לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

איפ"א - קבוצה כותבת - יועצים ארגוניים כותבים

כאן כותבים בכיף: אתי בן זיו, גבי דרורי, יהודית לוי, מירה להק, כנרת סגל, ליאת פלד, שוקי כץ

כינוי: 

בת: 17





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

שיבה


הן חברות טובות מילדות, שנים, שיתפו בסודות הקטנים של שנות ההתבגרות: "נפגשנו אתמול וזה קרה".. "הוא היה כל כך עדין"..." הוא לא התקשר"..."הוא עזב אותי".... ועוד סיפורים שרק הן מבינות, זוכרות או כבר שוכחות.

בצבא הן היו נפגשות בימי שישי אחר הצהריים בקפה ביהודה מכבי, מספרות סיפורים, משדכות שידוכים, רבות, מתקרבות, מעצבנות, מתעצבנות, משלימות.

אחרי הצבא אחת נסעה למזרח ואחת נסעה לדרום. ואחר כך באוניברסיטה אחת למדה בצפון ואחת במרכז, אחת מצאה חבר רציני, השניה עדיין חיפשה אהבה. כל אחת עסוקה בשלה – התרחקות...התנתקות.. עניין שונה..

טלפון – את ע-סו-קה ר-ק עם החבר שלך!! את לא ב-אה לב-קר!!! טריקת טלפון! פעם ראשונה בחיים, הנאה מתוקה, מי היא שתצעק עלי ככה...

התפייסות – כעסתי עלייך כי... גם אני כעסתי כי...מתפייסות, עוד כועסות, עוד חושדות. בהתחלה זה מאולץ, משתדלים במיוחד, נזהרים.. ואחר כך זורם, שוכחים את מה שהיה..

שוכחים?? לומדים? מכילים מחדש את האדם שהשתנה? את הקשר שהשתנה?

וכך זה ממשיך. מתרחקים – מתקרבים – מתרחקים – מתקרבים, כמו ריקוד של קיפודים.

 

 

הפרידה והשיבה מוסיפות נופך חדש לקשר, משהו שלא היה שם קודם.

הקשר החדש שונה מהקודם, הצרכים של כל צד השתנו, חלק מהשינוי כבר התרחש תוך כדי תקופת הקשר הקודמת, אך לא היה באפשרות הצדדים להשתנות תוך כדי, מישהו היה נוקשה מדי, עמוס מדי, מכונס מדי בעצמו. ההתרחקות איפשרה את השינוי. השינוי איפשר את השיבה.

הקשר החדש הנו קשר אמיץ יותר, קשר של התגברות על משבר, על ריחוק, קשר שלמרות המורדות ידע עליות. קשר שמבוסס על דמויות עגולות מלאות, שלמרות חסרונותיהן הידועים, יתרונותיהן חזקים מהם וחשובים יותר לקשר.

 

 

אני בדרך לסדנא בנושא שימור לקוחות. מה המשמעות של שימור? האם נשמור על הלקוח בכל מחיר שלא ילך, או אולי נעסוק בניהול קשר עם לקוח? ניהול קשר – מושג ערטילאי, מסר לא ממוקד.... אין ברירה, נעביר מסר חד, שימרו על הלקוח שלא ילך!! אבל אם הוא רוצה ללכת, תנו לו אבל שימרו על 'דלת פתוחה'.

אפשרו לעצמכם לרקוד עם הלקוח את ריקוד הקיפודים...הוא צריך את זה, אתם צריכים את זה.

נכתב על ידי , 20/2/2008 12:17   בקטגוריות ליאת פלד, שיבה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



1,250
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , עבודה , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לippador3 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ippador3 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)