הכל.. אז לפחות על חלק..

כינוי:  משתדלת

בת: 34

ICQ: 310706543 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הפרופסור האתיאסיט


 פרופסור אתאיסט לפילוסופיה מרצה לכיתתו על הבעיה שיש למדע עם האל הכל-יכול. הוא מבקש מאחד מתלמידיו החדשים לעמוד

 

הפרופסור: אתה מאמין באלוהים?

הסטודנט: בהחלט, אדוני.

הפרופסור: האם אלוהים הוא טוב?

הסטודנט: בוודאי.

הפרופסור: האם אלוהים הוא כל-יכול?

הסטודנט: כן.

הפרופסור: אחי מת מסרטן למרות שהוא התפלל לאלוהים לרפא אותו. רובנו היינו מנסים לעזור לאחרים חולים, אבל אלוהים לא. איך זה מראה שהוא טוב?

(הסטודנט שותק)

הפרופסור: אינך יכול לענות, נכון? בוא נתחיל שוב. האם אלוהים טוב?

הסטודנט: כן.

הפרופסור: האם השטן טוב?

הסטודנט: לא.

הפרופסור: מאיפה הגיע השטן?

הסטודנט: מ... אלוהים...

הפרופסור: נכון. אמור לי, בני, האם יש רוע בעולם?

הסטודנט: כן.

הפרופסור: הרוע נמצא בכל מקום, לא כן? ואלוהים ברא הכל, נכון?

הסטודנט: כן.

הפרופסור: אז מי ברא את הרוע?

(הסטודנט לא עונה)

הפרופסור: האם יש מחלות? חוסר מוסריות? שנאה? כיעור? כל הדברים הללו קיימים בעולם, נכון?

הסטודנט: כן, אדוני.

הפרופסור: אז מי ברא אותם?

(הסטודנט לא עונה)

הפרופסור: המדע אומר שיש לך חמישה חושים בהם אתה משתמש לזהות ולשרת את העולם סביבך. אמור לי, בני, האם ראית את אלוהים?

הסטודנט: לא, אדוני.

הפרופסור: שמעת אותו?

הסטודנט: לא, אדוני.

הפרופסור: האם אי פעם הרגשת את אלוהים, טעמת אותו, הרחת אותו? האם היתה לך תפיסה חושית כלשהי של אלוהים?

הסטודנט: לא, אדוני, לצערי לא.

הפרופסור: אך אתה עדיין מאמין בו?

הסטודנט: כן.

הפרופסור: בהתאם לנוהלי בדיקה אמפיריים וניתנים למדידה, המדע אומר שאלוהים אינו קיים. מה יש לך להגיד על זה, בני?

הסטודנט: יש לי רק את האמונה שלי.

הפרופסור: כן, האמונה. וזו הבעיה שיש למדע.

 

הסטודנט: פרופסור, האם יש דבר כזה "חום"?

הפרופסור: כן.

הסטודנט: והאם יש דבר כזה "קור"?

הפרופסור: כן.

הסטודנט: לא, אדוני, אין דבר כזה.

 

(הכיתה משתתקת)

 

הסטודנט: אדוני, יש הרבה סוגים של חום, סופר-חום, מגה-חום, חום לבן או קצת חום, אבל אין דבר כזה שנקרא "קור". אנחנו יכולים לחמם 458 מעלות מתחת לאפס, מה שיהיה חסר חום, אבל אי אפשר לרדת מתחת לכך. "קור" הוא רק מילה בה אנחנו מתארים את העדרו של החום. אי אפשר למדוד קור. חום הוא אנרגיה. קור הוא לא ההיפך מחום, רק העדרו.

 

(דממה מוחלטת בכיתה)

 

הסטודנט: מה עם חושך, פרופסור? יש דבר כזה "חושך"?

הפרופסור: כן. מהו הלילה אם לא חושך?

הסטודנט: טעית שוב, אדוני. החושך הוא העדרו של משהו. יכול להיות לך אור חלש, אור רגיל, אור בוהק, אור מהבהב... אבל אם אין לך אור באופן רצוף, אין לך כלום, וזה נקרא "חושך", לא כן? במציאות, החושך אינו קיים. אם הוא היה קיים, היית יכול לעשות אותו יותר חשוך, נכון?

 

הפרופסור: אז מה הטענה שלך, בחור צעיר?

הסטודנט: אדוני, הטענה שלי היא שהנחת היסוד הפילוסופית שלך פגומה.

 

הפרופסור: פגומה? אתה יכול להסביר?

 

הסטודנט: אתה עובד מתוך הנחת יסוד של דואליות. אתה טוען שיש חיים ויש מוות, אלוהים רע ואלוהים טוב. אתה רואה את מושג האלוהים כמשהו סופי, משהו שאתה יכול למדוד. אדוני, המדע לא מסוגל להסביר אפילו מחשבה. הוא משתמש בחשמל ומגנטיות אבל מעולם לא ראה, ובוודאי שלא הבין לחלוטין, אף אחד מהם. לראות את המוות כהופכי לחיים משמעו להתעלם מהעובדה שהמוות לא יכול להתקיים כישות עצמאית. מוות אינו ההיפך לחיים, רק העדרם. עכשיו אמור לי, פרופסור, האם אתה מלמד את תלמידיך שהם התפתחו מהקוף?

 

הפרופסור: אם אתה מתייחס לתהליכי האבולוציה הטבעיים, כן, בהחלט.

הסטודנט: האם אי פעם ראית אבולוציה במו-עיניך, פרופסור?

 

(הפרופסור מניע בראשו בחיוך כשהוא מבין לאן הטיעון מוביל)

הסטודנט: מאחר ואיש מעולם לא ראה את תהליך האבולוציה בפעולה ואינו יכול להוכיח כי הוא ממשיך להתרחש, האם אינך מלמד בעצם דיעה, אדוני? האם אתה איש מדע או מטיף?

 

(הכיתה כולה גועשת)

 

הסטודנט: האם מישהו בכיתה ראה פעם את מוחו של הפרופסור?

 

(הכיתה רועמת בצחוק)

 

הסטודנט: האם מישהו שמע את מוחו של הפרופסור, חש אותו, נגע בו, הריח אותו? אף אחד... אזי בהתאם לנוהלי בדיקה אמפיריים וניתנים למדידה, המדע אומר שאין לך מוח, אדוני. ועם כל הכבוד, איך אתה רוצה שנבטח בהרצאותיך?

(הכיתה שקטה. הפרופסור בוהה בסטודנט)

 

הפרופסור: אני מניח שתצטרך להאמין להן, בני.

הסטודנט: זהו זה, אדוני. הקשר בין האדם לאלוהים הוא האמונה.

נכתב על ידי משתדלת , 23/3/2006 13:37   בקטגוריות נקודה למחשבה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מה דעתכם..? באמת צריך לחפור בכל נושא..?



כשהיינו קטנים כולנו אהבנו לשמוע שירי ילדים. שירים שמבוגרים חיברו בשביל ילדים. מן הסתם השירים האלו אמורים להיות שירים חינוכיים שלא יפגעו בנפשנו הרכה. אבל ההפך הוא הנכון, והנה מספר דוגמאות:


יונתן הקטן:


יונתן הקטן רץ בבוקר אל הגן


הוא טיפס על העץ אפרוחים חיפש


אוי ואבוי לו לשובב חור גדול במכנסיו


מן העץ התגלגל ועונשו קיבל


"יונתן הקטן": יונתן הצעיר היה עלם חמודות, בדרכו לגן טיפס על עץ כדי לצפות באפרוחים, אך לא הייתה כל סיבה שימצא אפרוחים כי הביצים בוקעות באביב ובעת התרחשות המקרה היה חורף (וזו גם הסיבה שרץ לגן- בגלל הקור). לאחר שגילה שהגננת טעתה ושאין אפרוחים על העץ הוא נאלץ לרדת ולבשר לילדי הגן את הבשורה המרה. מכיוון שלא רצה לאחר לגן כדי לא לפגוע ברגשות הגננת שקמה מוקדם בבוקר רק כדי לקבל את פניו, ירד בזריזות מהעץ ולכן נקרעו מכנסיו, יונתן כל כך נבהל מהקרע, עד שנפל מהעץ ו"עונשו קיבל". סופו של יונתן לא מתואר אך ניתן לשער שעקב נפילתו מהעץ במצב של הלם, הוא נפצע בראשו וככל הנראה נשברו ידיו, רגליו, ומספר צלעות. האם ניתן לקרוא למצב כזה קבלת עונש?!  מה בסך- הכל עשה יונתן?! הוא רק קרע את מכנסיו. אלא ששיטת החינוך הבלתי פורמאלית מלמדת שאלימות זה העונש הכי טוב.


השפן הקטן


השפן הקטן שכח לסגור הדלת


הצטננן המסכן וקיבל נזלת


לה לה לה אפצ'י


לה לה לה אפצ'י


לה לה לה אפצ'י


לה לה לה לה


"השפן הקטן" ז"ל: השפן האומלל בשיר הצטנן מכיוון ששכח לסגור את הדלת עקב בעיית זיכרון שלקה בה בגלל גילו המופלג. קוראי השיר, במקום לנחמו מתעללים בו ואומרים לו בנימה צינית שהוא מסכן, וממשיכים בציניות זוועתית לשיר " לה לה לה אפצ'י". כך שהשפן לא רק הצטנן ועלול לחלות בדלקת ראות הוא גם צריך לשמוע את כל חבריו שרים באושר כל פעם שהוא מתעטש (לה לה לה- שירת שמחה, אוי אוי אוי- שירת עצב). ראוי לציין שהשיר נגמר רק בלה לה לה לה ללא אפצ'י כי ככל הנראה השפן שבק חיים.


יש לנו תיש:


יש לנו תיש לתיש יש זקן


ולו ארבע רגליים וגם זנב קטן


במקל בסרגל מה שבא ביד


במקל בסרגל מה שבא ביד


"יש לנו תיש": בשיר מתואר אדם אומלל בעל זקן תיש שעקב זקן זה קיבל את הכינוי- תיש. בגלל בעיה גנטית עקב התפוצצות הכור בצ'רנוביל צמחו לאדם זה שתי רגלים נוספות וזנב קטן ותיישי. במקום לרחם על אדם אומלל זה עקב מוגבלותו כותבי השיר מציעים לחבוט בו וגם ממליצים לעשות זאת עם מקל או סרגל.


 


דוגמאות אלה ועוד רבות אחרות מראות לנו שכבר אין תמימות בעולם וצריך להסתכל על דברים לעומק כדי לגלות את משמעותם האמיתי.

נכתב על ידי משתדלת , 9/9/2004 17:54   בקטגוריות נקודה למחשבה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



זה אומנם ארוך.. אבל עם המון מוסר השכל..


שקית של עוגיות


לילה אחד, בשדה תעופה הומה אדם



היא הבינה שהגיעה יותר מדי מוקדם.



בחנות הספרים מצאה לעצמה איזה ספר מותח



ובמעדניה, קנתה שקית עוגיות מדיפות ריח.



חפשה מקום לשבת בו כמה שעות עד הטיסה



מצאה פינה והתישבה והכרטיס בכיסה.





היא הייתה מאוד מרוכזת בספר שבידה



כשבזוית עינה הבחינה , בגבר שהתיישב לידה,



היא לא הייתה שמה לב אליו בכלל, אבל,



בחוצפתו העיז המנוול,



לשלוח יד אל שקית העוגיות שבינהם הייתה מונחת,



וכבתוך שלו הרשה לעצמו עוגיות לקחת.





היא החלטה להתעלם מהחוצפה והגסות.



לא לעשות סקנדל, אולי תיפסק העזות.



וכך היא נשנשה , בעודה מביטה בשעון שעל הקיר



וגנב העוגיות מחסל לה את המלאי בקצב מהיר.





על כל עוגיה שהוא לקח, היא גם לקחה אחת לפה



חושבת לעצמה ,בטח הבוטה יבקש גם כוס קפה.



כשנשארה רק עוגיה אחת, היא תהתה מה יעשה עכשיו.



והוא ביד רועדת חיוך מבוייש על פניו,



לקח את העוגיה האחרונה וחלק אותה לשניים,



חצי הוא הציע לה בעוד החצי השני, כבר היה לו בין השיניים.





בעצבנות גוברת ועם מחצית עוגיה בידה



חשבה לעצמה ,הוא גם גנב וגם חצוף  , אפילו לא אמר תודה.



כשהוכרז בקול שהגיע מועד הטיסה, חשה הקלה,



אספה את חפציה ולעבר שער היציאה התנהלה.



בלי להסתכל אחורה על גנב העוגיות וגסותו המעצבנת,



הלכה במהירות, קדימה מתבוננת.





היא עלתה למטוס וצנחה אל מושבה,



והחליטה לחזור אל הספר שאת ליבה שבה.



בעודה מפשפשת בתיק אחר הספר בידייה



הייתה שם שקית עוגיות מלאה, מול עינייה





המומה ומופתעת היא הבינה איך לא,



העוגיות האחרות היו שלו,



הוא חלק אותן עימה ולא אמר לה די,



ולדאבונה להתנצל כבר מאוחר מדי.



בעצב היא הבינה שהגסות הייתה שלה ,



היא הגנב , ואת העוגיות שלו בעצם היא אכלה.





כמה פעמים בחיינו אנחנו לגמרי בטוחים שאנחנו יודעים משהו בודאות מלאה, ואז מגלים מאוחר יותר או מאוחר מדי שמה שהאמנו בו , שמה שחשבנו שהוא האמת הצרופה, בעצם איננו כך.



לא הכל בחיים זה שחור או לבן, יש גוונים של אפור.



כדאי תמיד לשמור על, לב פתוח ותמיד לשאול את עצמנו , אם אנחנו לא אוכלים את העוגיות של מישהו אחר.

נכתב על ידי משתדלת , 8/9/2004 21:04   בקטגוריות נקודה למחשבה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
5,146
הבלוג משוייך לקטגוריות: נוער נוער נוער
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למשתדלת אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על משתדלת ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)