לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Ex Libris


מוזיקה, חיים, מוות, הגיגים, ביקורות. בעיקר ספרים.

כינוי: 

בת: 37





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2007

סילביה פאקינג פלאת'


נכנסת לי לורידים...

 

אני שונאת להבין אותך כל כך. אני שונאת להרגיש אותך כל כך.

 

 

נכתב על ידי , 30/10/2007 00:51  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חת חתול חוזר


 

אני חולה.

חולי מהסוג הרכרוכי, שגורם לך לחסל חצי מאספקת נייר הטואלט בבית, שגורם לך להחביא את פרצופך

מפני העולם עד יעבור זעם, או לפחות עד שהאף שלך יחזור למימדיו הנורמליים.

חולה מהסוג שלא מאפשר לך להכניס את הכלים למדיח או לתלות כביסה אבל כן מאפשר לך להתפנק

בתה עם לימון ובליטופים של אמא.

והכי חושב- חולה מהסוג שמצדיק החמצת ימי עבודה!

 

השבוע עומד בסימן נוסטלגיה. שניי ספרים שחזרו לחיי כמו פגז מן העבר, והם כאן כדיי להישאר.

הראשון, ספר ילדים שהיה לי עוד מהתקופה שלקרוא ספרים היה בשבילי רק עם ע', ששמו :החתול שהלך לטיול.

מדובר בספר עצמאי עם תקציב נמוך ובובות מונפשות שלא היו מביישות המשך ל"הכלה של צ'אקי". אבל עדיין,

תמיד יש נטייה לראות בסימבולים מהילדות כמשהו קדוש, ולכן מאוד שמחתי כשגיליתי שהספר לא אזל בהוצאה

ושאפשר להשיגו.

אחר כך כשחיפשתי עם עצמי סיבות למה לבזבז גם את המשכורת הנוכחית על ספרים, אחד הפרו-אים היה "כי אני רוצה

שהילדים שלי יקראו גם את הספר הזה", מה שסותר את העובדה שאני בכלל לא בטוחה שאני רוצה ילדים, מה שהביא

אותי שוב לויכוח הזה אם שווה להביא עוד בני אנוש לעולם-עומד-לפניי-כליה הזה, מה שגרם לי פשוט לעזוב את זה.

 

השני הוא ספר מדע בדיוני נפלא ששמו "כפת החתול", של סופרת בשם ג'ואן וינג'.

אני נחשפתי לספר במקרה בספריית בית הספר מתישהו בסביבות כתה ח', ואחרי קריאה אחת ושנייה ושלישית (הייתי

בערך היחידה הרשומה בכרטיס) פשוט שכחתי ממנו.

עם הזמן הוא נהיה אחד מהספרים האלה שאתה תמיד משתוקק אליהם באחורה של המחשבה אבל יודע שאין מה לחפש.

אז זהו- שיש טעם. גיליתי חנות חדשה ונפלאה- קפה ספר בכרמיאל, שיש לה אתר לא כל כך נוח לשיטוט חופשי, אבל אם

אתה יודע מה לחפש- תזכה לגמול.

התרגשתי עד עמקיי נשמתי כשגיליתי שנשאר להם עוד עותק אחד של הספר וכמובן שבתום ציפייה לא ארוכה (ותשלום

כמובן וכמובן)- קיבלתי חבילה עטופה (בונוס פצפצים לקורא המסור) ומגניבה. 

 

אני עכשיו בתהליכי קריאה מחדש של הספר, לכן לא אהרוס לביקורת עתידית, אך זהו ספר אדיר, שמשלב מדע בדיוני

עם פילוסופיה חברתית, מעין מטריקס מוקדם ופרימיטיבי יותר.

הוא מלא בסקס אפיל ואפילו מעט סוטה (לעשות את הדמות הראשית חצי חתול בעלת יכולת גמירה טלפתית זה טיפה מטריד)

אבל שווה כל שקל וכל חיוך שהוא הביא ויחזור להביא.

 

 

 

נכתב על ידי , 13/10/2007 00:44  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ואני רק רציתי...לקרוא


תמיד אנשים מבקשים ממני בעבודה להמליץ להם על "ספר טוב".

בתור מוכרת, ועוד מוכרת שבאמת אכפת לה מ"מרכולתה", אני משתדלת לשלב בין דעותיי האישיות לבין רצון הצרכן.

מאוד קשה, אולי אף בלתי אפשרי להגדיר מהו אותו ספר טוב. שכן כל אדם ,טעמו וריחו וספריו.

אני מניחה שאישה בת 60 שלומדת פיסיקה לא תתעניין בספר שבחורה בת 18 שרק סיימה בגרות

בלשון תתעניין בו.

טעות בידי.

לאט לאט הבנתי שכשמדובר בספרות, אין דבר כזה ספר טוב או לא טוב. הספרים הם נתונים כמות שהם.

הם אובייקטיבים ברמה המופשטת שלהם- בנו ההחלטה אם להמליץ עליהם לחבר, לחבקםבידנו או להשליכם לפח.

בכל מקרה אין כמו ההרגשה הזו לאחר שאתה מחבר מישהו עם הספר שמתאים לו יותר מכל

(רבים חוזרים ומספרים כמה נהנו) וחלק לעולם לא נדע מה עלה בגורלם.

אני מרגישה לפעמים כמו אוצרת בתערוכה, שצריכה לשמור על בריאות ילדיה- האהובים

וגם הלא אהובים- מובן שלא אמליץ על ספר של רם אורן (הוא הדוגמה שלי לספרות זבל באשר היא משום מה ),

אבל אחלוק את הכבוד המלא גם למי שיקנה אותו.

העיקר לקרוא.

 

נזכרת בספרו של מיכאל הנדלזלץ "עוד ספר", שכולל רשימות על ספרים אבל בעצם הוא עולם ומלואו.

הנדלזלץ אומנם נוגע בתחום הספרות ובסופרים- אבל רשימותיו הן על תרבות, פוליטיקה, דת ועל החיים בכלל.

לכתוב על ספרים זה לכתוב על החיים.

אי אפשר להמליץ על ספר בשורה אחת, יהיה זה כמו להחליט אם אנחנו אוהבים שיר

מסוים לאחר ששמענו רק תו אחד שלו.

העצה הטובה ביותר היא: תנסו ותראו- תתסתמכו על נושאים שמעניינים אתכם, תחזרו אל סופרים שאהבתם,

ותקראו, פשוט תקראו מכל הבא ליד- צריך לעבור הרבה סתם בשביל להגיע למשהו בעל משמעות, כמו כל דבר

בחיים- הנסיון עושה את שלו.

העיקר לקרוא.

 

שיהיה שבוע טוב.

נכתב על ידי , 7/10/2007 22:24  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לNorthern star אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Northern star ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)