ביום חמישי הייתי עד לויכוח בין שני אנשים. השניים בהגדרה הם אנשים אינטלגנטים, מצליחנים, בעלי מעמד בעולמם העסקי והחברתי. אמנם אנחנו בקשרי חברות אבל לא הייתי צד בויכוח ולא הבעתי עמדה. בלהט הויכוח אחד אמר לשני יה חתיכת מז..ן בתחת אתה מדבר כמו הומו. בלעתי את רוקי לשמע המשפט המכוער מפי אחד מחברי וחשבתי לעצמי על המשפט "האלימות היא מפלטם האחרון של חסרי היכולת" , גם אם זה מילולית. אבל שתקתי. אחרי רגיעת הויכוח ישבתי עם חברי לשתות משהו. והעלתי לדיון את המשפט שיצא מפיו בלהט הויכוח. בקשתי ממנו הסבר. בתחלה הוא לא זכר, התפתל ואז אמר, כעסתי והקונטציה הראשונית שעלתה לי בראש היה שהוא מדבר כמו הומו אתה יודע סיסי שכזה. תראה אמרתי לו, אומרים שמילים תמימות וחלשות ככל שיהיו בעומדן במילון, הופכות בעלות-און לטוב או לרע, בידיו של אדם היודע כיצד לשלב אותן יחד.חלק מן החטאים הגדולים ביותר של המין האנושי נעשו תחת חסותם של מילים או צרופי מילים קסומים. מילים יכולות לשמש כנשק. הרמב"ם כתב באיגרת המוסר, "שבו ושיקלו הדבר טרם תוציאו אותו מפיכם, כי לא תוכלו להשיבו". איך אתה יכול להשתמש בבני אדם שחלקם הגדול לא פחות אינטלגנטים ממך, מלומדים ומשכילים לפחות כמוך ולהשתמש בהם כקללה, התרסה כנגד בן אדם אחר? לא פעם אני שומע שמשתמשים במילה "הומו" כקללה. להבדיל אלף אלפי הבדלות תמיד הקפדתי שילדי לא ישתמשו במילה "מפגר" כקללה. אדם הוא אדם וחלילה להשתמש בו כנגד כל אחד כקללה. תמיד יש לזכור, "את הכתוב אפשר למחוק, אך את הנאמר אין להשיב". בסופה של השיחה אמרתי לו, אני אגיד לך שני דברים שאמר הפילוסוף היווני אפיקטטוס, "תחילה עליך ללמוד את משמעות דבריך ורק לאחר מכן לדבר". באשר לי אמרתי לו, חשבתי פעמיים אם להעיר לך אבל דבריו אפיקטטוס שאמר, "אל תפחד פן יבזוך על דבריך, אנשי צדק לא יבזוך על זאת, ואשר לאחרים, אל תשים לב לדבריהם. נגר מומחה לא יצטער אם אדם שאינו מבין כלום בנגרות לא יעריך כראוי את עבודתו הטובה. חיזקו אותי להעיר לך. בסיומה של אותה שיחה שכרי היה שחברי אמר לי שהוא מקבל את דבריי ויותר הוא לא יאמר את זה שוב.
חומר מחשבה לכולם.