לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

תופים ומתופפים


בלוג נסיוני זמני של תופים

Avatarכינוי:  המתופף המעופף

מין: זכר

ICQ: 341945140 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2007

סאונד במה + סולו


דוד בסולו תופים...

זהו חבר, קולגה אשר לומד איתי בקונסרבטוריון

וגם מתופף להקת כליי ההקשה שלנו

 

לא גדול?

כשאנחנו על הבמה כדי להופיע בצורה הכי טובה אנחנו צריכים לשמוע את ההרכב מנקודת המבט שתאפשר לנו לעשות את התפקיד שלנו הכי טוב
לא סתם נותנים לנו במוניטורים מה שאנחנו רוצים ולא פשוט את מה שיוצא בחוץ.

כיוון נכון של המוניטור יכול להעלות את רמת ההופעה בצורה מדהימה.

בגלל צורת הבניה של המערכת את הבייס דראם המתופף שומע בבלנס הרבה יותר נמוך ממה שהוא נשמע מקדימה ובנוסף לכך אנחנו גם צריכים לזכור שהבייס דראם עובד בצמוד\במקביל\בהשלמה של הגיטר בס ובגלל זה דבר ראשון שאנחנו עושים הוא לבקש מאיש הסאונד שישים במוניטור האישי שלנו (המתופפים) את הבייס דראם ואז ננגן כמה גרובים עד שניראה שהווליום בין הבייס דראם ליתר התופים אחיד.
אל תשימו עוד תופים במוניטור כי זה סתם יעלה את הווליום בצורה מיותרת ועלול לגרום לפידבקים מהמיקרופונים.
לאחר מכן נקרא לבסיסט שיעלה לבמה ונוסיף אותו גם למוניטור הוא צריך להיות הכלי הכי דומיננטי במוניטור של המתופפף
ננגן איתו דקה או שתיים ונכוון ככה שהווליום של התופים (שאנחנו שומעים ישירות מהתופים) והווליום של הבסיסט (יוצא מהמוניטור) כמעט זהים אבל הבסיסט בווליום טיפה יותר גבוה. וזה מכיוון שהבס והתופים צריכים להשמע כאילו זה כלי אחד ובנוסף לכך בזכות זה ששמנו קצת בייס דראם במוניטור גם נוכל לשמוע איך הבס והבייס דראם יוצאים ביחד מאותו רמקול ואז נוכל ממש לחבר אותם (גם במוניטור של הבסיסט צריך להיות קצת בייס דראם).
לאחר מכן נוסיף את הפסנתר\קלידים ואם יש בהרכב פרקשניסט (נגן כלי הקשה) אז גם אותו ונוסיף אותם ככה שהווליום שלהם הוא בערך 3\4 מהווליום של הבסיסט משום שהם גם חלק מחתיבת הקצב שאנחנו מנגנים בה אבל החיבור איתם הוא טיפה רחוק יותר מאשר החיבור עם הבס.
את נגני הסולו (זמר, סקסופון וכל השטויות האלה) גם נכניס למוניטור אבל בווליום יחסית נמוך משום שאנחנו צריכים להיתמך ולתמוך בהם וגם להגיב לנגינתם אבל לא באותה חשיבות שאנחנו צריכים להחזיק את כל חטיבת הקצב.
ובנוסף לזה אנחנו גם צריכים לזכור שהסולנים (בעיקר במוזיקה שקרובה לג'אז) עובדים הרבה בעזרת "יציאה מכוונת מהקצב" ואנחנו חייבים באותו זמן לשמוע ממש טוב את הבס כדי להישאר ביחד בקצב המקורי כדי שהסולן יוכל להרגיש בנוח "לצאת" מהקצב ולחזור אליו כמה שהוא רוצה בידיעה שיש מי שיחזיק אותו.

בגלל שהבלנס על הבמה שונה לחלוטין מהבלנס בחוץ אתם צריכים לשים אטמי אוזניים כי הווליומים על הבמה גבוהים מאוד ואין חשש שהאטמים ישנו את הבלנס
פשוט תכוונו את המוניטור כשאתם עם האטמים ואז הבלנס יהי טוב
אני לא ירחיב על כך יותר בגלל שכבר יש על זה אשכול עוגן.

מה שכן חשוב הוא ליזכור שאיש הסאונד בדרך כלל לא מכיר את החומר של ההרכב ולא יכול כל הזמן לשנות את הבלנס של הנגנים ולכן גם בהופעות הכי גדולות וגם בהקלטה באולפן אתם צריכים להיות מאוד מוזיקליים גם מבחינת הבלנס בינכם לבין עצמכם וגם בינכם לבין יתר הכלים
בקיצור לא לשמוך יותר מדי על איש הסאונד ולדאוג לדינמיקה ברמה גבוהה.
ואותו כנ"ל לגבי הסאונד שאתם מוציאים מהציוד שלכם.

אם איש הסאונד הוא גם מוזיקאי וגם בחור נחמד תלכו אליו מיד לאחר בדיקת הסאונד ותשאלו אותו שאלות על הסאונד בחוץ ואם יש עוד להקות שמופיעות באותו ערב תהיו נוככים בבדיקת הסאונד שלהם משום שאתם צריכים לנגן בהתאם לסאונד בחוץ
למשל אם אתם מופיעים במקום עם הד חזק תתנו קצת פחות מכות על הקרשים או על מצילות עם צליל ארוך יחסית כדי לא ליצור יותר מדי רעש רקע ותשתדלו ליסגור את ההי הט כאשר אתם מנגנים אליו פתוח טיפה יותר מהרגיל.

והכי חשוב
תופיעו
תהנו
תגרמו לקהל להנות
ותשמרו על עצמכם (בעיקר על האוזניים)

נכתב על ידי המתופף המעופף , 3/10/2007 01:25  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



3,009
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , משוגעים , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להמתופף המעופף אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על המתופף המעופף ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)